ik heb een tik

Plaats reactie
s80 1999
4th Gear member

als ik stil sta, en ik rij een stukje voor uit hoor ik na een halve meter een tik van voren vandaan komen, stop ik en rij ik vervolgens achter uit hoor ik ook een tik. rij ik weer vooruit hoor ik ook een tik.

verder rammelt me koppeling ook als ik het pendaal los heb is het tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik constant, schakelen wordt steeds minder. en als ik de mototr uit zet dan schud de hele auto vooral als ik het koppelings pendaal los heb.

heb hier al een jaar geleden bij de dealer over gehad en die vind het normaal. maar ik dus niet. wie weet wathet ken wezen?

alvast bedankt
Frumpy
5th Gear member

Voor wat betreft die schuddende motor zou je de motorophangrubbers eens kunnen (laten) checken.

Slecht schakelen en rammelende geluiden zouden kunnen duiden op een versleten koppelingsplaat of defekte drukgroep/drukgroeplager. Naarmate je hier langer mee door blijft rijden zal je bak het door extra slijtage ook niet lang meer houden.

Bij dit soort geluiden en klachten zou een beetje zichzelf respecterend garagebedrijf, danwel volvodealer wel iets moeten kunnen constateren. Zou er niet meer mee door blijven rijden als ik jou was.
s80 1999
4th Gear member

dat heb ik ze een jaar geleden duidelijk proberen te maken, maar luisteren deden ze niet. af en toe piept ie ook. maar dat was de band die op de koppeling plaat zit
Gast
2nd Gear member

s80 1999 schreef:dat heb ik ze een jaar geleden duidelijk proberen te maken, maar luisteren deden ze niet. af en toe piept ie ook. maar dat was de band die op de koppeling plaat zit
Elders al een tweede opinie laten uitvoeren?
Het is wat Frumpy al schreef, blijf er niet te lang mee door rijden.
Je gunt je S80 toch wel iets beters? 8) 8)
For life with more contents
s80 1999
4th Gear member

ik gun me zelf wel wat beters, bij een verkeerlicht staan en je hoort dan een zak met knikkers de hele tijd, en dan vooral als het koppelings pendaal los is.

en ja dealers, ik ben 2 keer bij de andere dealer geweest, 1 keer om m echt goed te laten luisteren. en 1 keer gewoon een rondje later rijden er mee en daarna horen wat ie zij. maar allebij de keren vonden ze dat er niks aan de hand was.

Vaak boenkt te koppeling ook met het oplaten van het pendaal, maakt niet uit hoe zachtjes je het doet. kom je er mee bij een dealer, zeggen ze dood leuk dat je moet leren schakkelen, ik had er in me vorige auto (440) totaal geen last van, en die was toch wel van 1992.

maargoed, voor ik helemaal met een rood hoofd zit van woede stop ik er mee.

bedankt
Plaats reactie

Terug naar “S80”