Beste mensen daar ben ik weer. Ben inmiddels bij een aantal bedrijven geweest op rooftocht naar een 940/960.
Ik krijg verschillende verhalen te horen. De een zegt een 960 op gas dat moet je niet doen, een 940 is daar meer geschikt voor. De ander zegt een 960 op gas, geen enkel probleem.
Ik heb nog niets gekocht. Ik wil straks een betrouwbare nette auto die goed loopt. Wat is onzin en pure verkooppraatjes?
Wederom benieuwd naar jullie reacties.
Welke is meest geschikt voor lpg 940 of 960
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 940, een 960 op gas zetten kost je serieus (meer) geld
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20547
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ben het met Bart eens, (gebeurt wel vaker
).
Een 940 op LPG is redelijk makkelijk te doen. En kost naar verhouding niet zo veel geld.
Een 960 op LPG kan op zich ook heel goed. Maar om dat in te bouwen, rekening houdend met de elektronica van de 960, ben je minimaal het dubbele kwijt.
Ik zou eens informeren bij Lean Mesman dat is de gasspecialist op VOLVO gebied. Vooral voor dit soort modellen.
Maar voorop staat: Beiden kunnen goed op LPG.

Een 940 op LPG is redelijk makkelijk te doen. En kost naar verhouding niet zo veel geld.
Een 960 op LPG kan op zich ook heel goed. Maar om dat in te bouwen, rekening houdend met de elektronica van de 960, ben je minimaal het dubbele kwijt.
Ik zou eens informeren bij Lean Mesman dat is de gasspecialist op VOLVO gebied. Vooral voor dit soort modellen.
Maar voorop staat: Beiden kunnen goed op LPG.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
wellicht kun je in je zoektocht naar een 9 ook meewegen of je een G3 installatie wil, hetgeen iets duurder inbouwen is maar wel wegenbelasting scheelt. Ik heb een dampgas G3 ringtankinstallatie in een V90 (zelfde als 965 3.0) liggen. Als een zonnetje....... Wegenbelasting is 100,- p/m. En, oja, het verbruik: nèt 1 op 8 op gas en 1 op 9 op benz. Het kan íéts zuiniger maar geloof de verhalen 1 op 10 maar niet.... (of je moet constant 70 met airco uit rijden...)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.03.2007 - 09:36
- Locatie: den haag
Goede morgen, mij nog niet eerder gemeld. Ik heb een V90 uit 1998, zelf geimporteerd uit Dtsl. Ik ben serieus geinteresseerd in het inbouwen van een gasinstallatie. M.broeren heeft exact dezelfde auto zo te horen. Graag contact.
Ik een normale rijder, zei het met relatief veel snelwegkm en cruisecontrol. De V90 verbruikt bij mij circa 1:10. (heb dan wel mijn airco aan)
Ik een normale rijder, zei het met relatief veel snelwegkm en cruisecontrol. De V90 verbruikt bij mij circa 1:10. (heb dan wel mijn airco aan)
- mbroeren
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08
Hoi,
He wat leuk, de mijne komt ook uit Duitsland. Zelf naar NL gehaald, was leuk avontuur.
Ik heb gekozen voor een Prins VSI Dampgas installatie vanwege de betrouwbaarheid. Had wat om me heen gekeken en kreeg ook wat advies van kenners en ervaringsdeskundigen. Ik heb 'm laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven (kost ong. 2200-2300 meen ik). Het is een 77 liter ringtank geworden op de plek dus van het reservewiel met de tankaansluiting in de uitsparing van de achterbumper waar aan de andere kant de uitlaat zit. Geen geboor en gezaag dus. Ze geven twee jaar garantie. Het bevalt mij uitstekend (nog maar 12000 mee gereden) en alles gaat vanzelf. Het is een G3 installatie en de wegenbelasting in Utrecht is dus zoals gezegd 100,=
Jouw verbruik haal ik nooit helaas - ook niet op benzine. Op lpg mag ik echt blij zijn met 1 op 8, elke kleine 500km tanken dus.
Ipv het volwaardige reservewiel heb ik een thuiskomertje van een 850 of een V70 classic achterin liggen. Neemt nauwelijks ruimte in en kan ook achter de voorstoel. Ook heb ik zo'n spuitbusding om lekken mee te dichten achterin (nieuw soort dat band heel houdt zegt me).
Mocht je willen kijken - stuur een privebericht en kom gerust een keer langs.
He wat leuk, de mijne komt ook uit Duitsland. Zelf naar NL gehaald, was leuk avontuur.
Ik heb gekozen voor een Prins VSI Dampgas installatie vanwege de betrouwbaarheid. Had wat om me heen gekeken en kreeg ook wat advies van kenners en ervaringsdeskundigen. Ik heb 'm laten inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven (kost ong. 2200-2300 meen ik). Het is een 77 liter ringtank geworden op de plek dus van het reservewiel met de tankaansluiting in de uitsparing van de achterbumper waar aan de andere kant de uitlaat zit. Geen geboor en gezaag dus. Ze geven twee jaar garantie. Het bevalt mij uitstekend (nog maar 12000 mee gereden) en alles gaat vanzelf. Het is een G3 installatie en de wegenbelasting in Utrecht is dus zoals gezegd 100,=
Jouw verbruik haal ik nooit helaas - ook niet op benzine. Op lpg mag ik echt blij zijn met 1 op 8, elke kleine 500km tanken dus.
Ipv het volwaardige reservewiel heb ik een thuiskomertje van een 850 of een V70 classic achterin liggen. Neemt nauwelijks ruimte in en kan ook achter de voorstoel. Ook heb ik zo'n spuitbusding om lekken mee te dichten achterin (nieuw soort dat band heel houdt zegt me).
Mocht je willen kijken - stuur een privebericht en kom gerust een keer langs.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19.03.2007 - 09:36
- Locatie: den haag
Dank voor de reactie. Ik kom zeker een keer bij je kijken. Ik stuur dan van te voren een mail of het uitkomt. Ben regelmatig in buitenland dus er komt weinig van op korte termijn.
Ik had zoals geschreven een 940 (estate), die reed/rijdt ook op gas. Ik had dan zo'n kolosaal wiel achterin. Was niet echt handig.
Wat ik niet aangaf, maar de V90 is handgeschakeld. Ik weet uit mijn omgeving dat automaten meer verbruik kennen. Wellicht dat daar het verschil uit te verklaren is.
Groet, WLK.
Ik had zoals geschreven een 940 (estate), die reed/rijdt ook op gas. Ik had dan zo'n kolosaal wiel achterin. Was niet echt handig.
Wat ik niet aangaf, maar de V90 is handgeschakeld. Ik weet uit mijn omgeving dat automaten meer verbruik kennen. Wellicht dat daar het verschil uit te verklaren is.
Groet, WLK.
- bandji
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.05.2007 - 15:35
ik rij met een 940 op g3
ben hier zeer tevreden mee
is een 960 geen 2.8 6 cyl?dan heb je een renault motor
deze werden ook gebruikt voor renault 25
ik persoonlijk heb liever een volvo motor,deze zijn blokken zijn meestal rood.
als ik uit me nek zit te kletsen,verbeter me dan
ben hier zeer tevreden mee
is een 960 geen 2.8 6 cyl?dan heb je een renault motor
deze werden ook gebruikt voor renault 25
ik persoonlijk heb liever een volvo motor,deze zijn blokken zijn meestal rood.
als ik uit me nek zit te kletsen,verbeter me dan
940 2.3I IC TURBO ESTATE+740 estate diesel
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ja, helaas uit de nek dusbandji schreef:
is een 960 geen 2.8 6 cyl?dan heb je een renault motor
deze werden ook gebruikt voor renault 25
ik persoonlijk heb liever een volvo motor,deze zijn blokken zijn meestal rood.
als ik uit me nek zit te kletsen,verbeter me dan
De 960 heeft een 2.5 of 3.0 6 cilinder in lijn en dat is een heus Volvoblok
Het blok waar jij het over hebt lag in een 264/265. een PRV blok.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22.05.2007 - 22:06
Ik heb in juli 2005 bij van orsouw in eindhoven een dampgasinstallatie in mijn 960 3.0 laten inbouwen, km stand bij inbouw:200K. Ik heb er nu bijna 100.000 km probleemloos in gereden. Elke 20K je gasfiltertje vervangen en verder karre maar! Fijne auto, ik wil voorlopig niet anders.
Wel ff de bedrading en dan vooral de connectors van de gasinstallatie onder de motorkap (laten) bespuiten met blanke tectyl. Erg veel van de problemen met gasinstallaties heeft m.i. te maken met slechte elektische verbindingen, die voorkom je hiermee grotendeels.
Wel ff de bedrading en dan vooral de connectors van de gasinstallatie onder de motorkap (laten) bespuiten met blanke tectyl. Erg veel van de problemen met gasinstallaties heeft m.i. te maken met slechte elektische verbindingen, die voorkom je hiermee grotendeels.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Dit klopt dan weer wel...bandji schreef:kan het zijn dat ik 760 bedoel?
had deze ook geen 2.8?
maakt verder niets uit hoor;schaam me alleen beetje dat ik er naast zat
De B27 is in de 260 serie geleverd, later is deze vervangen door de B28
De B28 is geleverd in de 700 serie, later werd deze vervangen door de B280
B27/28/280 is het zogenaamde PRV blok. Deze motor is ontwikkeld door Peugot, Renault en Volvo.
De B27 is een 2.7 liter V6, welke later 2.8 liter werd en als B28/B280 door het leven ging.
Bij Volvo is deze motor opgevolgd door de 2.5 en 3.0 Liter 6 lijn motoren in de 960/X90
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit