Is dat nu een D5 164pk + 30pk = 194pkmarcvr schreef:Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen.
of een nieuwe D5 184pk + 30pk = 214pk
En wat is je koppel geworden (Nm) wij welk toerental?
Is dat nu een D5 164pk + 30pk = 194pkmarcvr schreef:Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen.
Je moet het vergelijken met de originele 170 pk. Het koppel zal niet meer dan 10 a 20 Nm zijn toegenomen. Daarvoor moet je andere aanpassingen hebben dan alleen software. Max koppel wordt bij een hoger toerental bereikt dan origineel en die 180 pk zal pas hoog in de toeren bereikt worden.AlexV70 schreef:Bij welk toerental komt dat er uit dan?plim schreef:Ik heb een S60 automaat, benzine, origineel 140 pk. Na "FastTech" behandeling een stuk meer (ze zeggen ongeveer 180 pk).
Bevalt prima.
Welk koppel hoort daarbij?
nou.... je hebt een hoop meer lol en af en toe stuitert de auto in zen 1 ... en in zen 2.... en in zen 3...... zeker bij nat wegdek is dat geen probleem...ik heb al normaal het gevoel dat de DSTC werkt als ik vol gas geeft en hij is nog niet getuned vandaar de vraag wat de DSTC doet als er nog meer pks en koppel bij komt.
De chiptuning voor XC90 bij de Volvo dealer kost 850 Euro.wat kost dat dan....en neem je ook garantie hierop dat kan bij veel tuners?
wat is dat weer voor broodje aap verhaal.Verbeiren schreef:Het grote voordeel van dit systeem is de mogelijkheid dat men zelf de software nadien kan omzetten naar standaard versie (163pk), dit is nodig voor uitlezing software op jaarlijkse technische autocontrole,
wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?bu swier schreef:Hallo,
Ik rij een getunde 440 turbo. Heeft nu ongeveer 190 pk. Zit met 5,8 sec op de 100. Rijd als de brandweer. Verders is hij comford loos want hij is gebruikt voor een project(racerij) van European Tuning. Ik ben zelf van plan om hem weer een beetje aan te gaan kleden van binnen. Maar dat ga ik pas doen als het weer mooi weer is.
Mijn lease V50 die afgeleverd wordt in week 27 ga door Hartog tuning laten tunen, maar ervaringen zal ik zeker komen delen op het forum!WebIndo schreef:Heb net 3 dagen mijn Volvo V50 Edition 1 1.6D binnen, maar zit ook aan een tuning te denken. Het enige is dat ik een lease auto berijd en ik niet zomaar even een chip erin kan laten zetten. Was het mijn eigen auto dan had hij er bij wijze van al ingezeten.
Maar wat zijn de mogelijkheden om toch met een aanpassing te rijden, zonder dat er gezeur om komt. Iemand ervaring hiermee, iemand aanbevelingen?
Let me know!
Ik heb hem zo gekocht van mijn maat en die heeft hem bij Marc van European Tuning gekocht. Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).