Beste lui,
Ik heb nu bijna een jaar lang al een T4 uit 2001 phase2. Na een 3000 kilometer rijden begon er een lampje te branden op dashboard. Dit is het lampje wat aangeeft dat de auto niet aan milieu eisen voldoet ofwel geen goede/volledige ontbranding heeft. Gelijkertijd begon het motormanagment de toeren op en af sturen. Vooral bij stationair is dit zeer heftig. Na het aan en uit zetten van auto stopte het probleem met toeren. Voor het lampje ben ik naar de dealer gegaan. Deze is gereset en auto is gecontroleerd op funtioneren. Er was niets bijzonders aan de hand werd er gezegd. Tijdens de vakantie in het buitenland herhaalde dit zich. Echter toen hebben ze het labda sensor greinigd. Toen ging het weer even goed. Terug uit vakantie begon het vehaal weer opnieuw. Bij dealer hebben ze toen het labda sensor vervangen. Men kwam er zelf achter dat het eigenlijk niet was en werd mijn oude weer terug geplaats. Ik heb hem erna niet meer laten resetten en bij onregelmatigtoerental even uit en weer aan. Onlangs ging het lampje vanzelf uit. maar onregelmatigtoerental komt nog regelmatig voor. Heeft een van jullie hier ervaring mee. Ik heb zelf de luchtmassameter gecontroleerd ziet er goed uit. Heb hem ook nog gereinigd met remreiniger. heb ik ooit gelezen op forum. Heeeeeelp!!!!!!!!
motormanagment
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Is je accu misschien aan z'n end? Ik had met m'n vorige auto (OK, geen turbo, maar ja, wel een V40.......) een poosje dat het lampje voor de Lambda sonde aan en uit ging. Ik dacht ook iets van kapotte sonde of katalysator, maar toen zei mijn dealer (of eigenlijk, een van hun monteurs, geloof ik) laten we eerst maar eens de accu checken: Bingo. Mijn accu was toen een jaar of 6-7. (Starten deed ie nog prima!)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 3rd Gear member
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met het schoonmaken van het gasklephuis. Eerst even een nwe pakking halen voor een euro, dat scheelt weer fietsen. Niet aan het verzegelde stelschroef draaien maar alleen schoonmaken. Ik denk dat je probleem dan opgelost is.
MvG Martin
MvG Martin
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Ben inmiddels aan het sleutelen gegaan. Ik ben me gaan focussen op/om luchtmassameter. Heb slangetjes met terugslagklepjes gecontroleerd. Deze zijn ok. Echter na monteren en starten van auto valt deze gelijk weer af na het los laten van gaspedaal. :angry4: Heb nu accu los gegooit om het geheel te resetten. Hoop dat het dan weer normaal sputtert :crazyeyes:
Als er nog meer ideeen zijn, zijn deze welkom.
Als er nog meer ideeen zijn, zijn deze welkom.
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Dat van het gasklephuis is de volgende stap. Die ben ik al vaker tegen gekomen op forum. :-k
- SnelleYellle
- 1st Gear member
gloeiende :onfire:
Nee hoor nog steeds uitslaan motor en emissie lampje gaat ook al niet meer uit. Voor het los halen terugslagkleppen was er niets aan de hand en resette emissie lamp zich zelf. Kan ik mischien iets opgeblazen hebben :eeeeek:
Ik heb maar het gaskabel gespannen om motor draaiende te houden :help:
Nee hoor nog steeds uitslaan motor en emissie lampje gaat ook al niet meer uit. Voor het los halen terugslagkleppen was er niets aan de hand en resette emissie lamp zich zelf. Kan ik mischien iets opgeblazen hebben :eeeeek:
Ik heb maar het gaskabel gespannen om motor draaiende te houden :help:
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Gaat hem reinigen je hoort het nog wel
alvast bedankt
alvast bedankt