deleted

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

ik kan het even niet helemaal visualiseren, maar kun je niet wat sterke magneten op de as zetten om zo de lagers in de ring te houden?
Desnoods schroef je even je achterspeakers uit de hoedenplank

anders met vet?
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
Gast

Ook gehad, is alleen bijna niet te doen.
Met twee man, de kogels één voor één er indrukken, door draaien en onder een hoek zetten van de as.
Misschien te laat, want volgens mij had je NU al willen rijden. Toch?

Beter was geweest om dit te doen:
Afbeelding

Ook als je alles weer in elkaar hebt; dit doen, valt zo weer uit elkaar.
Wordt trouwens in VADIS ook voor gewaarschuwd.

Succes
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
Gast

Ik denk dat je (kan het natuurlijk niet helemaal goed beoordelen), je niet goed hebt voor bereid, want op zich stelt het niet zoveel voor.
En je gaf het zelf al aan:
tommytommy schreef:
PS ik krijg woensdag eindelijk m`n Powerflex spul binnen..donderdag inbouwen...vrijdag uitlijnen...en eind van de dag naar Spanje. (strak schema :P )
Gr Tommy
Misschien was het schema idd te strak.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zo, das balen Tommy. Om eerlijk te zijn vond ik het een beetje vragen om problemen om de dag voordat je met vakantie gaat zo'n klusje te doen, maar zou mij ook overkomen. Zo heb ik de dag voor mijn motorvakantie nog even aan een ilegale sprintwedstrijd meegedaan. Met de motor waar ik de volgende dag mee weg zou gaan. Is allemaal wel goed gegaan, maar het lot tarten is vragen om problemen.
Wel erg balen voor je man! Ik weet hoe frustrerend dat is. Zie het maar zo dat je weer iets geleerd hebt.

Fijne vakantie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
M'n eerste Volvo
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)

En dan kun je nu eigenlijk maar een ding doen: diep ademhalen, zorgen voor een goede nachtrust en morgen relaxed naar Frankrijk vertrekken.
Niet gestresst proberen tijd in te halen, dat lukt je toch niet. Denk ook aan je medepassagiers !

Fijne vakantie ! :thumbup:
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Gast

Ik ben het met de vorige spreker eens.
Zorg dat je die stress er uit krijgt. Is jammer, volgende keer beter!

Hé, geniet van je vakantie en............. die begint als vertrekt! :P
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ben benieuwd hoe het dan bij Ed gaat. Ik wacht even af voorlopig. Morgen nog maals uitlijnen daar de auto naar rechts trek, lichtjes dat wel maar teveel. Verder voorbanden nogmaals laten balanceren, dat was slechter geworden ipv beter.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

ach... zal hooguit 2300 euro zijn

fijne vakantie :D





:wink:
Gast

tommytommy schreef:Ok mensen...we krijgen de aandrijfassen niet meer goed,,,ze zitten wel goed in elkaar...alleen kunnen niet meer knikken.
Dan zitten ze dus niet goed in elkaar!
Beetje vreemd! Ik wist niet dat er meer mogelijkheden waren.
Zou alles een keer goed schoon maken. Dan weer in elkaar zetten. Nieuwe vet erin, klaar.
Kan bijna niet fout gaan....... hoewel ........... sommigen. :P

Geniet maar van je vakantie!
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Tommy,

Heb jij een benzine of een diesel? Ik zie in Hbase dat de buitenste assen 130 voor een benzine en 150 voor een diesel kosten. Zit er niets in de as (vuil?)wat de beweging blokkeert? Ik zou het ook zonde vinden om zomaar nieuwe te bestellen. Ik neem aan dat de assen nog goed waren toen ze eruit kwamen. Maar goed, ik vermoed dat je je buik vol hebt van de assen, en het graag aan de garage over laat. Hoe heb je trouwens je auto bij de garage gekregen?

Nog een andere vraag: Ik begrijp dat je de metalen pen uit het originele rubber moet halen, en deze in het powerflex rubber moet zetten. Hoe wordt voorkomen dat de pennen kunnen schuiven in het rubber? In het originele rubber zitten ze vast, maar in het powerflex rubber niet. Verder zit er een zakje met iets van vet ofzo bij het rubber. Weet jij waar je dat voor moet gebruiken?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

deleted
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

goedkoop = ..................
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Toch nog even terugkomend op dit probleem. Is het noodzakelijk om de aandrijfassen eruit te halen voor demontage van de draagarm? Is toch helemaal niet nodig, terwijl Vadis dit wel beschrijft. Iemand?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Bij Volvo worden de draagarmen er helemaal onderuitgehaald om in de werkbank eerst de oude en dan de nieuwe bussen weer erin te persen.

heb er al met einige regelmaat vernieuwd en haal altijd de aandrijfas los,dit ook omdat het fuseestuk naar buiten moet om de draagarm onder de auto uit te krijgen, als men dit niet doet heb je een grote kans dat je de as uit elkaar trekt.

Dit is wel weer in elkaar te monteren maar alles moet dan eerst brandschoon gemaakt worden, dit omdat de kogels altijd over de grond rollen en daar altijd van allles aan blijft plakken, zo terug zetten resulteerd in afzienbare in aandrijfas de geluid maakt ofwel stuk is
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”