Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

bartv70 schreef:
Acceleratie van 150km/pu naar 200 km/pu 10seconden.

Bart
A neejoh, dat kan niet. Dat redde ik nog niet eens met mijn V70R!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

bartv70 schreef:Hallo Gertsan

Toerental stond net boven de 4400 t/pm
Teller op 217-218 km/pu volgens GPS 212 km/pu
Acceleratie van 150km/pu naar 200 km/pu 10seconden.
Verbruik met de Cruise aan in z'n 5.
100 km/pu=4,2 ltr/110km
120 km/pu=6,0 ltr/100km
160 km/pu=8,1 ltr/100km
180 km/pu=9,8 ltr/100km

Bart
Als dit je topsnelheid is:
dit zijn net 163 pk getallen: met 200 pk moet ie volgens mij 235-240 oid doen (op de GPS!) Is de begrenzer er wel uitgehaald?
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De 163 pk D5 (oude model) gaat niet harder dan 215, ook niet na tuning. Volgens mij kan de begrenzer er niet zomaar zonder gevolgen uitgehaald worden. Als de bak een langere overbrenging zou hebben zou hij inderdaad een stukje harder moeten lopen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

als motor op zijn max toeren zit is het zijn max....

ik kreeg mijn auto niet verder dan 212.. 4500 tpm
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Hoi,

Ik heb het vermoeden dat de begrenser er niet afgehaald is, dit vind
ik niet erg want je zou dan boven het max. toerental komen en dat is er niet voor niets(heel houden is veel leuker als 10 km/pu harder kunnen).
Kijk op deze link voor de standaard 163PK
http://www.4shared.com/file/16624889/62 ... 0-220.html

Groetjes
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

mij gaat het om het optrekken :)

http://members.lycos.nl/chatftp/afb/optrekken%20S40.htm

ik vermoed dat de optrek tijd niet 100% is aangezien mijn koppeling slipt..
9,3 sec op GSM zelf gedaan.. dus dubbele handeling
ik vermoed dat 9 sec rond af gehaalt moet kunnen worden

Dit is de top
Afbeelding
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Ik mag hopen dat jullie dit allemaal proberen op de Duitse autowegen en niet in Nederland. Mijn zwager heeft onlangs bijna zijn rijbewijs af moeten geven nadat hij rond de 160 gereden had. als ik die van mijn de sporen laat zien moet dat echt in Duitsland Alleen de acceleratie kan ik een keertje proberen
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Hoi,

Ik spreek voor mezelf.
Natuurlijk ga ik mijn rijbewijs niet op het spel zetten door dit in ons
bekrompen landje te proberen.Ik verdien de kost met mijn rijbewijs.
Gelukkig woon ik 15km van de Grensovergang A12/A3.
Ik ben ook niet van plan dit keer op keer te proberen, maar moest de auto
uitproberen(1 maand in bezit)
Ik weet nu wat wat de auto kan en kom mogelijk jaren niet meer op
zijn top.

Bart
Gebruikersavatar
Verbeiren
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12.03.2006 - 22:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

wat is dat weer voor broodje aap verhaal.
sinds wanneer word de software uitgelezen op de keuring
Blijkbaar zou men in België in de toekomst de software gaan uitlezen en zo controle uitoefenen op tuning. Ik geef jullie maar door wat mijn Volvo Dealer in België me heeft vertelt. Dus omdat men Volvo XC90 nog maar pas twee jaar geworden is, heb ik nog twee jaar tegoed voordat ik naar de Autokeuring hoef.
Het merk van Tuning is PPC-Tuning System uit Zweden.
Website: [www.bsrab.se ]
Gebruikersavatar
Verbeiren
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12.03.2006 - 22:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Klinkt wel goed. Weet je al hoe je die software kan omzetten. Een schakelaartje?
Ga naar deze website dan zie je het systeem: http://www.bsrab.se
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

ben zelf in de markt om mijn V40 2.0t in te ruilen op een diesel (kosten - km's verhaal) maar die diesel (v40 115 pk met toeters en bellen is de wens) zal zeker gechipt worden, denk zelf aan rica
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
buddo
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
Locatie: Eelde

bu swier schreef:
Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde. Als je meer wil weten over je eigen auto is het wellicht een idee om je wat meer daarin te verdiepen... Denk dat de dingen die jij noemt niet de voornaamste zijn die tot het hogere vermogen hebben geleid. Zie hier meer info over je eigen auto.
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

J schreef:ben zelf in de markt om mijn V40 2.0t in te ruilen op een diesel (kosten - km's verhaal) maar die diesel (v40 115 pk met toeters en bellen is de wens) zal zeker gechipt worden, denk zelf aan rica
gechipte 115 pk diesel...
ik denk dat hij sneller of even snel gaat zijn als een 2.0T standaart
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

De eerste meters zullen iig sneller zijn vanwge het (veel) hogere koppel. Uiteindelijk heeft de 2.0T denk ik de langere adem.
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

dit win je op de 2.0T door je koppel de langere adem
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Topsnelheid is prettig, echter trekkracht is voor dagelijks gebruik.
en aangezien ik een nieuwe baan heb, waarbij ik geen leasegebakje krijg maar een behoorlijk km vergoeding voor de 30.000 km die ik moet rijden ben ik aan het rekenen geslagen.
30.000 km woon-werk is misschien niet zo handig op benzine.
Maar het vermogen en dr trekkracht zijn verslavend, dus als het even kan een diesel met ongeveer de zelfde verhoudingen. Een gechipte 115 pk komt aardig daar bij in de buurt.

Dus binnenkort te koop
panama yellow V40 2.0T uit 2001 met 160.000, toeters en bellen en in uitstekende staat.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
volvanvolvo
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01.09.2006 - 18:16

Luitjes,

Ik heb sinds een jaar een V50 2.4 benzine.
Binnenkort uit de garantie en ik zit eraan te denken om 'm toch te chiptunen.
Ik had altijd Rica als tuner in gedachte, maar op de site van BSR (http://www.bsrab.se/products//t885/) koop ik voor 548 euro een PPC tool die bij Rica ca 1000 euro kost! :shock:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (software updates ofzo).
Iemand ervaring met deze leverancier ?

Groet,

Paul
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

volvanvolvo schreef:Luitjes,

Ik heb sinds een jaar een V50 2.4 benzine.
Binnenkort uit de garantie en ik zit eraan te denken om 'm toch te chiptunen.
Ik had altijd Rica als tuner in gedachte, maar op de site van BSR (http://www.bsrab.se/products//t885/) koop ik voor 548 euro een PPC tool die bij Rica ca 1000 euro kost! :shock:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (software updates ofzo).
Iemand ervaring met deze leverancier ?

Groet,

Paul
is Mijn vraag ook
BSR is in zweden een topper...
en goedkoper dan rica

bij alleen PPC chiptunen (waarbij je dus evt orig software terug kan zetten, kan fijn zijn bij verkoop).. veel verschillen met RICA ?

hoor het graag
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

940 B200FT met MBC. 's Winters net over de bar, met zomers weer er net onder.

Wat geeft dat aan vermogen? Ik schat rond de 190, maar zeker weten doe ik t niet.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

kijk eens bij fasttech.nl
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”