S80V8
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar goed zit weer een vlink voordeel aan vast je kan je frontje niet vergeten en de radio stelen ook niet meer :twisted:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33128
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
We hebben het nu wel beetje gehad met het beige V70 Classic, V70 2.4T, V70 T5... Ze moeten in de nieuwe V70 ook dat donkerbruin van Audi in het assortiment gooien!
Vnd het er wel leuk uit zien! komt wel goed!
Vnd het er wel leuk uit zien! komt wel goed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Volvist
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
- Locatie: Almere
Ergens in deze discussie stond ook de vraag naar de Estate-versie van de nieuwe S80. Onlangs las ik, dat Ford/Volvo serieuze plannen heeft voor een grote Estate (de werkelijke opvolger van de 960/940 Estate).
Deze zou niet de directe station-variant van de nieuwe S80 zijn, maar een op zichzelf staand model.
Enige tijd terug zag ik hiervan in de Autokampioen ook al een eerste ontwerpschets.
Het lijkt mij in ieder geval de hoogste tijd, dat Volvo een échte opvolger voor de V90 op de markt brengt: mijn 940 gaat nog wel even mee, maar ik weet ook, dat er mensen om een vervanger zitten te springen. :twisted:
Deze zou niet de directe station-variant van de nieuwe S80 zijn, maar een op zichzelf staand model.
Enige tijd terug zag ik hiervan in de Autokampioen ook al een eerste ontwerpschets.
Het lijkt mij in ieder geval de hoogste tijd, dat Volvo een échte opvolger voor de V90 op de markt brengt: mijn 940 gaat nog wel even mee, maar ik weet ook, dat er mensen om een vervanger zitten te springen. :twisted:
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Juist bij de 940 series was de estate het meestverkochte model, bij de 960/V90 lag dat bepaald anders, deze 960/V90 kostte dan ook substantieel meer als een 940 estate, waardoor er veel minder verkocht werden, een nieuwe V90 zal dan ook niet echt de vervanger van een 940 estate kunnen worden, daar is hij veel te duur voor, als opvolger van de V90 zou het misschien wel wat kunnen worden, ik geloof daarbij alleen niet in grote aantallen.Volvist schreef:Ergens in deze discussie stond ook de vraag naar de Estate-versie van de nieuwe S80. Onlangs las ik, dat Ford/Volvo serieuze plannen heeft voor een grote Estate (de werkelijke opvolger van de 960/940 Estate).
Deze zou niet de directe station-variant van de nieuwe S80 zijn, maar een op zichzelf staand model.
Enige tijd terug zag ik hiervan in de Autokampioen ook al een eerste ontwerpschets.
Het lijkt mij in ieder geval de hoogste tijd, dat Volvo een échte opvolger voor de V90 op de markt brengt: mijn 940 gaat nog wel even mee, maar ik weet ook, dat er mensen om een vervanger zitten te springen. :twisted:
De V70 is een heel adekwate vervanger van de 940 gebleken.
- Volvist
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
- Locatie: Almere
De V70 heeft (als voorwielaandrijver) toch een totaal andere feel dan de 940???een nieuwe V90 zal dan ook niet echt de vervanger van een 940 estate kunnen worden, daar is hij veel te duur voor, als opvolger van de V90 zou het misschien wel wat kunnen worden, ik geloof daarbij alleen niet in grote aantallen.
De V70 is een heel adekwate vervanger van de 940 gebleken.
Mijn 940 staat in de straat regelmatig direct voor of achter de V70 van enkele huizen verder, maar gevoelsmatig blijft dat toch werkelijk een heel andere auto.
Ik weet het, niet erg rationeel allemaal (behalve de aandrijving), maar tóch: als late opvolger van de 240 Estate zie ik een V70 nog wel zitten, maar volgens mij is de 940 tot nu toe zonder werkelijke opvolger gebleven.....[/quote]
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De 940 was als concept na zo'n 40 jaar (544/145/245/745/945) gewoon over en uit, stel je voor, de laatste 940 estate had je voor ƒ 55.000,-- en voor een V90 zul je al snel € 55.000,-- moeten betalen, een opvolger is het dus niet echt.Volvist schreef:De V70 heeft (als voorwielaandrijver) toch een totaal andere feel dan de 940???een nieuwe V90 zal dan ook niet echt de vervanger van een 940 estate kunnen worden, daar is hij veel te duur voor, als opvolger van de V90 zou het misschien wel wat kunnen worden, ik geloof daarbij alleen niet in grote aantallen.
De V70 is een heel adekwate vervanger van de 940 gebleken.
Mijn 940 staat in de straat regelmatig direct voor of achter de V70 van enkele huizen verder, maar gevoelsmatig blijft dat toch werkelijk een heel andere auto.
Ik weet het, niet erg rationeel allemaal (behalve de aandrijving), maar tóch: als late opvolger van de 240 Estate zie ik een V70 nog wel zitten, maar volgens mij is de 940 tot nu toe zonder werkelijke opvolger gebleven.....
- RrRrR
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 14.04.2005 - 22:23
Het interieur vind ik er zeer geslaagd uitzien. Geen onhandige bedieningselementen kunnen opsporen tot nu toe. Alles zit gewoon waar het hoort te zitten.
Geen mode met muisknoppen (alhoewel MMI van Audi uitstekend werkt) en dat geeft aan dat het weer een uiterst doordachte en gebruiksvriendelijk interieur word. Geen moeite met overstappen, gewoon weer gelijk 'thuis' voelen.
Geen mode met muisknoppen (alhoewel MMI van Audi uitstekend werkt) en dat geeft aan dat het weer een uiterst doordachte en gebruiksvriendelijk interieur word. Geen moeite met overstappen, gewoon weer gelijk 'thuis' voelen.
Your Dream - Your Mind - Your Goal
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13.03.2005 - 16:51
De nieuwe V90 zal ook weer een voorwielaandrijver worden, of AWD als optie. Een 940 zal het dus nooit meer worden. De nieuwe V90 is ook bedoeld als luxe wagen, waar de 940 nog een pakezel was. Van dat imago wil Volvo helaas af, het was inderdaad een ideale stationwagen. In dat opzicht is de huidige V70 eigenlijk het enige wat nog in de buurt komt. Ook bij andere merken kan ik niet zo iets verzinnen, of het moet een Ford Galaxy zijn :?Volvist schreef: De V70 heeft (als voorwielaandrijver) toch een totaal andere feel dan de 940???
Mijn 940 staat in de straat regelmatig direct voor of achter de V70 van enkele huizen verder, maar gevoelsmatig blijft dat toch werkelijk een heel andere auto.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hoho, de opvolger van de 245 was de 855 (niet gek als het laaste en respectievelijke eerste bouwjaar '93 was).bart simpson schreef:De 940 was als concept na zo'n 40 jaar (544/145/245/745/945) gewoon over en uit, stel je voor, de laatste 940 estate had je voor ƒ 55.000,-- en voor een V90 zul je al snel € 55.000,-- moeten betalen, een opvolger is het dus niet echt.
De 700 (en daarmee de 900) is duidelijk een maatje groter....
Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Natuurlijk, die 855 had (net als de 740/940) ook achterwielaandrijving en de in de lengte geplaatste B motor onder de kap......thuuR schreef:Hoho, de opvolger van de 245 was de 855 (niet gek als het laaste en respectievelijke eerste bouwjaar '93 was).bart simpson schreef:De 940 was als concept na zo'n 40 jaar (544/145/245/745/945) gewoon over en uit, stel je voor, de laatste 940 estate had je voor ƒ 55.000,-- en voor een V90 zul je al snel € 55.000,-- moeten betalen, een opvolger is het dus niet echt.

De 850 is overigens geintroduceerd oktober 1991 en de 240 "ging" ergens vroeg 1994...