Beste mensen,
Het is nogal een verhaal. Sinds januari rijdt mijn bi-fuel uit 2000 met twee ton op de teller waardeloos op gas. Stotteren, weigeren, geen vermogen. Op benzine als een zonnetje.
Van alles geprobeerd, auto staat nu al bijna 4 weken bij garage. Volvo dealer erbij gehaald, ook allemaal ???.
ETS lampje ging branden. soms wel, soms niet. soms oom op benzine. Nieuwe gasklep gemonteerd. Nope. Motormanagement lampje ging branden, bleek eerste lambda sonde te zijn. Nieuwe lambda erin, geen effect. Oude lambda weer terug gezet. ETS lampje gaat, ondanks nieuwe gasklep al snel weer branden. Gasklep is ingeleerd. Gedacht wordt aan kleppen, maar, loopt op benzine als een absoluut zonnetje en uitlaatgassen tonen ook geen gekke zaken. Zodra je hem op gas zet, is het hommeles. Problemen, problemen, problemen.
Gashuis is schoongespoten, maakt ook geen verschil.
Ik weet er sowieso al niet veel van, mijn garagehouder snapt er ook niets meer van. Volvodealer, waar de auto ook 2 dagen heeft gestaan, snapt er ook niets van. Diagnoseapparatuur toont niets. Wie oh wie heeft er tips, advies of wat dan ook?
Bi-fuel problemen, garage weet het niet meer....
Lees dit eens:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12496
Mocht je dan nog vragen hebben, hoop ik deze te kunnen beantwoorden.
Gaat wel om de Necam-gasinstallatie met gasverdeelhuis?
Foto's ??????
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12496
Mocht je dan nog vragen hebben, hoop ik deze te kunnen beantwoorden.
Gaat wel om de Necam-gasinstallatie met gasverdeelhuis?
Foto's ??????
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Foto's heb ik nu ff niet, auto staat nog bij garage. Die gaat vrijdag naar de kleppen kijken, verwacht volg week maandag/dinsdag weer nieuws.
Wat is vervangen is het magneti boreli ding (oid), gasklep, zit voor in motor, geeft verdeling gasmengsel/lucht.
Is necam/koltek installatie.
Gasverdeelhuis (ding met 5 slangetjes(?) is schoongeblazen, gaf geen effect, op basis waarvan de gasspecialist oordeelde dat die dus het probleem niet was.
Morgen ga ik hen bellen en verder vragen. Filters is een goed idee, geef ik door aan garage.
Let wel, gekke is dat ondanks nieuw gasklephuis, toch het ETS lampje gaat branden (na een minuut of 5, ook op benzine). Dealer ziet géén fouten in computer.
Ik zal kijken of ik morgen kan langsrijden en foto's maken
Jan
Wat is vervangen is het magneti boreli ding (oid), gasklep, zit voor in motor, geeft verdeling gasmengsel/lucht.
Is necam/koltek installatie.
Gasverdeelhuis (ding met 5 slangetjes(?) is schoongeblazen, gaf geen effect, op basis waarvan de gasspecialist oordeelde dat die dus het probleem niet was.
Morgen ga ik hen bellen en verder vragen. Filters is een goed idee, geef ik door aan garage.
Let wel, gekke is dat ondanks nieuw gasklephuis, toch het ETS lampje gaat branden (na een minuut of 5, ook op benzine). Dealer ziet géén fouten in computer.
Ik zal kijken of ik morgen kan langsrijden en foto's maken
Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
Oke.........................fraggle schreef:Let wel, gekke is dat ondanks nieuw gasklephuis, toch het ETS lampje gaat branden (na een minuut of 5, ook op benzine). Dealer ziet géén fouten in computer.
Jan
Als ze toch de klepspeling controleren, vraag dan of ze gelijk even een compressie- en lektest doen.
Zo krijg je 100% zekerheid. (een lekke klep valt dan ook door de mand)
Op benzine regelt de computer het toerental goed. Een storing in 1 cilinder valt dan bijna niet op.
Je kan het zien (ervaring) dat het blok niet mooi stil ligt, tijdens het draaien.
Op gas kan de computer dit niet of minder!
Probeer de filters, maar ik weet het niet in dit geval.....................
ETS = slechte verbranding
Tot horens
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Mijn vader heeft soortgelijk probleem gehad met zijn Fiat op LPG. Al snel was de oorzaak gevonden.
Ergens in het LPG-systeem zit een viertal zekeringen. Voor elke cilinder één. Bleek dat één van de zekeringen kapot was. Auto liep hierdoor op 3 cilinders ipv 4. Nieuwe zekering geplaatst en liep weer als een zonnetje.
Ik mag aannemen dat ze dit al hebben gecontroleerd?!?! Je weet het nooit.....
Ergens in het LPG-systeem zit een viertal zekeringen. Voor elke cilinder één. Bleek dat één van de zekeringen kapot was. Auto liep hierdoor op 3 cilinders ipv 4. Nieuwe zekering geplaatst en liep weer als een zonnetje.
Ik mag aannemen dat ze dit al hebben gecontroleerd?!?! Je weet het nooit.....

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Hmm... Alex, je zet me aan het denken. Zal het feit dat hij trilt op gas wellicht ook een teken in die richting kunnen zijn? Dus, slecht vermogen, maar ook, licht trillen. Hoe harder je gaat, hoe minder het opvalt, maar verdwijnen doet het niet.
Zekeringen ga ik navragen
Jan
Zekeringen ga ik navragen
Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
Zekeringen (4 stuks), zal je bij deze (Necam) gasinstallatie niet aantreffen.
Trillen......?... probleem is dat het op afstand zo slecht te beluisteren is.
Blok mag niet heen en weer schudden.
Soms heb je het idee dat jij zich even verslikt, maar hersteld zich direct weer. Indien niet goed.
Ik zou zeggen plaats een filmpje (met geluid).
Tips inmiddels door gegeven aan de garage?
Succes.
ps: als er iets is met de klepspeling of lekke klep, zoek dan een Volvo-specialist, anders ga je de hoofdprijs betalen.
Of zelf doen natuurlijk:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
Trillen......?... probleem is dat het op afstand zo slecht te beluisteren is.

Soms heb je het idee dat jij zich even verslikt, maar hersteld zich direct weer. Indien niet goed.
Ik zou zeggen plaats een filmpje (met geluid).
Tips inmiddels door gegeven aan de garage?
Succes.
ps: als er iets is met de klepspeling of lekke klep, zoek dan een Volvo-specialist, anders ga je de hoofdprijs betalen.
Of zelf doen natuurlijk:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Mijn gragehouder was er vandaag helaas niet, heb dus ook geen foto. Tips ga ik zeker dorgeven, heb van LPG specialist hier al toezegging dat als kleppen niet helpen hij voor de test een nieuwe gasverdeler wil plaatsen en eventueel weer verwijderen als het niets uitmaakt.
Motor trilt minimaal op gas, het gevoel dat je continu in zijn 5 rijdt is veel en veel erger. Behalve 130+ op de snelweg is er niet mee te rijden op gas. Dat triller merk je meer bij rijden dan bij stilstand. Heb inderdaad niet het gevoel dat blok heen en weer schud. Maar ik zal kijken wat ik kan doen mbt foto's en filmpje.
Jan
Motor trilt minimaal op gas, het gevoel dat je continu in zijn 5 rijdt is veel en veel erger. Behalve 130+ op de snelweg is er niet mee te rijden op gas. Dat triller merk je meer bij rijden dan bij stilstand. Heb inderdaad niet het gevoel dat blok heen en weer schud. Maar ik zal kijken wat ik kan doen mbt foto's en filmpje.
Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Het is een wonder. Vandaag, na 5 weken afwezigheid mijn auto opgehaald. Nieuwe gasklep, nieuwe lambdasonde, heel veel nakijkwerk omdat Volvo geen error zag en het niet wist. Uiteindelijk bij een merkvreemde dealer aan een gloednieuwe uitleeskast gehangen en toch een error op de eerste lambdasonde gezien (volvo zag die niet) en dus toch mar vervangen. Er was een probleem in en cilinder (had volvo ook niet gevonden) en dat was toen opgelost.
Uiteindelijke rekening: Eur 1200.
Pffff. Mijn garagehouder heeft er bijna niets aan verdiend.
gasklephuis 483
2 uurtjes werk 90
inleren 33
Volvo garage uitlezen denken, proberen 129
lambda sonde 222
2 keer uitlezen (zekerheid voor alles) 42
Dan nog eens BTW erop en hop, 1200 euri verder.
Ik wil er niet meer aan denken. Wat een *(^%. Mijn volgende Volvo is een D5. Denk ik. Wil ik niet. Maar denk het wel. Voorlopig rijd ik in deze. Of iemand moet hem willen kopen
Uiteindelijke rekening: Eur 1200.
Pffff. Mijn garagehouder heeft er bijna niets aan verdiend.
gasklephuis 483
2 uurtjes werk 90
inleren 33
Volvo garage uitlezen denken, proberen 129
lambda sonde 222
2 keer uitlezen (zekerheid voor alles) 42
Dan nog eens BTW erop en hop, 1200 euri verder.
Ik wil er niet meer aan denken. Wat een *(^%. Mijn volgende Volvo is een D5. Denk ik. Wil ik niet. Maar denk het wel. Voorlopig rijd ik in deze. Of iemand moet hem willen kopen

850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Lees je dan wel eerst de problemen over de verstuivers bij de D5 goed door, voordat je een D5 aanschaft? Als ie nu goed is, zou ik hem nog even houden. Heeft weer genoeg gekost. Zelf ben ik nogal sceptisch als het gaat om auto's op gas. Maar ik ga er van uit dat jij hiervoor bewust gekozen hebt. Ik hoop dan ook voor je, dat het probleem nu echt is opgelost. Ik heb (ook) niet echt geluk met mijn V70. Maar verkopen en weer een andere kopen verzekert mij ook niet van een probleemloze auto. Ik doe het er ook nog maar even mee... Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ik ben heel benieuwd wat de storing was in de ene? cilinder.
Wat is daar dan aan opgelost?
Wat is daar dan aan opgelost?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
heel gek, maar schijnt verdwenen te zijn na installatie lambda sonde?
Vandaag 250km gereden, geen centje pijn. Merk wel dat hij op lpg minder vermogen heeft dan mijn 'oude', maar, begin weer
te worden.
Merkte wel wat anders... (eindelijk warm weer nu ik kon rijden)... heb niet het gevoel dat mijn airco veel doet... Ik ga dus eens snuffelen op het forum..
Jan
Vandaag 250km gereden, geen centje pijn. Merk wel dat hij op lpg minder vermogen heeft dan mijn 'oude', maar, begin weer

Merkte wel wat anders... (eindelijk warm weer nu ik kon rijden)... heb niet het gevoel dat mijn airco veel doet... Ik ga dus eens snuffelen op het forum..
Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik snap van het hele verhaal ook weinig,bijna niets gevonden en toch 1200 euro kwijt?
was dat bij een dealer of een universele garage?
Klepspeling wel gecontroleerd?
als die toch te strak blijken te staan ben je hetzelfde bedrag nog een keer kwijt bij de dealer.Voor je airco hoef je niet zo ver te snuffelen denk ik.
was dat bij een dealer of een universele garage?
Klepspeling wel gecontroleerd?
als die toch te strak blijken te staan ben je hetzelfde bedrag nog een keer kwijt bij de dealer.Voor je airco hoef je niet zo ver te snuffelen denk ik.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46
Tsja. Is een unversele garagehouder, goede bekende van me die me altijd erg nete rekeningen stuurt, normaliter vel goedkoper dan welke garage ook. Hij had enorm veel problemen om het stomme euvel te vinden en wilde eigenlijk niet de gasklep vervangen ivm kosten. Uiteindelijk stond er op de rekening:
uren lokale volvo dealer EUR 129 (hebben twee dagen gezocht en niets gevonden)
nieuwe voorste lambda sonde EUR 222
twee keer uitlezen (zekerheid voor alles: EUR 42
Gasklephuis EUR 482
werkplaats 90
inleren gasklephuis 33
BTW erbij en je zit al op die 1200. Dan is de auto ook al eens naar een LPG expert geweest (konden niets vinden), EUR 60 en nog wat dingen.
Baal er flink van, die auto heeft me al dik meer gekost dan ik had begroot. En ik heb nu door dat ik de airco lekker laat zoals die is, want dat is waarschijnlijk ook een kostbaar geintje. Na jaren volvo is dit mijn eerste echte miskoop. Ben er niet blij mee. Ga met weemoed afscheid nemen van mijn oude 850, die het altijd trouw heeft gedaan, maar nu toch echt ruimte moet maken voor die stomme bi-fuel. Ik zal nooit iemand adviseren om een originele bi-fuel van Volvo te kopen, wat een ellende.
Wel jamer, want zoals Alex al zei, ik heb bewust een G3 gekocht, ben geen diesel fan. En ja Alex, ik zal hem nu wel even moeten houden, zodat ik hopelijk mijn kosten eruit kan rijden. Wel jammer, was mijn plan om hem begin vlgd jaar te vervangen voor een 2001/2002 model. Zal nu nog niet lukken.
zucht.
Dat lucht op
He, vraagje (nu ik toch bezig ben), HOE hal ik de bekleding van de achterportieren los? Zitten NIET van die dopjes onderin die ik kan losmaken... wil mijn speakers vervangen, maar krijg die bekleding (leer) niet los...
klepspeling was goed (geloof ik). Rijdt iig goed nu.
uren lokale volvo dealer EUR 129 (hebben twee dagen gezocht en niets gevonden)
nieuwe voorste lambda sonde EUR 222
twee keer uitlezen (zekerheid voor alles: EUR 42
Gasklephuis EUR 482
werkplaats 90
inleren gasklephuis 33
BTW erbij en je zit al op die 1200. Dan is de auto ook al eens naar een LPG expert geweest (konden niets vinden), EUR 60 en nog wat dingen.
Baal er flink van, die auto heeft me al dik meer gekost dan ik had begroot. En ik heb nu door dat ik de airco lekker laat zoals die is, want dat is waarschijnlijk ook een kostbaar geintje. Na jaren volvo is dit mijn eerste echte miskoop. Ben er niet blij mee. Ga met weemoed afscheid nemen van mijn oude 850, die het altijd trouw heeft gedaan, maar nu toch echt ruimte moet maken voor die stomme bi-fuel. Ik zal nooit iemand adviseren om een originele bi-fuel van Volvo te kopen, wat een ellende.
Wel jamer, want zoals Alex al zei, ik heb bewust een G3 gekocht, ben geen diesel fan. En ja Alex, ik zal hem nu wel even moeten houden, zodat ik hopelijk mijn kosten eruit kan rijden. Wel jammer, was mijn plan om hem begin vlgd jaar te vervangen voor een 2001/2002 model. Zal nu nog niet lukken.
zucht.
Dat lucht op

He, vraagje (nu ik toch bezig ben), HOE hal ik de bekleding van de achterportieren los? Zitten NIET van die dopjes onderin die ik kan losmaken... wil mijn speakers vervangen, maar krijg die bekleding (leer) niet los...
klepspeling was goed (geloof ik). Rijdt iig goed nu.
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
Ik zou nu juist nooit een NIET BiFuel aanraden.fraggle schreef:Baal er flink van, die auto heeft me al dik meer gekost dan ik had begroot. En ik heb nu door dat ik de airco lekker laat zoals die is, want dat is waarschijnlijk ook een kostbaar geintje. Na jaren volvo is dit mijn eerste echte miskoop. Ben er niet blij mee. Ga met weemoed afscheid nemen van mijn oude 850, die het altijd trouw heeft gedaan, maar nu toch echt ruimte moet maken voor die stomme bi-fuel. Ik zal nooit iemand adviseren om een originele bi-fuel van Volvo te kopen, wat een ellende.
Wat jou is overkomen heeft eigenlijk niets met LPG te maken. Tenminste dat kan ik nu niet meer uit het verhaal halen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien ligt het toch aan de garage waar je geweest bent,misschien niet de nodige kennis en apparatuur om een storing te zoeken.
Veel universele garages kunnen uitlezen,wel leuk opzich,maar die uitlees apparatuur komt jammer genoeg niet zo diep als de Volvo apparatuur.
Ik heb er zelf een flink aantal geprobeerd,maar de resultaten zijn niet echt om naar huis te schrijven.
Veel universele garages kunnen uitlezen,wel leuk opzich,maar die uitlees apparatuur komt jammer genoeg niet zo diep als de Volvo apparatuur.
Ik heb er zelf een flink aantal geprobeerd,maar de resultaten zijn niet echt om naar huis te schrijven.
Ik hoor meer problemen met niet BiFuel dan een BiFuel!Ludo schreef:om welke reden Alex?.AlexV70 schreef:Ik zou nu juist nooit een NIET BiFuel aanraden.
Gezien het verhaal hiervoor ben ik het (een keer

Tja, en ook dan kan de rekening oplopen.
Kijk hier even:fraggle schreef:He, vraagje (nu ik toch bezig ben), HOE hal ik de bekleding van de achterportieren los? Zitten NIET van die dopjes onderin die ik kan losmaken... wil mijn speakers vervangen, maar krijg die bekleding (leer) niet los...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4276
Wel of niet gecontroleerd?fraggle schreef:klepspeling was goed (geloof ik). Rijdt iig goed nu.
Ik neem aan dat als dezelfde storing binnenkort weerkomt, je dan garantie hebt?
Trap 'em maar eens goed op zijn staart, even goed uitproberen.
Ik ben benieuwd!