Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Skywalker schreef:kijk eens bij fasttech.nl
idd erg goedkoop.. maar heb meer vertrouwen in BSR/RICA
fasttech=standaard +10% pk en 10%+newton
dus denk dat die minder aanpassen en meer generic werken
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

crackedtooth schreef:
volvanvolvo schreef:Luitjes,

Ik heb sinds een jaar een V50 2.4 benzine.
Binnenkort uit de garantie en ik zit eraan te denken om 'm toch te chiptunen.
Ik had altijd Rica als tuner in gedachte, maar op de site van BSR (http://www.bsrab.se/products//t885/) koop ik voor 548 euro een PPC tool die bij Rica ca 1000 euro kost! :shock:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (software updates ofzo).
Iemand ervaring met deze leverancier ?

Groet,

Paul
is Mijn vraag ook
BSR is in zweden een topper...
en goedkoper dan rica

bij alleen PPC chiptunen (waarbij je dus evt orig software terug kan zetten, kan fijn zijn bij verkoop).. veel verschillen met RICA ?

hoor het graag
voor volvo V70 T5 2000-2004

RICA PPC 1050 euro
BSR PPC .se 880 euro

UK official BSR PPC dealer 770 euro (550 pond)
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=2363
http://www.partsforvolvosonline.com/def ... 28_270_422

"PFS Parts Ltd was the first company in the UK to directly import BSR products (as opposed to simply re-selling). As an official BSR dealer, we have sold hundreds of BSR tuning products, and have direct access to the BSR processing system and BSR technical support systems, there is no better place to buy!
We can ship same day, and will match or beat any genuine UK advertised PPC price!
"



Iemand nog sherper adresje voor BSR of RICA ppc ?
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Een scherper adresje... Bedoel je qua prijs...??

Ik zou zelf niet op de prijs afgaan... Als je in een auto rijdt met een nieuw waarde van €... Dan ga je toch niet bezuinigen op zo iets specialistisch als tuning???

Ik heb het al eerder gezegd... pas aub op met tuning... Tuners die hun software inkopen hebben vaak een stuk minder verstand van auto's dan tuners die op maat tunen!

Ik heb echt super ervaringen met Pedro Hartog, van Hartog Tuning, de nieuwe sponsor van het forum. Je merkt het al hoe hij praat over auto's en hoe tecnisch hij antwoord kan geven op vragen...
Hij moet regelmatig voor dealers de "rotzooi" opruimen van andere (grote) tuners.... (ik noem géén namen).

Dus als er om advies gevraagd wordt waar moet ik héén... Ga alleen is met Pedro praten, dan ben ik er van overtuigd dat je door hem je auto onder handen laat nemen... en je er géén spijt van krijgt, betreft service, kwaliteit, resultaat,prijs.. etc...
Ervaringen over hem kun je ook goed op het Audiforum lezen... bijna iedereen daar laat hem tunen, zo heb ik ook mijn A4 door hem laten tunen :D

Suc6

Gr Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

crackedtooth schreef:
Skywalker schreef:kijk eens bij fasttech.nl
idd erg goedkoop.. maar heb meer vertrouwen in BSR/RICA
fasttech=standaard +10% pk en 10%+newton
dus denk dat die minder aanpassen en meer generic werken
Tsja, ben je wel eens bij die mannen van Fasttech geweest? Die kerels hebben ongewoon veel verstand van tuning én auto's.
Bovendien passen ze het werk wat ze doen aan o.v.b. de wensen van de bestuurder van de auto.
Die mannen in Neede leveren gewoon veel waar voor het geld, dat is tenminste ook mijn idee. kijk b.v. ook eens naar de positieve reacties van hun klanten.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

o.v.b. moet zijn o.b.v.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Een goed gevoel hebben bij een bedrijf is gewoon het aller belangrijkst idd
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
André B.
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17.10.2006 - 21:00

In Dordrecht rijdt een S60 T5 waar ontzettend veel aan getuned is.
De auto ziet er overigens voor de buitenwereld geheel standaard uit.
Dit tot aller verbazing van de Porsche, BMW en overige snelle autobestuurders.
Klik op: om het resultaat te zien.
Bestuurder is echt een liefhebber en de tuning is uitgevoerd door European Tuning in samenwerking met MTE Sweden.
Ze willen er op korte termijn meer dan 350PK uit gaan halen.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dat is Niels.
hier staat zijn S60 project: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13395.0
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

buddo schreef:
bu swier schreef:
Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde. Als je meer wil weten over je eigen auto is het wellicht een idee om je wat meer daarin te verdiepen... Denk dat de dingen die jij noemt niet de voornaamste zijn die tot het hogere vermogen hebben geleid. Zie hier meer info over je eigen auto.
Een wastegate is een klep die in het turbinehuis zit...en een blow off valve is een klep die op het inlaattraject geplaatst zit...

De wastegate regelt de turbodruk....anders draait de turbo zichzelf naar de haaien...

Een BOV blaast de overdruk af in de turboslangen..in de vorm van een "ppssshht" geluid...tenzij t een recirculair type is...

Dus wel degelijk verschil...
C.Igar
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01

Rij sinds ongeveer 2 weken met door Fasttech onderhanden genomen V70 rond. En ik mag wel zeggen naar volle tevredenheid. In overleg bepaald wat de karakteristieken moeten worden en ook zo afgesteld. Na de testdrive ook nog even de brandstofpomp afgesteld. Ik moet zeggen, het is gewoon een andere auto geworden. Wat een heerlijk soepel vermogen heb ik nu, en ook het verbruik is iets gezakt. En inderdaad je moet zelf een goed gevoel hebben bij wie je aan je auto laat sleutelen, maar dat zit daar wat mij betreft helemaal goed! Die 10% meer vermogen en 10% meer koppel is inderdaad misschien op de site zo, maar als je er heen gaat tunen ze de auto in overleg, naar jouw wens.

Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km

buddo
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
Locatie: Eelde

wimwerf schreef: Een wastegate is een klep die in het turbinehuis zit...en een blow off valve is een klep die op het inlaattraject geplaatst zit...

De wastegate regelt de turbodruk....anders draait de turbo zichzelf naar de haaien...

Een BOV blaast de overdruk af in de turboslangen..in de vorm van een "ppssshht" geluid...tenzij t een recirculair type is...

Dus wel degelijk verschil...
Oke, dat is duidelijk, merci!
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

J schreef:Topsnelheid is prettig, echter trekkracht is voor dagelijks gebruik.
en aangezien ik een nieuwe baan heb, waarbij ik geen leasegebakje krijg maar een behoorlijk km vergoeding voor de 30.000 km die ik moet rijden ben ik aan het rekenen geslagen.
30.000 km woon-werk is misschien niet zo handig op benzine.
Maar het vermogen en dr trekkracht zijn verslavend, dus als het even kan een diesel met ongeveer de zelfde verhoudingen. Een gechipte 115 pk komt aardig daar bij in de buurt.

Dus binnenkort te koop
panama yellow V40 2.0T uit 2001 met 160.000, toeters en bellen en in uitstekende staat.
als je toch wilt chippen, chip dan die 2.0t, en geen diesel die je bij kan houden.....
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Winnox
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 02.05.2007 - 14:09

Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen. Komt van mijn oom, die leraar automechanica is en heel veel in contact komt met mensen die in de autowereld zitten.

Als ik de mijne laat doen dan ga ik vragen om er een icvoetje in te solderen ipv de chip rechtstreeks. Dan kan ik nog altijd wisselen als ik naar de autokeuring moet.

Ik vraag me echter wel af hoe ze dat gaan controleren, tenzij op elk keuringsattest een checksum van de eprom komt. Er zijn namelijk zo ongelooflijk veel files, en veel autos met lpg gasinjectie worden ter plekke geremapped bij plaatsing om een beter resultaat te krijgen.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen.
politiek noemt men dat.
blablabla en dan heb je het gehad... :lol:
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen. Komt van mijn oom, die leraar automechanica is en heel veel in contact komt met mensen die in de autowereld zitten.

Als ik de mijne laat doen dan ga ik vragen om er een icvoetje in te solderen ipv de chip rechtstreeks. Dan kan ik nog altijd wisselen als ik naar de autokeuring moet.

Ik vraag me echter wel af hoe ze dat gaan controleren, tenzij op elk keuringsattest een checksum van de eprom komt. Er zijn namelijk zo ongelooflijk veel files, en veel autos met lpg gasinjectie worden ter plekke geremapped bij plaatsing om een beter resultaat te krijgen.
In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Cojones schreef:
Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen
In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

lijkt mij idd typisch iets voor nederland, om hier in volkomen de extreme kant in op te zoeken.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
DaMenaCe
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 10.04.2007 - 23:10

Heeft het zin om een 2.0i 10V (s70) met 126PK (op G3) te chiptunen?
Of is dit zonde van het geld?
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

wat wil je halen dan??

10 pk er bij?? zolang je geen turbo hebt is chippen zinloos..

wil je echt resultaat.. moet je denken aan snelle nokken-as
uitlaat spruitstuk.. uitlaat vergrote (downpipe)
lucht inlaat systeem.. en dan miss een chipje... costume
dan heb je mogelijk resultaat... anders neej

en je zit met je gas... dus chippen gaat niet zomaar... denk ik

dus kost een berg maar uitlaat zou wel kunnen geeft resultaat!
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

bart simpson schreef:
Cojones schreef:
Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen
In nederland mag je gewoon tjoenen heur.
Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.
Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.

Leuke is dus dat een Lomax of Burton op kenteken dus nog gewoon een 2CV is. En legaal.
Volvo 940 SE
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”