idd erg goedkoop.. maar heb meer vertrouwen in BSR/RICASkywalker schreef:kijk eens bij fasttech.nl
fasttech=standaard +10% pk en 10%+newton
dus denk dat die minder aanpassen en meer generic werken
idd erg goedkoop.. maar heb meer vertrouwen in BSR/RICASkywalker schreef:kijk eens bij fasttech.nl
voor volvo V70 T5 2000-2004crackedtooth schreef:is Mijn vraag ookvolvanvolvo schreef:Luitjes,
Ik heb sinds een jaar een V50 2.4 benzine.
Binnenkort uit de garantie en ik zit eraan te denken om 'm toch te chiptunen.
Ik had altijd Rica als tuner in gedachte, maar op de site van BSR (http://www.bsrab.se/products//t885/) koop ik voor 548 euro een PPC tool die bij Rica ca 1000 euro kost! :shock:
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd (software updates ofzo).
Iemand ervaring met deze leverancier ?
Groet,
Paul
BSR is in zweden een topper...
en goedkoper dan rica
bij alleen PPC chiptunen (waarbij je dus evt orig software terug kan zetten, kan fijn zijn bij verkoop).. veel verschillen met RICA ?
hoor het graag
Tsja, ben je wel eens bij die mannen van Fasttech geweest? Die kerels hebben ongewoon veel verstand van tuning én auto's.crackedtooth schreef:idd erg goedkoop.. maar heb meer vertrouwen in BSR/RICASkywalker schreef:kijk eens bij fasttech.nl
fasttech=standaard +10% pk en 10%+newton
dus denk dat die minder aanpassen en meer generic werken
Een wastegate is een klep die in het turbinehuis zit...en een blow off valve is een klep die op het inlaattraject geplaatst zit...buddo schreef:Volgens mij zijn die eerste twee dingen hetzelfde. Als je meer wil weten over je eigen auto is het wellicht een idee om je wat meer daarin te verdiepen... Denk dat de dingen die jij noemt niet de voornaamste zijn die tot het hogere vermogen hebben geleid. Zie hier meer info over je eigen auto.bu swier schreef:Wat er allemaal op en aan zit is een hele hoop. Hiero een lijste van de dingen die ik weet.Boonzaijer schreef:wat heb je laten doen en wat heeft het je ongeveer gekost?
Ik zit er aan te denken mijn 460 iets op te pompen (standaard 110 pk).
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Complete computer en software aangepast
*Blow off ventiel
*Wastegate
*Ferrita Rvs uitlaat van voor tot achter(68mm rond)
*Apexi luchtfilter
Oke, dat is duidelijk, merci!wimwerf schreef: Een wastegate is een klep die in het turbinehuis zit...en een blow off valve is een klep die op het inlaattraject geplaatst zit...
De wastegate regelt de turbodruk....anders draait de turbo zichzelf naar de haaien...
Een BOV blaast de overdruk af in de turboslangen..in de vorm van een "ppssshht" geluid...tenzij t een recirculair type is...
Dus wel degelijk verschil...
als je toch wilt chippen, chip dan die 2.0t, en geen diesel die je bij kan houden.....J schreef:Topsnelheid is prettig, echter trekkracht is voor dagelijks gebruik.
en aangezien ik een nieuwe baan heb, waarbij ik geen leasegebakje krijg maar een behoorlijk km vergoeding voor de 30.000 km die ik moet rijden ben ik aan het rekenen geslagen.
30.000 km woon-werk is misschien niet zo handig op benzine.
Maar het vermogen en dr trekkracht zijn verslavend, dus als het even kan een diesel met ongeveer de zelfde verhoudingen. Een gechipte 115 pk komt aardig daar bij in de buurt.
Dus binnenkort te koop
panama yellow V40 2.0T uit 2001 met 160.000, toeters en bellen en in uitstekende staat.
In nederland mag je gewoon tjoenen heur.Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen. Komt van mijn oom, die leraar automechanica is en heel veel in contact komt met mensen die in de autowereld zitten.
Als ik de mijne laat doen dan ga ik vragen om er een icvoetje in te solderen ipv de chip rechtstreeks. Dan kan ik nog altijd wisselen als ik naar de autokeuring moet.
Ik vraag me echter wel af hoe ze dat gaan controleren, tenzij op elk keuringsattest een checksum van de eprom komt. Er zijn namelijk zo ongelooflijk veel files, en veel autos met lpg gasinjectie worden ter plekke geremapped bij plaatsing om een beter resultaat te krijgen.
Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen
Boven een bepaalde vermogens toename, iets van 30% ofzo moet er opnieuw gekeurd worden, en ook als er iets veranderd aan de wezenlijke constructie, dwz brandstofsoort, aantal cilinders of chassis.bart simpson schreef:Vraag me af of dat ook zo blijft, emissiewaarden gaan tenslotte steeds zwaarder wegen, kan me goed voorstellen dat er op enig moment een controle op de naleving van de typegoedkeuringswaarden komt, klopt het niet door o.a. tuning vervalt een kenteken mogelijk gewoon doordat de typegoedkeuringswaarden niet meer van toepassing waren.Cojones schreef:In nederland mag je gewoon tjoenen heur.Winnox schreef:Ik heb ook al geruchten gehoord over het uitrusten van politie en autokeuring met die leestoestellen