Bij mijn Volvo 440 1.8i gaat de temperatuur meter af en toe fors omhoog, nooit in het rood. Ik zet dan de kachel vol aan en na een paar honderd meter rijden zakt de wijzer weer naar normale waarden, iets onder het midden.
Dit gebeurd af en toe, soms dagen geen last en dan ineens gebeurd het weer. Ook loopt dan de wijzer van de benzine mee omhoog.
Ook stionair gebeurd het af en toe dat de temperatuur meter omhoog loopt, doe ik dan de kachel weer op vol, zakt na verloop van tijd de meter weer naar normale waarden.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, iemand misschien een idee.
Temperatuurmeter
-
- 1st Gear member
Ik denk dat je thermostaat blijft hangen. Die zou ik wel vervangen, kost een 15 euro. Die zit als je voor de auto staat rechts aan het einde van de dikke slang die je blok in gaat.
Dat je benzinemeter omhoog gaat heb ik geen verklaring voor. Wel weet ik dat als je lekker royaal een bocht neemt dat wat heen en weer gaat doordat de benzine in je tank aan het schommelen is. als grapje...zou wel mooi zijn als je rijdty en je tank steeds voller raakt.
Dat je benzinemeter omhoog gaat heb ik geen verklaring voor. Wel weet ik dat als je lekker royaal een bocht neemt dat wat heen en weer gaat doordat de benzine in je tank aan het schommelen is. als grapje...zou wel mooi zijn als je rijdty en je tank steeds voller raakt.
Dus jij houdt van scheuren?..........koop een kalender