Ik heb een V70 2.5D classic gekocht van Jan 2000 en nu moet de handrem afgesteld worden.
Hoe doe ik dat. Moet dit bij de handrem zelf met een inbus sleutel, daar zag ik onder een plaatje (bij de middenarmsteun) een inbus bout zitten of moet het bij het achterwiel dmv een opening in de trommel
Wie oh wie kan mij het vertellen
mvg en dank
Ton
handrem afstellen
-
- Starter
Gert,
Ondertussen weet ik hoe het zit. Als je het achterwiel er afhaalt dan zie je naast de 5 boutgaten een kleiner gat in de trommel. Als je dit kleine gat bovenaan zet en er met een lamp inschijnt dan zie je een tandwieltje zitten.
Als je dit tandwiel naar boven toe (opwaarts) bijsteld dan zetten de schoentjes uit, naar beneden (nnerwaarts) bijstellen is losser van de trommel.
erg simpel om te doen. Je moet het zover bijstellen dat de trommel net niet aanloopt en verder even controleren of de handrem daadwereklijk aangrijpt op de trommel.
Succes
Ton Hazelhoff
Ondertussen weet ik hoe het zit. Als je het achterwiel er afhaalt dan zie je naast de 5 boutgaten een kleiner gat in de trommel. Als je dit kleine gat bovenaan zet en er met een lamp inschijnt dan zie je een tandwieltje zitten.
Als je dit tandwiel naar boven toe (opwaarts) bijsteld dan zetten de schoentjes uit, naar beneden (nnerwaarts) bijstellen is losser van de trommel.
erg simpel om te doen. Je moet het zover bijstellen dat de trommel net niet aanloopt en verder even controleren of de handrem daadwereklijk aangrijpt op de trommel.
Succes
Ton Hazelhoff
- gertsan
- 3rd Gear member
Ton,
Ik denk dat ik toch nog een "probleem" heb, ik heb geen trommel maar voor en achter geventileerde schijven?!? Toch bedankt voor de moeite. Dan moet ik maar eens verder kijken.
Gert
Ik denk dat ik toch nog een "probleem" heb, ik heb geen trommel maar voor en achter geventileerde schijven?!? Toch bedankt voor de moeite. Dan moet ik maar eens verder kijken.
Gert
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Billy Road
- 4th Gear member
Heb je daar misschien een foto van?
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound