Dumpvalve problemen

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
F.Wassink
2nd Gear member

Hallo mensen, na lang niet op dit forum te zijn geweest ben ik weer terug.

De laatste keer had ik nogal wat vragen en problemen met mijn 480, en wel met de dumpvalve.
Mijn hele wagen ligt nu uit elkaar en ben flink bezig om hem op te knappen. Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden waarom mijn dumpvalve niet meer afblies.
als ik mijn olie vuldop eraf draai dan komt er een vreselijke benzine lucht uit mijn motor. nu heb ik dus al de halve motor uit elkaar liggen omdat deze er toch uit gaat en plaats moet maken voor een ander blok. Ook zit er flinke zwarte aanslag in mijn inlaat spruitstuk dus dan heb ik maar 1 oorzaak waar het aan kan liggen en dat is dat mijn kleppen niet meer funktioneren zoals ze horen te doen of het zijn de kleppen sealtjes maar het zit dus in de kleppen. daar verloor ik dus de druk die nodig was om mijn valve normaal te laten funktioneren. En daarom had ik schommelingen in mijn turbo druk. Met de turbo was dus niks mis en ik had geen gescheurde leidingen.
Ik heb alleen nog een vraag over die koolstof filter die aan de binnenkant van je linker spatscherm zit waar al die vacuum slangetjes op zitten. Kan ik deze niet weghalen op een of andere manier en de zaak doorverbinden of zo iets want hier kan je ook vacuum problemen mee krijgen als er een slangetje gescheurd is. Ideeen?

Groeten

Freek
alexius
Starter

Hoi Freek ,Die zwarte aanslag is niet zo vreemd hoor.Veel motoren hebben dit.Die aanslag kan heel goed komen van olie dampen van de carterafzuiging.Heb je de turbo luit elkaar gehad?Hoe hoog/laag was je turbo druk?Hoe dat met dat koolstoffilter zit weet ik niet maar op zich werkt dit toch aardig betrouwbaar?
Bart Giesen
5th Gear member

Waarvandaan pak ji de benodigde vacuum?
F.Wassink
2nd Gear member

die vacuum voor de werking van de dumpvalve haal ik van het inlaatspruitstuk.

Groeten

Freek
460_turbo
2nd Gear member

ha, vacuum van het inlaatspruitstuk????

bij mij is het slangetje gekoppeld aan de stappenmotor, ook zit er een t stukje tussen die naar de gasklep loopt.

Het lijkt me ook echt niet verstandig om je vacuumslangetje op je spruitstuk aan te sluiten.

Moet je maar eens nagaan:

- als je turbo druk gaat opbouwen waardoor er een overdruk in je inlaatspruitstuk ontstaan, dan zou hij je dumpvalve open gaan gooien waardoor de lucht gaat ontsnappen waardoor je never nooit druk op kan bouwen.

Zo denk ik erover.

Groeten 460turbo
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
pedro sr.
2nd Gear member
Contacteer:

460_turbo schreef:ha, vacuum van het inlaatspruitstuk????

bij mij is het slangetje gekoppeld aan de stappenmotor, ook zit er een t stukje tussen die naar de gasklep loopt.

Het lijkt me ook echt niet verstandig om je vacuumslangetje op je spruitstuk aan te sluiten.

Moet je maar eens nagaan:

- als je turbo druk gaat opbouwen waardoor er een overdruk in je inlaatspruitstuk ontstaan, dan zou hij je dumpvalve open gaan gooien waardoor de lucht gaat ontsnappen waardoor je never nooit druk op kan bouwen.

Zo denk ik erover.

Groeten 460turbo
Als je gasklep dicht gaat is daar onderdruk en opent de diverter, geen overdruk tijdens gas lossen wanneer de diverter z'n werk moet doen.
Inlaatspruitstuk is de enige juiste plek.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
460_turbo
2nd Gear member

oke sorry voor mn posting zo zie je maar dat ik er niet veel verstand van heb.

Maar ik dacht je te helpen en het goed te weten.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”