Ik heb een 1.8 benzine uit 2/1999.
Ik zou graag met iemand afspreken die ook een 1.8 heeft om wat zaken/problemen van de auto te vergelijken.
Wie o wie?
Wie heeft ook een 1.8 benzine?
- bleuriders
- 2nd Gear member
omschrijf het probleem wat je hebt, en ik denk dat er meer mensen op zullen reageren 

-
- 1st Gear member
Ik heb ook een 1.8 uit februari 1999. Maar wat voor problemen heb je dan. Niet dat ik technisch ben, maar misschien kan ik er wat van lerenV401.8 schreef:Ik heb een 1.8 benzine uit 2/1999.
Ik zou graag met iemand afspreken die ook een 1.8 heeft om wat zaken/problemen van de auto te vergelijken.
Wie o wie?

V40 1.8 Europa '99
-
- 3rd Gear member
De meeste zaken staan al op het forum. Het leek me aardig om in de praktijk e.e.a. te vergelijken met een andere V40.
Mijn issues zijn o.a.:
1. Is het normaal dat het benzinefilter er zo uitziet (zie foto)
2. Mijn benzinepomp zoemt/fluit best wel hard
3. In de auto en stuur voel ik de resonantie van motor en/of transmissie
best wel. Je voelt het vooral goed als je je hand plat op het midden van het stuur legt.
Hierdoor gaan er in het dashboard ook zaken meeresoneren.
Lijkt me niet normaal. Volgens mij hoor je niets te voelen van de motor in de auto. Als ik ontkoppel zijn de resonanties weg.
4. Koppeling grijpt erg hakkelig aan bij wegrijden. Als je wat vlotter wegrijdt om de haperingen te vermijden hoor je meer een zwaartonige vibratie.
5. Sissen bij losdraaien tankdop
6. Richtingaanwijzer komt bij flauwe bochten niet terug
7. Wat is het gemiddelde olieverbruik bij anderen?
8. Bij ca. 30 km/u in de 2e/3e versnelling hoor je een fluitend geluid. Ik denk de transmissie, zodra ik ontkoppel is het weg.
9. Handrem werkt goed, maar zit los als ie omlaag is.
10. Hol gorgelend geluid bij stevig doorijden per versnelling. Ik herinner me van mijn V40 uit 1997 dat die dat ook deed, maar weet niet zeker. Als je plankgas alle versnellingen afwerkt, maakt de motor zo'n hol gorgelend bijgeluid (alsof er iets lek is).
Mijn issues zijn o.a.:
1. Is het normaal dat het benzinefilter er zo uitziet (zie foto)
2. Mijn benzinepomp zoemt/fluit best wel hard
3. In de auto en stuur voel ik de resonantie van motor en/of transmissie
best wel. Je voelt het vooral goed als je je hand plat op het midden van het stuur legt.
Hierdoor gaan er in het dashboard ook zaken meeresoneren.
Lijkt me niet normaal. Volgens mij hoor je niets te voelen van de motor in de auto. Als ik ontkoppel zijn de resonanties weg.
4. Koppeling grijpt erg hakkelig aan bij wegrijden. Als je wat vlotter wegrijdt om de haperingen te vermijden hoor je meer een zwaartonige vibratie.
5. Sissen bij losdraaien tankdop
6. Richtingaanwijzer komt bij flauwe bochten niet terug
7. Wat is het gemiddelde olieverbruik bij anderen?
8. Bij ca. 30 km/u in de 2e/3e versnelling hoor je een fluitend geluid. Ik denk de transmissie, zodra ik ontkoppel is het weg.
9. Handrem werkt goed, maar zit los als ie omlaag is.
10. Hol gorgelend geluid bij stevig doorijden per versnelling. Ik herinner me van mijn V40 uit 1997 dat die dat ook deed, maar weet niet zeker. Als je plankgas alle versnellingen afwerkt, maakt de motor zo'n hol gorgelend bijgeluid (alsof er iets lek is).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- laheije
- 4th Gear member
5) is normaal
4)licht waarschijnlijk aan vorige eigenaar, slechte en ruwe rijder
6)is normaal dast moet je toch weten als je auto doet rijden
7)niet al te veel bij mij 1ltr op 20.000km
versnellings bak of koppeling aan revisie toe
9) uitgesleten
4)licht waarschijnlijk aan vorige eigenaar, slechte en ruwe rijder
6)is normaal dast moet je toch weten als je auto doet rijden
7)niet al te veel bij mij 1ltr op 20.000km

9) uitgesleten