Even voor advies:
Ik sta op het punt een gebruikte V50 van 1/2 jaar oud aan te schaffen.
Nu zegt de dealer dat de auto uit duitsland komt. Behalve dit exemplaar staan er nog een stuk of 10 van dezelfde leeftijd, allemaal met een lage kilometerstand. Volgende week komen er nog eens een dozijn bij. De auto ziet er echt puntgaaf uit, als nieuw.
Het vreemde vind ik dat hij er zoveel tegelijk kan aanbieden en allemaal met een lage kilometerstand. Nu ben ik best goed van vertrouwen maar een bekende van mij had eens gehoord van auto's (dus niet persé Volvo's) die in Polen opgeknapt worden en vervolgens via Duitsland weer Nederland ingevoerd worden. Kan hier iets dergelijks ook hebben plaatsgevonden? Kan iemand mij hierin advies geven?
bvd
houthakmeister
volvo's uit duitsland
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vrijwel altijd gaat het hier om ex rentals
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.05.2007 - 21:01
OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
- Contacteer:
Over het algemeen wel: vaak worden ze door verhuurbedrijven in grote groepen met gelijke specificatie gekocht waarna ze een half jaar tot een jaar worden verhuurd. Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers. Als je twijfel houdt, vraag dan bij de dealer naar de herkomst van de auto's: je kunt dan altijd wat diggen op het internet naar de betrouwbaarheid van het desbetreffende verhuurbedrijf.houthakmeister schreef:OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
mvg, Jaap
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Onderhoud van een rental gebeurd bij inzet voor een periode van max 1 jaar doorgaans in het geheel niet jan en alleman rost er in rond, het vragen naar de herkomst is zeker zinnig.Swedish_90 schreef:Over het algemeen wel: vaak worden ze door verhuurbedrijven in grote groepen met gelijke specificatie gekocht waarna ze een half jaar tot een jaar worden verhuurd. Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers. Als je twijfel houdt, vraag dan bij de dealer naar de herkomst van de auto's: je kunt dan altijd wat diggen op het internet naar de betrouwbaarheid van het desbetreffende verhuurbedrijf.houthakmeister schreef:OK, maar dat zijn dan wel eerlijke auto's?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.05.2007 - 21:01
Dit exemplaar is een 1/2 jaar met stand 18.000. Die heeft dan nog geen onderhoud nodig gehad toch?Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat klopt, maar heeft misschien wel 180 verschillenden bestuurders gehad.houthakmeister schreef:Dit exemplaar is een 1/2 jaar met stand 18.000. Die heeft dan nog geen onderhoud nodig gehad toch?Onderhoud gebeurt vrijwel altijd bij de officiele Volvo-dealers
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Ik heb het in een ander topic al gemeld. Tijdens mijn zoektocht naar een gebruikte V50 diesel, kwam ik ze bij Volvo dealers tegen met een lage kilometerstand en geimporteerd uit België en Frankrijk. Volgens de dealers waren dit auto's van Volvo personeel aldaar. De auto wordt in een soort lease constructie ter beschikking gesteld aan personeelsleden en na een jaar krijgt men weer een nieuwe. Omdat het om zoveel auto's zou gaan zijn de auto's ingekocht door de Volvo importeur in Nederland en deze heeft ze onder de dealers verdeeld. Het waarheidsgehalte van dit verhaal ken ik niet. Overigens waren deze exemplaren allen van bouwjaar 2005.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 11:22
Ikzelf heb vorig jaar oktober een Volvo v50 gekocht die geimporteerd is uit Duitsland. De wagen is gebruikt door personeel van Volvodealer aldaar. De wagen is uit 2006 en had 12.000 km op de teller.
Ik heb inmiddels meer dan 30.000 op de teller staan en heb nog geen enkel probleem ondervonden met deze auto. De Volvo rijdt helemaal top. Als ik dit vergelijk met sommige verhalen van andere Volvorijders op dit forum die een nieuwe of gebruikte Volvo hebben gekocht in Nederland en die met enige regelmaat bij de dealer staan met problemen vraag ik mezelf af of het zo'n probleem is of de wagen uit Duitsland komt.
Ik betwijfel ook of een officiele Volvodealer in Nederland zijn goede naam te grabbel gooit en Volvo's verkoopt met een duister verleden.
Ik heb inmiddels meer dan 30.000 op de teller staan en heb nog geen enkel probleem ondervonden met deze auto. De Volvo rijdt helemaal top. Als ik dit vergelijk met sommige verhalen van andere Volvorijders op dit forum die een nieuwe of gebruikte Volvo hebben gekocht in Nederland en die met enige regelmaat bij de dealer staan met problemen vraag ik mezelf af of het zo'n probleem is of de wagen uit Duitsland komt.
Ik betwijfel ook of een officiele Volvodealer in Nederland zijn goede naam te grabbel gooit en Volvo's verkoopt met een duister verleden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik betwijfel of Volvodealers in b.v. Duitsland zelf niet bij machte zijn om hun eigen demo's te verkopen en daar hun Nederlandse collega's voor nodig hebben..hartev schreef:Ik betwijfel ook of een officiele Volvodealer in Nederland zijn goede naam te grabbel gooit en Volvo's verkoopt met een duister verleden.
Maar het staat je altijd vrij om te twijfelen aan mijn lezing.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Precies Bart. Ik deel die mening. Ik vond het tevens een nadeel dat je in een auto met een kenteken 2007 de weg op gaat. Bij inruil heb je dan toch wat uit te leggen ( zeker als dit bij een ander merk is ). Ik heb bewust afgezien van een dergelijke deal. Overigens speelde voor mij ook mee dat de Belgische uitvoering geen standaard cruise control heeft. Althans, ook dat werd door de dealer gemeld.
- Alex V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
- Locatie: Zoetermeer
Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Spannender is het eventuele prijsvoordeel bij aanschaf.
Ik kan me echter voorstellen dat je er bij inruil weer minder voor terug krijgt omdat het een importauto is. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, wellicht kan een ander forumlid hier meer duidelijkheid over geven.
Gr. Alex.
Spannender is het eventuele prijsvoordeel bij aanschaf.
Ik kan me echter voorstellen dat je er bij inruil weer minder voor terug krijgt omdat het een importauto is. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, wellicht kan een ander forumlid hier meer duidelijkheid over geven.
Gr. Alex.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
2003 Volvo XC90 T6 AWD
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat is dat nou weer voor kulopmerking? Het lijkt haast op een tipische lease-rijder-opmerking, maar ik wil hier zeker niet generaliseren. (Doe ik dus ook niet) Vandaar dat ik deze opmerking maar als ongelezen beschouw.Alex V70R schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Bij BWM en VAG worden dit soort "medewerker-auto's" ook aangeboden. Vaak met een "verboden te roken-stikker" op het dashboard. Zie je daar al iemand een jaar mee rondrijden? NOT! Zoals reeds door anderen gemeld, zijn het gewoon ex-huur auto's. Zonder enige vorm van onderhoud. Ik zou bedanken.
Wat betreft een (NL) kenteken wat nieuwer is dan de auto zelf: Ik koop hem dan sowieso niet. Dus als er met mij meer zo over denken, wordt de afzetmarkt kleiner, wat de prijs zal drukken. Lijkt mij logisch.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Alex V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
- Locatie: Zoetermeer
Is inderdaad een opmerking van een zakelijke rijder, echter met het verschil dat het geld waarmee die auto betaald wordt ons eigen geld is.Oceanracer schreef:Wat is dat nou weer voor kulopmerking? Het lijkt haast op een tipische lease-rijder-opmerking, maar ik wil hier zeker niet generaliseren. (Doe ik dus ook niet) Vandaar dat ik deze opmerking maar als ongelezen beschouw.Alex V70R schreef:Ik denk niet dat het iets uitmaakt waar die auto vandaan komt of wie er mee gereden heeft. 18.000 km trappen kan die auto best hebben.
Bij BWM en VAG worden dit soort "medewerker-auto's" ook aangeboden. Vaak met een "verboden te roken-stikker" op het dashboard. Zie je daar al iemand een jaar mee rondrijden? NOT! Zoals reeds door anderen gemeld, zijn het gewoon ex-huur auto's. Zonder enige vorm van onderhoud. Ik zou bedanken.
Wat betreft een (NL) kenteken wat nieuwer is dan de auto zelf: Ik koop hem dan sowieso niet. Dus als er met mij meer zo over denken, wordt de afzetmarkt kleiner, wat de prijs zal drukken. Lijkt mij logisch.
Daarnaast kan ik me simpelweg niet voorstellen dat er in die 18.000 km veel kan gebeuren met zo'n auto.
Ik ben verder niet echt technisch dus ik kan me vergissen, maar het lijkt me dat er in zo'n korte tijd niet veel kapot mag gaan. Wanneer ik me vergis heb ik liever een correctie met netjes de uitleg waarom ik fout zit dan jouw antwoord.
Just my 2 cents.
Gr. Alex.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
2003 Volvo XC90 T6 AWD
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als je op voorhand een erg groot voordeel haalt kan het interessant zijn, maar vergeet niet dat zo'n auto in het normale dealercircuit altijd minder opbrengt, het is een niet naspeurbare auto qua schades of qua onderhoud met een niet kloppend kenteken... die doen gewoon een stuk minder
@AlexV70R, ik denk dat jouw auto na 1800km echt trappen toch iets meer van je afgegaan is als dat jij fijn vind, 18.000km is wel 10x zoveel.
@AlexV70R, ik denk dat jouw auto na 1800km echt trappen toch iets meer van je afgegaan is als dat jij fijn vind, 18.000km is wel 10x zoveel.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zoals gezegd: Ik zou de opmerking als ongelezen beschouwen. Als ik hier moet uitleggen dat het aftrappen van een auto wel zou moeten kunnen, is het toch vechten tegen de bierkaai. Begin ik dus ook niet aan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik denk idd als het prijsverschil klein is je beter voor een NL auto kunt gaan.
Maar als de Volvo door de dealer zelf wordt ingevoerd dan is erg toch ook een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
Wat ik bedoel te zeggen, de historie moet toch wel na te gaan zijn.
Maar als je een auto uit Duitsland wilt, waarom dan niet zelf invoeren...? Is nog goedkoper.
Gr Edgar
Maar als de Volvo door de dealer zelf wordt ingevoerd dan is erg toch ook een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
Wat ik bedoel te zeggen, de historie moet toch wel na te gaan zijn.
Maar als je een auto uit Duitsland wilt, waarom dan niet zelf invoeren...? Is nog goedkoper.
Gr Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een dealer kan zich hiermee op glad ijs begeven, door importauto's vaak voor minder geld neer te zetten laat hij de klanten die nieuw bij hem gekocht hebben meer afschrijven, kan me voorstellen dat een klant daar niet op zit te wachten.Edgar schreef:Ik denk idd als het prijsverschil klein is je beter voor een NL auto kunt gaan.
Maar als de Volvo door de dealer zelf wordt ingevoerd dan is erg toch ook een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
Wat ik bedoel te zeggen, de historie moet toch wel na te gaan zijn.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dan komt het moment dat zijn klanten naar een andere dealer zullen gaan voor een beter prijs van hun Nederlandse auto's (met complete historie) en het moment dat zo'n importaanbieder zijn official dealerstatus (en zijn daaraan gehangen legitimiteit) verliest is nabij.