Hallo aan iedereen. Kersvers lid op dit forum. Heb een week geleden een V-70 besteld . Rij tussen 12.000 en 15.000 km per jaar dus is het een benzine 140 pk geworden. Nog nooit de aankoop van een wagen zo voorbereid : ik moet een stationwagen hebben omdat er altijd een trouwe viervoeter in mijn nabijheid vertoeft. Ook nog een tweevoeter : mijn vrouw. Rijd momenteel met een stationwagen Hyundai Trajet : veel plaats , mooie bak , maar de kinderen gaan dus niet meer mee ( nest verlaten enz..) : geen enkele reden nog om met zo'n balzaal rond te rijden. En dus wou ik eens een "mooie -ruime -veilige " auto. Heb alle stationwagens vergeleken: VW Passat - Skoda Ovtavia New - Toyota Avensis Wagon - Audi A4-A6- Opel Vectra .
Maar omwille van dit speciale tijdstip ( huidig V-70 model gaat niet meer gemaakt worden in Gent ) , gooien ze bij Volvo met de opties naar je hoofd. En de nieuwe V-70 mag dan al adembenemend zijn : het huidig model mag er gerust wezen. Praaaaaaachtige wagen.
Toegegeven : de startprijs van een nieuwe V70 ( S-80 voorkant met een kofferbak aan ) is toch wel duurder dan deze , plus: de kleinste benzinemotor is ook meteen 200pk . Keuze gauw gemaakt zou ik zo zeggen. Wat mij opviel : de officiële basisprijs van een V-70 in België en in Nederland scheelt een hele hap. Bij ons : 31900€ en bij jullie : 39330€.
Hebben jullie soms geen zin om massaal bij ons te komen kopen ? Of slaat de Nederlands douane met de grote hamer als jullie terug in't land komen met een "buitenlandse wagen " ?
Enfin: de mijne is besteld met een hele rits opties en ik ben blij dat ik met mensen kan praten die weten wat een V-70 is. Onnodig om jullie wijs te maken dat ik de dagen aftel tot hij arriveert.
Groeten uit België
Nieuwe Volvo V 70
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Welkom! Gefeliciteerd met je keuzen. Wat betreft de aanschafprijs: bij ons zit daar - hoe kan het ook anders in dit land - belasting extra op: BPM. Ook als we zouden invoeren vanuit Belgica krijgen we daar nog een nota van. We moeten er maar mee leven, denk ik.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Of naar Belgie verhuizen (ikzelf prefereer de BPM dan)BlackSapphire schreef:Welkom! Gefeliciteerd met je keuzen. Wat betreft de aanschafprijs: bij ons zit daar - hoe kan het ook anders in dit land - belasting extra op: BPM. Ook als we zouden invoeren vanuit Belgica krijgen we daar nog een nota van. We moeten er maar mee leven, denk ik.
-
- 3rd Gear member
Gelukkig...bart simpson schreef:Of naar Belgie verhuizen (ikzelf prefereer de BPM dan)
Birdie... Op die catalogusprijs ook nog een fikse korting bedongen naast het gratis Comfortpack?
-
- 1st Gear member
drive_a_legend schreef:Gelukkig...bart simpson schreef:Of naar Belgie verhuizen (ikzelf prefereer de BPM dan)
Birdie... Op die catalogusprijs ook nog een fikse korting bedongen naast het gratis Comfortpack?
sorry voor het late antwoord :: inderdaad. With a little help from my fiend.