Mijn ervaring met alfarijders is over het algemeen dat ze denken dat ze in een ander italiaansmerk rijden......althans, ze kijken altijd zeer verbaasd als ze ingehaald worden. Vooral als ze daarvoor hun best aan het doen waren.....
De vader van een oude kameraad van me heeft veel Alfa's gereden, totdat een Alfetta van Fl 35.000 een jaar later maar Fl 13.000 opleverde bij inruil op een nieuwe Alfa. Toen is 'ie Saab gaan rijden
Daardoor heb ik zelf ook nog een paar keer kunnen rijden in een Saab 900 GLI en in een Saab 900 Turbo Red Arrow. Toen hij nog Alfa reed, had ik m'n rijbewijs helaas nog niet
Ik vind die Alfa GT ook een schitterende auto, maar moet ook toegeven dat die oudjes (Guilia e.d.) nog mooier zijn.
Zaterdag hier vanaf Groningen naar Limburg gereden, en onderweg 2 GT' tjes tegen gekomen. Blijven mooi gelijnde dingen.
Onderweg kwam ik trouwens vlakbij knooppunt batadorp een donkergroene 850 T5R tegen. Iemand van hier toevallig? Heb er een stukje mee op gereden, maar kon de bestuurder niet 'porren' om samen even een stukje te gassen.... jammer, want door zo'n auto vind 'k het helemaal niet erg vinden om dr' uit gereden te worden :twisted:
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
jawel Ben, mijn GTV Bertone 2 ltr had indertijd 350.000 op de teller en liep nog als een speer; roestvorming viel mee; voor mij is de 2 ltr Alfa motor uit de 70er jaren een van de mooiste motoren uit die tijd, het geluid, de power.....kan er nog kippenvel van krijgen
Of:
zoals het instructie boekje vertelde
bij snelheden boven de 185 kilometer per uur kunt u alleen de 5de versnelling gebruiken.
EG wââh!
(mind you : in negentien drie en zeventig!)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM '17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue '89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC '84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object' '04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey '88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK '95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km '93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1 '86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Moet hier echter wel even vermeldden dat de 'alfa'rijders beleefder over Volvo praten dan wij hier over alfa rijders... Respect is een groot goed...
Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat we hier al te negatief over 'Alfa'rijders praten. :roll:
Hoewel sommigen hun vooroordelen wel klaar hebben
Ik ben het dus met je eens dat we elkaar met respect dienen te benaderen. Maar dat geldt eigenlijk voor alle fora onderwerpen.
Ik ben VOLVO-liefhebber in hart en nieren, en zal niet gauw een ander merk kopen.
Echter, de styling van vooral de Italiaanse (sport)auto's, de vroegere Citroëns en het merendeel van de engelse auto's heeft mij altijd erg aangesproken.
En je hebt altijd goede en slechte bestuurders van deze bolides dus ook bij VOLVO en Alfa.
Ik vind het leuk om te horen dat we wederzijds over elkaar praten maar laten we het wel beschaafd houden.
Voor ik weer aan mijn ouwe liefde ( een 164) begon was ik helemaal gek van Alfa. En nog steeds.
Ik heb nog een 33 staan en moet zeggen, ik wil er eigenlijk nog geen afscheid van nemen.
Het is natuurlijk de absolute tegenpool van Volvo maar het is net als Volvo een eigenwijs merk.
En dat spreekt me aan. Over de kwaliteit van Alfa? Daar wordt vaak minderwaardig over gedaan. Ik heb hele andere ervaringen. Ik heb een 155 gehad waarmee ik 170.000 km gereden heb. Toen ik de auto verkocht had hij 340.000 gelopen. Op gas.
Tijdens mijn 170.000 km heb ik in het toaal 240 euro kosten gehad aan de auto.
Het enige wat er in die tijd echt kapot was gegaan was een achterwiel lager van 60 euro.
En roesten deed hij ook al niet.
Sturen, dat wel.
Maarja, Volvo blijft toch de top.