Dikke kabelstekker op de nieuwe koplamp moet eraf..ik had anders te weinig ruimte..aangezien er ook kabels etc achterzitten. Je kan een deel eraf halen..dan zou het moeten lukken. Gat even dichten.
Motor oude en nieuwe koplampen is het zelde..stekker van de auto kan dus met 1 click op de nieuwe koplamp.
Knipper: knip de 2 draden door van de zij knipper los en soldeer deze op de bestaande knipper draad. Als jou gewone knipper altijd brandt..zal de extra knipper dat ook doen.
Heb ook al model 2005-2007 achterlichter erop zitten. Ze passen niet helemaal...ik moet 1 pikkie afzagen met een klein los zaagje. Voor de rest moet je opletten dat je ook RUBBERS koopt bij de achterlichten deze zitten er niet standaard op!! (ca 15e voor 2) Achterlichten kosten 350e, en de LAMPJES STRIPS PASSEN OOK NIET (4 voor 130e nieuw) (ik heb ze gelukkig kunnen kopen op de sloop voor 50e)
..en woensdag haal ik de glad gemaakte black stone gespoten strips bij de spuiter op. Dus de achterkant..6 zijkant delen en de 3 voor delen.
De ondereste heb ik niet gedaan aangezien dat niet mooi wordt..gaat snel bladeren etc als je dit niet nieuw koopt.
Ik heb bijna alle strips nieuw gekocht....kost 120e voor de achterkant, 4x 55e voor de zijkant en de voorkant was nog goed.
Spuitwerk is 310e
Ik maak binnekort wel een foto..
Koplampen 2001 ==> koplampen 2005
- robertslaat
- 3rd Gear member
Dag Tommytommy,
Ik heb dit weekend ook mijn koplampunits vervangen voor het heldere 2005 model. Staat supermooi. Zit ook xenon in, 6000K. Precies de goede kleur vind ik. Kijk zelf maar naar het resultaat.

Ik heb dit weekend ook mijn koplampunits vervangen voor het heldere 2005 model. Staat supermooi. Zit ook xenon in, 6000K. Precies de goede kleur vind ik. Kijk zelf maar naar het resultaat.

Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- tommytommy
- 4th Gear member
Ziet er goed uit Robert. 4300-6000 kelvin vind ik ook netjes. Ik wil niet te blauw zijn.
Nu de rest nog, zie mijn andere post:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12381
Gr Tommy
Nu de rest nog, zie mijn andere post:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12381
Gr Tommy
-
- 3rd Gear member
Hallo,
Ik heb dit weekend ook heldere koplampen gemonteerd op mijn S60-2001, alleen dan de originele xenon-koplampen. Mede dankzij de uitgebreide beschrijving in dit topic kon ik alles goed voorbereiden, zodat het uiteindelijk in een paar uurtjes gebeurd was.
Ik heb echter 1 kleinigheid: de hoogteverstelling werkt nu net andersom als voorheen! Als ik het rolletje naar beneden draai gaan de koplampen omhoog. Kent iemand dat fenomeen? En de oplossing.....?
Groet,
Jan
Ik heb dit weekend ook heldere koplampen gemonteerd op mijn S60-2001, alleen dan de originele xenon-koplampen. Mede dankzij de uitgebreide beschrijving in dit topic kon ik alles goed voorbereiden, zodat het uiteindelijk in een paar uurtjes gebeurd was.
Ik heb echter 1 kleinigheid: de hoogteverstelling werkt nu net andersom als voorheen! Als ik het rolletje naar beneden draai gaan de koplampen omhoog. Kent iemand dat fenomeen? En de oplossing.....?
Groet,
Jan
- arnoud
- 8th Gear member
Beetje flauw misschien, maar stekkertje op z'n kop?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- robertslaat
- 3rd Gear member
Ik heb exact hetzelfde euvel met dat wieltje. Weet niet of Tommy dat ook heeft of niet. Ook weet ik niet of het veranderd als je de twee draden omwisseld op de stekker.
Ik hoor ook graag de oplossing.
Gr Robert
Ik hoor ook graag de oplossing.
Gr Robert
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Vandaag zijn de nieuwe koplampen Vandaag de auto opgehaald. Nieuwe voorruit en de nieuwe heldere koplampen zijn gemonteerd. En allemaal vergoed door de verzekering.
Wat een verschil. Die koplampen zijn echt strak! Voelt net of ik een nieuwe auto heb. (kinderhand is gauw gevuld.... )
De koplamphoogte verstelling werkt nu inderdaad precies andersom. Maar daar stoor ik me niet zo aan. Als je weet dat je het wieltje naar beneden moet bewegen om de koplampen omhoog te stellen, en voor naar beneden stellen het wieltje omhoog is het voor mij niks aan de hand.
Eén klein dingetje irriteert mij wel. Ze hebben de sitemarker aangesloten op de richtingaanwijzer. Dus deze brand niet mee met de verlichting maar doet mee met richtingaanwijzer. Ik wil eigenlijk dat deze met de verlichting mee branden (zoals het origineel is en ook bij de achterlichten het geval is).
Eigenlijk wil ik niet terug gaan met de "klacht". Vind het zo muggesifterig...
Weet iemand aan welke draden de lampjes van de sitemarkers verbonden moeten worden (misschien een foto ervan)?? De bumper en lampen demonteren is niet zo'n heel grote klus, dus moet mijzelf ook moeten lukken.
Bedankt alvast!
Wat een verschil. Die koplampen zijn echt strak! Voelt net of ik een nieuwe auto heb. (kinderhand is gauw gevuld.... )
De koplamphoogte verstelling werkt nu inderdaad precies andersom. Maar daar stoor ik me niet zo aan. Als je weet dat je het wieltje naar beneden moet bewegen om de koplampen omhoog te stellen, en voor naar beneden stellen het wieltje omhoog is het voor mij niks aan de hand.
Eén klein dingetje irriteert mij wel. Ze hebben de sitemarker aangesloten op de richtingaanwijzer. Dus deze brand niet mee met de verlichting maar doet mee met richtingaanwijzer. Ik wil eigenlijk dat deze met de verlichting mee branden (zoals het origineel is en ook bij de achterlichten het geval is).
Eigenlijk wil ik niet terug gaan met de "klacht". Vind het zo muggesifterig...
Weet iemand aan welke draden de lampjes van de sitemarkers verbonden moeten worden (misschien een foto ervan)?? De bumper en lampen demonteren is niet zo'n heel grote klus, dus moet mijzelf ook moeten lukken.
Bedankt alvast!
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Vandaag ff terug geweest naar schadebedrijf dat de koplampen en de ruit had vervangen....
Zij waren ervan overtuigd dat het niet toegestaan was om oranje sitemarkers te voeren. Zodoende hadden zij deze op de richtingaanwijzers aangesloten.
Op korte termijn was er geen tijd het te herstellen, dus heb vanmiddag zelf de boel ff los gehaald. De draadjes van de sitemarkers verbonden met de draadjes van het dimlicht.
Weet ik meteen hoe de voorkant in elkaar zit
.
Al met al 2 uurtjes lekker aan het knutselen geweest. ('t Was er overigens lekker weer voor
)
Foto's zal ik van de week ff maken
Zij waren ervan overtuigd dat het niet toegestaan was om oranje sitemarkers te voeren. Zodoende hadden zij deze op de richtingaanwijzers aangesloten.
Op korte termijn was er geen tijd het te herstellen, dus heb vanmiddag zelf de boel ff los gehaald. De draadjes van de sitemarkers verbonden met de draadjes van het dimlicht.
Weet ik meteen hoe de voorkant in elkaar zit

Al met al 2 uurtjes lekker aan het knutselen geweest. ('t Was er overigens lekker weer voor

Foto's zal ik van de week ff maken

Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- Paul
- Geartronic member
Die gasten van het schadebedrijf hadden nog nooit een Phase II V70/S60 zien rijden?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Tja Paul... Blijkbaar niet!?!
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
- Paul
- Geartronic member
Raaar... maar foto's!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Hierbij de foto's....
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
S60 170pk Lpi schreef:Hierbij de foto's....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- arnoud
- 8th Gear member
Heel mooi!
Ik neem aan dat de chromen strips over de deurlijstjen van die standaard plakstripjes zijn?
Ik neem aan dat de chromen strips over de deurlijstjen van die standaard plakstripjes zijn?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- robertslaat
- 3rd Gear member
Erg mooi!
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Heb je helemaal goed, Arnoud!!arnoud. schreef:Heel mooi!
Vond mijn auto beetje saai. Overwogen de stips titanium te laten spuiten, echter dit is een goedkopere en minder definitieve manier.
Ben je het zat? Dan trek je het er weer af!
Persoonlijk vind ik het wel strak staan, hoewel de meningen daarover zullen verschillen.
Ik heb ze besteld in 5mm breedte bij www.ad-tuning.de voor 16,98 incl. verzendkosten.
- arnoud
- 8th Gear member
Zo op het oog ziet de strip er best goed uit hoor, en inderdaad, dat idee had ik ook toen ik mijn kofferbakstrip op m'n V40 plakte. Voor de originele moesten er 2 gaten geboord worden en was iets van 100 euro, zo'n stukje 3M tape van marktplaats was goed koper en minder definitief...
Maar ik zag gisteren wel een plaatje van een S60 die me wel deed denken om toch misschien heel misschien ook de stootlijsten te laten spuiten:
http://st71.startlogic.com/~honkkoma/volvo/wheels.html
En die koplampen staan toch ook niet slecht op mijn kleurtje zo te zien... Oh jee...
Maar ik zag gisteren wel een plaatje van een S60 die me wel deed denken om toch misschien heel misschien ook de stootlijsten te laten spuiten:
http://st71.startlogic.com/~honkkoma/volvo/wheels.html
En die koplampen staan toch ook niet slecht op mijn kleurtje zo te zien... Oh jee...

- robertslaat
- 3rd Gear member
Had je ze niet beter op de stootlijsten kunnen plakken zoals ook bij nieuwere versies van volvo het geval is?? Of kun je die strips niet in de lengterichting buigen. Het moet natuurlijk wel goed hechten op de ondergrond.
Hoe dik zijn de lijsten eigenlijk. Ik bedoel dus de hoogte en niet de breedte van 5 mm zoals jij die hebt.
Robert
Hoe dik zijn de lijsten eigenlijk. Ik bedoel dus de hoogte en niet de breedte van 5 mm zoals jij die hebt.
Robert
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Tja Robert...
Ik heb overwogen om bredere chroomstrip te nemen zoals op mijn kofferbak of een maatje er tussenin. Echter was ik bang dat ze niet goed zouden hechten, gezien het feit dat ik daar in de loop der jaren steeds vet spul op heb gesmeerd. Daarbij lijkt het mij dan ook moeilijker om deze mooi strak (recht) op de stootstrips te plakken en had ik mijn twijfels of het dan niet te opvallend zou worden (teveel chroom en echt zo op de stootstrip geplakt). Nu kon ik ze mooi strak erlangs leiden en vallen ze ook een beetje weg in de kier die boven de stootlijsten loopt.
Volgens AD-tuning zijn de strips ongeveer 2 a 3 mm dik. Dus ziet er gelukkig niet duidelijk uit dat je ze er later op hebt geplakt!
Ik heb overwogen om bredere chroomstrip te nemen zoals op mijn kofferbak of een maatje er tussenin. Echter was ik bang dat ze niet goed zouden hechten, gezien het feit dat ik daar in de loop der jaren steeds vet spul op heb gesmeerd. Daarbij lijkt het mij dan ook moeilijker om deze mooi strak (recht) op de stootstrips te plakken en had ik mijn twijfels of het dan niet te opvallend zou worden (teveel chroom en echt zo op de stootstrip geplakt). Nu kon ik ze mooi strak erlangs leiden en vallen ze ook een beetje weg in de kier die boven de stootlijsten loopt.
Volgens AD-tuning zijn de strips ongeveer 2 a 3 mm dik. Dus ziet er gelukkig niet duidelijk uit dat je ze er later op hebt geplakt!