Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
V70ORD5
4th Gear member

marcvr schreef:Mijn tachtig D 5 heeft een paar maanden geleden er een dikke dertig paardjes bijgekregen.
Is dat nu een D5 164pk + 30pk = 194pk
of een nieuwe D5 184pk + 30pk = 214pk

En wat is je koppel geworden (Nm) wij welk toerental?
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
plim
4th Gear member

AlexV70 schreef:
plim schreef:Ik heb een S60 automaat, benzine, origineel 140 pk. Na "FastTech" behandeling een stuk meer (ze zeggen ongeveer 180 pk).
Bevalt prima.
Bij welk toerental komt dat er uit dan?
Welk koppel hoort daarbij?
Je moet het vergelijken met de originele 170 pk. Het koppel zal niet meer dan 10 a 20 Nm zijn toegenomen. Daarvoor moet je andere aanpassingen hebben dan alleen software. Max koppel wordt bij een hoger toerental bereikt dan origineel en die 180 pk zal pas hoog in de toeren bereikt worden.
Toch rijdt het een stuk leuker, zeker met deze automaat, omdat de auto blijft vernellen totdat de automaat overschakeld. Dat was origineel niet zo: Gas op de plank, terugschakelen een hoop drama en niet veel sneller gaan rijden.
Nu Gas op de plank, terugschakelen en sneller gaan, snel klimmen in de toeren tot ongeveer 6000rpm en dan het volgende verzet, terwijl de auto blijft versnellen.

vooral handig bij invoegen, inhalen en optrekken dus. Verder merk je er niet veel van.

Niet te vergelijken met het chippen van een turbo auto dus, waar vaak veel meer koppel wordt geproduceerd.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Ik heb sinds 1 maand een V70 2.4D die door de Belgische Volvo dealer
is getuned.(auto heb ik geimporteerd)
In Belgie gaat de wegenbelasting naar vermogen en is achteraf tunen een
mooie vorm van belasting ontduiken.
Tuning is van Rica en de auto levert nu 198 pk en 420nm.
Op nat komt het DSTC snel met ingrijpen, het is de kunst om ,zeker op nat,
niet al te vlot boven de 2200 t/pm te komen, want dan is de hel los.
Wel heb ik het idee dat de aandrijflijn wat brommerig is tussen 1500 en 2200 t/pm als je volgas geeft.
Verbruik op de snelweg met de cruise op 100 km/pu is rond de 4,4 Ltr.
Gemiddeld rond de 6-6,5 Ltr.
Auto heeft selected used car garantie ondanks de hete chip.

BartV70
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bu swier
2nd Gear member

Hallo,
Ik rij een getunde 440 turbo. Heeft nu ongeveer 190 pk. Zit met 5,8 sec op de 100. Rijd als de brandweer. Verders is hij comford loos want hij is gebruikt voor een project(racerij) van European Tuning. Ik ben zelf van plan om hem weer een beetje aan te gaan kleden van binnen. Maar dat ga ik pas doen als het weer mooi weer is.
gertsan
3rd Gear member

Bartv70 ik heb al normaal het gevoel dat de DSTC werkt als ik vol gas geeft en hij is nog niet getuned vandaar de vraag wat de DSTC doet als er nog meer pks en koppel bij komt.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb mijn C70 voor maar 1 reden gekocht en dat is het tunen van de auto.
Ben het afgelopen jaar bezig geweest om de auto zo goed mogelijk te maken zodat ik straks minder problemen kan krijgen (stage 0 tuning)

Gedaan:
Nieuwe intercooler slangen
BMC luchtfilter
Nieuwe accu
Nieuwe olie filter nieuwe olie,
Nieuwe Volvo Bougies
Nieuwe Benzine Filter
Vacuum leidingen
JB racing Dumpvalve
CTF Bigbrake kit (Erg belangrijk)

Volgend jaar moet er echt een hoop gaan verandere
Grotere Turbo 18T of 19T turbo
S60R spruitstuk of een van VMS
Ferrita Downpipe + custom uitlaat
Andere injectoren
Grotere intercooler
Aquamist waterinjectie
Carterontluchting catchtank
Custom software
Andere Drijfstangen
Spec 3 koppeling

Doel is om de 350pk en zo'n 500+nm op de krukas te kunnen halen.

Mochten er vragen zijn kan je ze altijd stellen in mijn project topic
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5297
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Lambert
5th Gear member

ik heb al normaal het gevoel dat de DSTC werkt als ik vol gas geeft en hij is nog niet getuned vandaar de vraag wat de DSTC doet als er nog meer pks en koppel bij komt.
nou.... je hebt een hoop meer lol en af en toe stuitert de auto in zen 1 ... en in zen 2.... en in zen 3...... zeker bij nat wegdek is dat geen probleem... :D
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Verbeiren
Starter

Ik laat donderdag aanstaande mijn XC90 D5 (163pk versie) door de Volvo dealer chiptunen. Ik heb speciaal gewacht met deze tuning tot na de garantieperiode van twee jaar. De dealer spreekt dat de motor ongeveer 196 pk zal hebben na het tunen, maar dat de koppelwinst het belangrijkste is voor een XC90. Met de standaard versie mankeert de auto duidelijk kracht bij hernemen tijdens inhaalmaneuvers, wat met deze tuning tot het verleden moet behoren.
In elk geval houd ik jullie op de hoogte van het resultaat.
gertsan
3rd Gear member

wat kost dat dan....en neem je ook garantie hierop dat kan bij veel tuners?
gertsan
3rd Gear member

bart v70 hoeveel toeren heeft hij nu op die teller?
Verbeiren
Starter

wat kost dat dan....en neem je ook garantie hierop dat kan bij veel tuners?
De chiptuning voor XC90 bij de Volvo dealer kost 850 Euro.
Het grote voordeel van dit systeem is de mogelijkheid dat men zelf de software nadien kan omzetten naar standaard versie (163pk), dit is nodig voor uitlezing software op jaarlijkse technische autocontrole, en terug naar speciale versie (196pk), zonder tussenkomst van garage.
Wat garantie betreft, verwacht ik de normale garantie zoals op andere techniek die men aankoopt.
De Volvo fabrieksgarantieperiode voor mijn XC90 is sowieso afgelopen.
Ludo
6th Gear member

Verbeiren schreef:Het grote voordeel van dit systeem is de mogelijkheid dat men zelf de software nadien kan omzetten naar standaard versie (163pk), dit is nodig voor uitlezing software op jaarlijkse technische autocontrole,
wat is dat weer voor broodje aap verhaal.
sinds wanneer word de software uitgelezen op de keuring. :?:
gertsan
3rd Gear member

Klinkt wel goed. Weet je al hoe je die software kan omzetten. Een schakelaartje?
german
2nd Gear member

Ik denk dat nieuwe systeem, waarbij een kastje tussen je autocomputer komt te hangen, waarbij je kunt kiezen op welk programma de auto moet rijden. De naam ben ik kwijt, maar er is hierover al meer op dit forum geschreven.
Volvo S60 T5
WebIndo
1st Gear member

Heb net 3 dagen mijn Volvo V50 Edition 1 1.6D binnen, maar zit ook aan een tuning te denken. Het enige is dat ik een lease auto berijd en ik niet zomaar even een chip erin kan laten zetten. Was het mijn eigen auto dan had hij er bij wijze van al ingezeten.

Maar wat zijn de mogelijkheden om toch met een aanpassing te rijden, zonder dat er gezeur om komt. Iemand ervaring hiermee, iemand aanbevelingen?

Let me know!
Volvo V50 1.6D Edition I - Black Sapphire Metallic - Off Black Dala/T-Tec -16"; Cygnus - High Performance Audio - Aluminium pakket - Family Pack - Sunscreens (5x) - Sony Ericsson HCB-300 - Brodit Clip
swiss nomad
1st Gear member

Eerdere ervaring:

Volvo 850 T-5R estate automaat naar 320pk ipv 245 pk standaard.
* 18T turbo ipv 15G
* Catloze 3" downpipe
* Chiptuning door Rica
* Blitz Specs R boostcontroler (om turbo spikes af te vlakken die door de automaat opgewekt werden)
* Samco Silicon turboslangen
* BSR Open Air Cone filter
* Grotere remschijven van PAGID
* Koni Geel sportdempers instelbaar voor en achter
* Powerflex silicon bushings rondom
* Veerpootbrug

Het geheel was goed voor een sprint van 0-100 in 5.2 seconden en een top (op GPS op de duitse autobaan) van 310km/u

In de planning nu?
De D5 laten chippen, waarschijnlijk door middel van de PPC tuning box van BSR Sweden en wat we met de, toekomstige, T5 willen gaan doen staat nog niet vast.

Ik moet zeggen dat ik dat beetje extra vermogen graag zie, geeft een vrij gevoel en een glimlach op je gezicht hoewel ik er wel bij moet zeggen dat alles went op den duur, ook vermogen...
Ik heb zo'n hekel aan bumperklevers...
... laatst zat er wéér eentje voor me

240GL - 740TD - 245DL - 245GL - 760GLE - 745GLE - 440DL - amazon
850GLT - 340GL - 855T5 - 855T5R - V70TDI - 145 -
V70D5 - ST100 Pan European
Kai
3rd Gear member
Contacteer:

bu swier schreef:Hallo,
Ik rij een getunde 440 turbo. Heeft nu ongeveer 190 pk. Zit met 5,8 sec op de 100. Rijd als de brandweer. Verders is hij comford loos want hij is gebruikt voor een project(racerij) van European Tuning. Ik ben zelf van plan om hem weer een beetje aan te gaan kleden van binnen. Maar dat ga ik pas doen als het weer mooi weer is.
wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Edgar
5th Gear member

WebIndo schreef:Heb net 3 dagen mijn Volvo V50 Edition 1 1.6D binnen, maar zit ook aan een tuning te denken. Het enige is dat ik een lease auto berijd en ik niet zomaar even een chip erin kan laten zetten. Was het mijn eigen auto dan had hij er bij wijze van al ingezeten.

Maar wat zijn de mogelijkheden om toch met een aanpassing te rijden, zonder dat er gezeur om komt. Iemand ervaring hiermee, iemand aanbevelingen?

Let me know!
Mijn lease V50 die afgeleverd wordt in week 27 ga door Hartog tuning laten tunen, maar ervaringen zal ik zeker komen delen op het forum!
Er wordt niet "zomaar" een chip in gezet, de software wordt op maat gedaan en wordt een kopie gemaakt voor het softwareprogamma dat nu je Volvo zit. Op die manier is het oude orginele progamma altijd terug te zetten.. En ik beveel deze tuner zeker aan. Mijn vorige auto (Audi) heb ik ook daar laten tunen.

En... hoe bevalt je nieuwe auto :D

Suc6!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
bu swier
2nd Gear member

Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Ik heb hem zo gekocht van mijn maat en die heeft hem bij Marc van European Tuning gekocht. Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
En ik ben vast een hoop vergeten. Wat het gekost heb weet ik ook niet. Ga eens praten met Marc zou ik je willen zeggen. Die kan jou vast leuk opweg helpen. Succes ermee
bartv70
5th Gear member

Hallo Gertsan

Toerental stond net boven de 4400 t/pm
Teller op 217-218 km/pu volgens GPS 212 km/pu
Acceleratie van 150km/pu naar 200 km/pu 10seconden.
Verbruik met de Cruise aan in z'n 5.
100 km/pu=4,2 ltr/110km
120 km/pu=6,0 ltr/100km
160 km/pu=8,1 ltr/100km
180 km/pu=9,8 ltr/100km

Bart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”