Hallo,
sinds 2 januari dit jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een rode 440 turbo. Was en ben er heel blij mee.
Toen ik hem net had reed hij als de brandweer.. wielspin in de tweede versnelling wanneer je hem een beetje in de toeren doorjoeg. En ook in één keer die klap in je rug wanneer bij bepaald toerental de turbo erin sloeg. Wanneer de motor koud was, liep hij niet lekker stationair...
Daarna is hij voor de apk keuring naar de garage gegaan. Die zegt alleen de luchtstappenmotor te hebben vervangen. De motor loopt nu ook koud redelijk goed stationair. Echter... de turbo wil niet meer zo lekker trekken... echt dat turbo-gat mis ik... het is echt significant minder..
Mijn turbo druk loopt nog wel op tot het einde van het gele gebied, net voor het rode.. Dus op het moment dat ik het gas vol intrap zie ik de turbo druk oplopen tot het rode gebied... op het moment dat de motor dan op toeren begint te komen... wat al niet meer zo spectaculair als eerst is... dan zie ik een klein beetje turbodruk afnemen... het fluctueert een klein beetje... en in het rode gebied krijg ik de turbo ook niet.. in z'n 5 is het sensationele gevoel nu eigenlijk weg.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn.. Ik hou niet echt rekening met een kapotte turbo ofzo, omdat het echt van het ene moment op het andere is.. garage in, garage uit... Heeft iemand beschrijvingen van de turbo in de 440? met een beschrijving waar wat voor dient, stangen, slangen, onderdelen.... ik ben redelijk nieuw met auto's en al helemaal met turbo's... kan iemand mij hier verder mee helpen?
wil hem graag weer supersnel maken,
440 Turbo trekt niet meer
- martijnspaan
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22.09.2005 - 10:44
- Locatie: Delft
Volvo for life
Volvo 440 turbo, Volvo 740
Volvo 440 turbo, Volvo 740
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Allereerst willen we wat meer specificaties weten:
- Bouwjaar,
- Aantal km
- Bij een specialist gekeurd etc.
Dan kunnen de turbo specialisten aan het werk.
Overigens:
de turbo kan echt wel van het ene op het andere moment kaduuk zijn.
- Bouwjaar,
- Aantal km
- Bij een specialist gekeurd etc.
Dan kunnen de turbo specialisten aan het werk.
Overigens:
de turbo kan echt wel van het ene op het andere moment kaduuk zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- martijnspaan
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22.09.2005 - 10:44
- Locatie: Delft
Sorry,
hier wat meer info:
440 TURBO U9
5 juni 1990
2 dkm
vorig jaar is hij bij een volvo-dealer gekeurd.. de laatste apk is niet bij een volvo dealer gedaan.. er was ook niets mis met de turbo... daarom vind ik het ook zo raar dat hij na de garage ineens niet meer trok..
wat is het meest specifieke wat op een kapotte turbo duidt? is het zo dat een turbo OF wel trekt OF niet.. of kan hij ook steeds minder worden.....
Is dit genoeg info.... ?
hier wat meer info:
440 TURBO U9
5 juni 1990
2 dkm
vorig jaar is hij bij een volvo-dealer gekeurd.. de laatste apk is niet bij een volvo dealer gedaan.. er was ook niets mis met de turbo... daarom vind ik het ook zo raar dat hij na de garage ineens niet meer trok..
wat is het meest specifieke wat op een kapotte turbo duidt? is het zo dat een turbo OF wel trekt OF niet.. of kan hij ook steeds minder worden.....
Is dit genoeg info.... ?
Volvo for life
Volvo 440 turbo, Volvo 740
Volvo 440 turbo, Volvo 740
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
hoor je hem blazen als de turbo in moet slaan??
Test even op een helling of met wat vrienden in de auto ( even laten presteren....)
als je dan geblaas hoort dan zal er waarschijlijk een van je inlaatslangen lek of slecht terug gemonteerd zijn.
Anders alle vacuum en drukslangen nalopen incl de slang van je stappenmotor. Alle slangklemmen nalopen en vast draaien.
als dit niet helpt is er meer aan de hand.
Test even op een helling of met wat vrienden in de auto ( even laten presteren....)
als je dan geblaas hoort dan zal er waarschijlijk een van je inlaatslangen lek of slecht terug gemonteerd zijn.
Anders alle vacuum en drukslangen nalopen incl de slang van je stappenmotor. Alle slangklemmen nalopen en vast draaien.
als dit niet helpt is er meer aan de hand.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Heb jij je kat nog gevuld? en zo ja, hoor jij een geluid als of er regelmatig met een blik vol kiezels wordt gerammeld? Het voorste blok van de kat kan namelijk kantelen (spreek helaas uit eigen ervaring!). Het vermogen houdt dan fors in en het is super slecht voor je turbo (wordt te heet).
Tik maar eens met een stuk hout of een flinke schroevendraaier tegen de kat aan.
Het feit dat je turbo druk opbouwt tot tegen het rode gebied aan duidt in ieder geval op een goed circuit vanaf compressor tot aan je cilinders.
Hoe oud is je luchtfilter? en je hebt nog de originele filterbox die van buitenaf zuigt? (geen openluchtfilter onder je motorkap!!). Controleer die luchttoevoer. Die moet volledig open en schoon zijn.
Laat even weten of je iets hebt gevonden, anders doen we een check op je EZ210 van Bosch (oftewel je turbo-ecu in de middenconsole).
Tik maar eens met een stuk hout of een flinke schroevendraaier tegen de kat aan.
Het feit dat je turbo druk opbouwt tot tegen het rode gebied aan duidt in ieder geval op een goed circuit vanaf compressor tot aan je cilinders.
Hoe oud is je luchtfilter? en je hebt nog de originele filterbox die van buitenaf zuigt? (geen openluchtfilter onder je motorkap!!). Controleer die luchttoevoer. Die moet volledig open en schoon zijn.
Laat even weten of je iets hebt gevonden, anders doen we een check op je EZ210 van Bosch (oftewel je turbo-ecu in de middenconsole).
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)