Bornfree schreef:Volgens mij heeft chiptuning alleen echt veel effect bij " Turbo" motoren, benzine of diesel.
Kijk ook maar eens op de site va Rica. Een non-turbo zal niet gauw 40 PK halen uit een chip.
Eric
Dan heb je niet goed gekeken Eric. Rica biedt tuning aan van 140 naar 180 pk op de 2.4
Zie de eerder genoemde discussie.
Inmiddels heb ik offerte laten maken voor de 2.4i.
Omdat er gewerkt wordt met 1 grote dealer voor alle Volvo rijders binnen mijn bedrijf waren er nog leuke kortingen, ook voor de berijder. Hierdoor kwam de 2.4i weer in zicht.
Hij wordt echt heel mooi. Moet alleen nog even geduld hebben tot januari denk ik.
Overigens heeft mijn dealer gezegd dat het verschil puur en alleen in een chipje zit. Een chipje van bijna 2.000 Euro dus.
Bornfree schreef:Volgens mij heeft chiptuning alleen echt veel effect bij " Turbo" motoren, benzine of diesel.
Kijk ook maar eens op de site va Rica. Een non-turbo zal niet gauw 40 PK halen uit een chip.
Eric
Dan heb je niet goed gekeken Eric. Rica biedt tuning aan van 140 naar 180 pk op de 2.4
Klopt, ik heb een tuner gemaild die voor RICA werkt, en hij heeft me laten weten dat hij vrij simpel te tunen is. resultaat 140 PK >>> 180 Pk met 10 Nm erbij.
Nou de kogel is door de kerk. Ik heb een 2.4i besteld, solid zwart, dala textiel umbra / beige, dakspoiler (geen roofrails), 16 inch lm velgen (niet van Volvo) en sunblinds.
Nu maar aftellen tot waarschijnlijk eerste week januari..............
Eric
Ja, op een motor die eigenlijk 170 pk heeft, maar gedowntuned is naar 140. De winst is dus eigenlijk maar 10 pk, althans, zo komt het op mij over. Als ze de 2.4i naar 210 pk tunen, dan ben ik het met je eens.