[740] Aankooptips

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
V40-driver
1st Gear member

Ik ben met een aantal vrienden van plan deze zomer op vakantie te gaan naar Noorwegen. Om daar te komen hebben we uiteraard een auto nodig en nu is daarvoor mijn oog gevallen op de Volvo 740. Dit leek me de beste keus, hij is goedkoop en betrouwbaar. Wat wil je nog meer :)
Maar nu wou ik voor ik ergens ging kijken wel even weten waar ik op moet letten. Hier en daar een plekje maakt me niet echt veel uit, motorische gedeelte is veel belangrijker. Ik wil gewoon zonder pech de vakantie doorkomen. Dus alle tips en aanmerkingen zijn welkom!
Fat Rat
5th Gear member

even kijken op het weblog van Volvorider http://www.volvorider.web-log.nl/ Hij heeft daar onder andere een lijst met aankooptips staan.
Ik zou ook gewoon op kleine dingetjes letten als bandjes, remmen, staan van bougies en bougie kabels, evt kijken naar de distributieriem en als je serieus veel gaat rijden zou ik evt kijken hoe het zit met de klepstelling.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Michael Oud
5th Gear member

Kijk naar de olie/het koelvloeistof. Ik weet niet wat de kilometerstand is en wat voor soort motor er in ligt, maar een lekker koppakking is nooit relaxed.

Dus: Koelvloeistof drabberig of een soort van sludge in olievuldop of aan de pijlstok = lekke koppakking en foute boel. Check ook even of de koppeling slipt.

Is je V40 niet betrouwbaar genoeg?
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”