Hallo,
ik heb een D5 uit 12-2003. Sinds een tijdje hoor ik een klik bij het wegrijden en (soms) bij remmen. Ook is het soms hoorbaar als de motor even niet belast heeft gelopen bijvoorbeeld bij het aanremmen bij een rotonde en daarna weer gas geven.
Naar de dealer geweest: waarschijnlijk de verlijming van de spiebanen van de aandrijfassen. Die zijn met een loctite achtige lijm blijkbaar verlijmd. Kosten 65 euro dus dat ging. Echter dit bleek het niet te zijn. Met denkt nu aan de schokbreker / veerpoot. Heeft iemand hetzelfde (gehad) en wat was het euvel?
2de puntje is dat de motor een meer zingend geluid heeft gekregen de laatse tijd. Dat zou volgend hun uit de dynamo komen. Heeft dat ook nog iemand meegemaakt?
Groeten
2 mankementen: opinie gevraagd
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Bij mijn allereerste Volvo S80 lag het aan de remblokken. Deze waren, ondanks dat ik de auto bij een Volvo-dealer had gekocht, geen originele. Deze hadden niet de exacte pasvorm en er ontbraken wat klemmetjes, beugeltjes o.i.d. die er op originele wel zitten. Hierdoor hadden de blokken een beetje speling dat bij remmen, gasgeven, vooruit-en achteruitrijden en bochtenwerk een klikgeluid veroorzaakte.Macdaddy schreef:Hallo,
ik heb een D5 uit 12-2003. Sinds een tijdje hoor ik een klik bij het wegrijden en (soms) bij remmen. Ook is het soms hoorbaar als de motor even niet belast heeft gelopen bijvoorbeeld bij het aanremmen bij een rotonde en daarna weer gas geven.
Naar de dealer geweest: waarschijnlijk de verlijming van de spiebanen van de aandrijfassen. Die zijn met een loctite achtige lijm blijkbaar verlijmd. Kosten 65 euro dus dat ging. Echter dit bleek het niet te zijn. Met denkt nu aan de schokbreker / veerpoot. Heeft iemand hetzelfde (gehad) en wat was het euvel?
Is hier al naar gekeken?
Wellicht is de verlijming met loctite toch niet helemaal goedgegaan?
Er zijn ook speciale bouten verkrijgbaar bij de Volvo-dealer. Even de zoekfunctie.
Je moet de spiebanen wel heel goed schoon maken anders gaat het niet werken met Locktite.
Je moet de spiebanen wel heel goed schoon maken anders gaat het niet werken met Locktite.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Was bij mij ook gedaan bij mijn dealer, maar het geluid bleef. Vervolgens terug naar de dealer waar ik de auo vandaan had, en het geluid was er nog steeds. Ze hebben het toen nogmaals gedaan, en het geluid is al 25.000 km weg. Ik ben erg nieuwsgierig, en wilde weten wat ze nu gedaan hadden de laatste keer, maar ze gaven aan dat ze het opnieuw hadden gelijmd, maar dan goed.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Ja, ik weet niet hoe het bij jou klinkt, maar is het een soort ruis?Macdaddy schreef:Hallo,
2de puntje is dat de motor een meer zingend geluid heeft gekregen de laatse tijd. Dat zou volgend hun uit de dynamo komen. Heeft dat ook nog iemand meegemaakt?
Groeten
Bij ons was het weg nadat de hele motor in de soep liep, en er een nieuw kleppendeksel was geplaatst. (en wat andere onderdelen) Ik geloof dat de ouwe dynamo er nog wel steeds in zit bij ons.