Motor type aanduiding D5244T(4)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

BLACK DIESEL schreef:
Als iemand het aan kan tonen heb jij zeker een punt, daar niemand het wel kan heb jij dat punt ook niet, je doet een niet onderbouwde aanname en die zijn helaas niets waard.
Verbruik en uitstoot zijn totaal verschillende grootheden.
Zo gaan we bijten!!
Zou je me dan even duidelijk willen maken waar je de wijsheid vandaan haalt om me zo af te zeiken!
Ik bijt niemand, mocht ik dat wel doen zul je het ook zeker gaan voelen.

Iemand die hier een bewering doet ten aanzien van de mogelijke milieuvoordelen door chippen zou er ook zeer verstandig aan doen die bewering gewoon met harde feiten te gaan onderbouwen, kun je dat niet dan heeft je bijdrage dus ook geen enkele relevantie.
Kom hier dus gewoon met harde feiten ipv wollige aannames, en doe niet zo lichtgeraakt en aangebrand, jij claimt hier toch wat? maak het dan ook gewoon hard.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Waar vind ik een (benzinepompje 6.6 1/100km) symbool?
www.spritmonitor.de
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Kom hier dus gewoon met harde feiten ipv wollige aannames
Als er hier een zich aan de feiten houd dan ben ik dat wel ik lees wat anderen op het forum schijven en dat is weer gebruikt in de discussie.
Wat betreft: “Een lager verbruik geeft ook lagere uitstootcijfers” daarmee heb ik niets gezegd over de samenstelling van het gasmengsel dat de uitlaadpijp verlaat maar wel over het totaal aan gasmengsel. Het blijft nog altijd een “feit” als je minder verbrand dan krijg je ook minder uitstoot dat daarbij de samenstelling van het gasmengsel wel eens niet geheel strookt met bepaalde milieurichtlijnen is een ander discussie. Op het gebied van energiebesparing, wat goed is voor het milieu, is vermindering van het brandstofgebruik alleen maar aan te moedigen. En daar is niets wolligs aan!
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ Black Diesel, dat laatste ben ik zonder meer met je eens, dat eerste niet.
Er zijn naast wollige aannames geen harde cijfers beschikbaar over de exacte uitstootcijfers van een gechipte Diesel.
Gesteld dat meer vermogen ook schonere diesels op zou gaan leveren zou de trend ook zijn dat die grotere diesels er ook zouden komen.
Volvo overweegt de 2.7V6 D niet vanwege de hogere uitstootcijfers (dat is ook de reden dat de 2.4B vervangen is door een 2.0B) binnen 1 jaar staat er voor zowel de S80 als de V70 een 2.0 4 cilinder diesel (uit de S40/V50) klaar vanwege de veel lagere uitstootcijfers.
Als men (jij?) zegt dat chippen goed voor het milieu is meen ik dat niemand dat ook cijfermatig kan onderbouwen, zeggen dat een lager verbruik (waarin ik maar zeer beperkt geloof) automatisch ook een lagere uitstoot geeft is een aperte onwaarheid.
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

Ik heb altijd aangenomen (maar ook ik heb geen harde cijfers.....) dat de milieutechnische beperkingen nou juist hét deel van het motormanagement zijn waar de heren chiptuners hun voordeel behalen, daar waar reguliere autoproducenten door allerlei wet-en regelgeving beperkt worden.
Een voorbeeld waarom ik dat denk:
Op www.Superchips.com stond vroegah een verhaaltje over wat precies (door hen) werd aangepast. Daar stond o.a. (Amerikaans, dus vooral benzinemotoren.....) dat voor hoger octaangetal getuned werd, en ook (en dat verbaasde mij, maar hun ook) dat motoren minder brandstof toegediend kregen ("surprisingly, we had to lean the engine out")! De overmaat brandstof werd vooral toegevoerd om de verbrandingsgassen te koelen, waardoor minder milieubelastende (stikstof-)oxides gevormd worden. Uitstoot van stikstofoxides is een functie van verbrandingstemperatuur, en dus alleen indirect (en omgekeerd!) van brandstofverbruik.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
BLACK DIESEL
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26

Volvo overweegt de 2.7V6 D niet vanwege de hogere uitstootcijfers (dat is ook de reden dat de 2.4B vervangen is door een 2.0B) binnen 1 jaar staat er voor zowel de S80 als de V70 een 2.0 4 cilinder diesel (uit de S40/V50) klaar vanwege de veel lagere uitstootcijfers.
Wat zeg je nu i.p.v. 2.4D een 2.0D om lagere uitstootcijfers te krijgen.
Dus meer vermogen per liter inhoud geeft dus betere uitstootcijfers.
Of komen er gewoon minder pk´s in de nieuwe Volvo’s te zitten?
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

BLACK DIESEL schreef:
Volvo overweegt de 2.7V6 D niet vanwege de hogere uitstootcijfers (dat is ook de reden dat de 2.4B vervangen is door een 2.0B) binnen 1 jaar staat er voor zowel de S80 als de V70 een 2.0 4 cilinder diesel (uit de S40/V50) klaar vanwege de veel lagere uitstootcijfers.
Wat zeg je nu i.p.v. 2.4D een 2.0D om lagere uitstootcijfers te krijgen.
Dus meer vermogen per liter inhoud geeft dus betere uitstootcijfers.
Of komen er gewoon minder pk´s in de nieuwe Volvo’s te zitten?
Inderdaad komt er een kleinere motor bij met minder pk's en ook een lagere uitstoot, de trend naar meer pk's (en een hogere uitstoot) zal vanuit milieuoogpunt c.q. internationale verplichtingen mogelijk door overheden wel eens afgekapt kunnen gaan worden.
Dus niet ipv maar als aanvulling op.
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Strak plan de 1,6D S40/V50 rijdt ook perfect !
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

C 30 T5 schreef:Strak plan de 1,6D S40/V50 rijdt ook perfect !
1.6D in een V70 lijkt mij geen strak plan :o
Gebruikersavatar
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 618
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Hutje op de hei

NOS schreef:
C 30 T5 schreef:Strak plan de 1,6D S40/V50 rijdt ook perfect !
1.6D in een V70 lijkt mij geen strak plan :o
En al helemaal niet als je met 5 personen en een sleurhut de bergen in wilt gaan.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Kwestie van motor geschikt maken. Als BMW door het gebruik van 2 turbo's, een slordige 200 pk uit een 2 liter te peuteren, dan moet 160 pk (theoretisch) ook mogelijk zijn uit een 1,6 liter diesel. (Moet er nog wel iets aan het ontwerp gebeuren verwacht ik)
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Sorry ik bedoelde eigenlijk de S40/V50, hiervan riep iedereen ook van te voren dat het wel niets zal zijn, zonder hut erachter voldoet het goed, met hut ook maar iets minder als een 2.0D en een 1.6D valt niet stil
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

C 30 T5 schreef:Sorry ik bedoelde eigenlijk de S40/V50, hiervan riep iedereen ook van te voren dat het wel niets zal zijn, zonder hut erachter voldoet het goed, met hut ook maar iets minder als een 2.0D en een 1.6D valt niet stil
Het eigenaardige is dat elke keer dat een fabrikant een nieuwe auto introduceert deze groter moet zijn dan zijn voorganger en een zwaardere motor moet hebben, die ontwikkeling staat haaks op wat milieutechnisch wenselijk is.
Gebruikersavatar
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 618
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Hutje op de hei

bart simpson schreef:
C 30 T5 schreef:Het eigenaardige is dat elke keer dat een fabrikant een nieuwe auto introduceert deze groter moet zijn dan zijn voorganger en een zwaardere motor moet hebben, die ontwikkeling staat haaks op wat milieutechnisch wenselijk is.

Volgens mij heeft dat te maken met: "Als hij maar groter is dan die van mijn buurman " effect.

Om maar bij de sleurhutten te blijven hangen, moet je eens zien hoeveel meter caravan men tegenwoordig achter het autootje hangt. Niet normaal meer.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bottom-line is dat een 2.0D van 136pk in de nieuwe V70 waarschijnlijk heel adekwaat is en ook nog eens schoon en zuinig maar dat menigeen door de gedachte dat groter ook beter is wat getroubleerd geraakt is.
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”