Bi-fuel problemen, garage weet het niet meer....

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
fraggle
2nd Gear member

Ik ga dat nog controleren, komt goed en ik maak me over garantie geen zorgen. Ten aanzien van het geld weet ik dat hij alleen dat arbeidsloon heeft gerekend. De volvo grage kon met hun diagnose apparatuur ook niets zien en dus naar weer een andere garage die wel over goede apparatuur beschikte (eur 42). Zijn toch vooral de onderdelen die duur waren.

Net ff mijn zekeringen nagelopen, helaas is airco zekering niet kapot. ACh, mijn liefde voor deze auto komt wellicht nog? Blijf van mening dat mijn oude 850G3 100 klepper op gas meer vermogen heeft dan deze bi-fuel.
850 G3 1996
V70 G3 2000
fraggle
2nd Gear member

Hmm, heb wat foto's in andere thread gezet Alex, foto's zijn beetje te groot (sorry), maar de eerder aangehaalde dopjes zijn er niet. Echt niet.

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gast

Heb jij ergens foto´s van jouw auto, hier op het Forum?
Ook van onder de kap?
In de V70 classic lagen voornamelijk de blokken met hydraulische kleppen.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Met 100 kleppen moet het wel goed komen denk ik,:)
fraggle
2nd Gear member

Heb wat foto's gemaakt en online gezet.

Eerst twee van het blok, ik kan zo niet zien wat voor soort kleppen er in zitten, schijnt eenzelfde blok te zijn als de 'nieuwe model' V70 uit 2000? Let op de glanzend nieuwe gasklep ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Dan de zaken van de gasinstallatie

Afbeelding

Een slangetje van de airco installatie waarvan ik me afvraag wat dat relais is dat er opzit? Ik blijf het nl gek vinden dat die airco het niet doet.. is een jaar geleden nagekeken, getest en afgevuld, zie foto onderaan...

Afbeelding

Afbeelding
850 G3 1996
V70 G3 2000
Ramon&Ramon
7th Gear member

is een RN motor met vaste klepstoters
verbind de lage druk schakelaar van de airco is door en kijk of hij het dan wel doet?dat is de schakelaar op de foto...
die gaan nog wel is stuk.
fraggle
2nd Gear member

OK... dus kleppen checken moet hier wel eens in de zoveel tijd gebeuren? Of zijn die kleppen zelfstellend?

Die lage druk schakelaar doorverbinden, hoe doe ik dat (zie aleen blauwe en rode draad?)? Gewoon openmaken en dan welke kleuren met elkaar koppelen? We hebben het over dat ding in/op die harde airco buis he? De rechter schakelaar op de foto zogezegd.

Ik bedoel... als die schakelaar kapot is... zal dan doorverbinden ook geen effect opleveren?

Sorry, ik snap je even niet... ik ga morgen met licht ook nog even kijken of ik het dan wel snap, heb er nog niet echt goed naar gekeken met maken foto.

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gast

Oke, is idd iets anders.
Wat zit het gasverdeelhuis een pokke eind van het inlaatspruitstuk. :cry:
Daar hebben ze bij de nieuwe V70 iets op bedacht (onder het spruitstuk).
Opvallend is dat er geen filter tussen het de verdamper en het gasverdeelhuis zit. Standaard hoort daar één te zitten (bij Necam).
Zo te zien is je filter in de gasafsluiter (links naast verdamper) nog niet vervangen (geen sleutel op geweest).

Mooi hé zo'n glimmende ETM! :P

ps: foto's mogen iets kleiner
Ramon&Ramon
7th Gear member

stekker er af trekken en dan met een stukje draad de twee draadjes doorverbinden,zo moeilijk is dat toch niet?
Als de airco het dan wel doet is de schakelaar defect,simpel.
fraggle
2nd Gear member

OK, ik begreep alleen niet hoe dat dan werkte. Heb deze schakelaar losgehaald, en gedeelte met draad eraan (bovenkant ie je er afhaalt) doorgeschakeld. Maakte niets uit, mar en minuutje getest oid. Maar, dat doet dan toch ook niets met de schakelaar? Die schakelaar blijft gewoon zitten, alleen zonder stroom... Of mis ik iets? (ja).
Deze schakelaar he?
Afbeelding
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gast

Ik mag hopen dat je de 2 draden in de stekker hebt door verbonden....... en niet de schakelaar, want dat zal je natuurlijk niet helpen.
fraggle
2nd Gear member

Klopt. Maar wat doet die schakelaar dan? Alleen maar meten of er voldoende druk is en that's all? Dus geen klepje openen of sluiten oid, eigenlijk alleen maar een druksensor?

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Ramon&Ramon
7th Gear member

het is een sensor die meet of het systeem bijv leeg is,als je hem doorverbindt?gebeurt er niets,de pomp slaat niet in?
Dan is er een ander probleem,je kunt beter langs rijden bij iemand die er verstand van heeft en niet zelf prutsen denk ik!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”