Gaskleppenhuis vervangen

Gast
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37

................en er is al veel over geschreven in div. topics. Maar ook ik moest er vorige week aan geloven op 172.000 km.
De meldingen 'storing management' en 'emissie servive vereist' gaven mijn S80 onvoldoende power op de rijkswegen. Tijdens de storing voel je het vermogen wegzakken, je moet snel naar rechts uitwijken en dan heb je nog 45 km achter de plank (volgens de Volvo dealer is dit een noodstopprogamma) om te rijden naar de dichtsbijzijnde afrit.
Meting wees uit dat 1 van de sensoren niet meer functioneerde.
Kosten vervanging gaskleppenhuis: ruim 700 euries incl.
En dat zijn dan weer de minder leuke kanten van de electrinica in een S80 wat heel veel euries kost :( :( :(
For life with more contents
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je kunt je in elk geval mee troosen dat je niet de enige bent. Als je hier over een troost mag spreken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Wat hebben ze nog meer gedaan voor die RUIM € 700,-?
Je wist blijkbaar dat er al veel over de ETM was geschreven,
dan had je ook kunnen weten dat je op dit onderdeel kunt afdingen. :P
ps: het is gasklephuis :wink:
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik denk het gebruikelijke van de dealer:

- eerst met een update proberen
- daarna defecte ETM reinigen
- daarna nieuwe ETM plaatsen

Dan loopt het al met al lekker op!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Da's zou een leuke wijze van repareren zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet en gebruikelijk mag het al helemaal niet zijn.
Als je een goede diagnose stelt is uitproberen niet nodig.............
laat staan dat je daar als klant ook nog voor gaat betalen.

Discussie hebben we hier al vaker gehad, een uur naar een storing zoeken en dan doodleuk vertellen, sorry mijnheer; we weten het niet/kunnen het niet vinden.
Dat is dan jammer maar...............niet (kunnen) repareren is niet betalen!
Mijn auto is geen oefen-object. Dat doen ze maar bij de bijschoolcursussen. :P
Gebruikersavatar
s80t6
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31

Oceanracer schreef:Ik denk het gebruikelijke van de dealer:

- eerst met een update proberen
- daarna defecte ETM reinigen
- daarna nieuwe ETM plaatsen

Dan loopt het al met al lekker op!
reinigen is totaal zinloos en een ripoff, d'r wonen hier ergens foto's van een defecte ETM op het forum, als je die hebt gezien weet je meteen waarom reinigen zinloos is.

nieuwe kopen en klaar is kees... maar let op, Nieuw betekend bij volvo niet nieuw, dat kan net zo goed een gereviseerde oude betekenen met een nieuwe gele sticker.

erg sticky onderwerp. Dat afdingen wist ik ook niet btw, tewijl ik in de veronderstelling was alles nu wel te weten over dat ding. weer 's lesgeld betaald blijkbaar.

Wat voor s80 spreken we in dit topic over?


Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

allemaal
S80 2009 2.5T Summum
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Het gasklephuis bij een 2,5T is wat moeilijker toegankelijk dan bij de 2,4.

Iemand een beschrijving hoe deze het eenvoudigst te verwijderen is om te reinigen?
Cody
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21.01.2007 - 19:38

Weer een nieuw slachtoffer van het gasklephuis.
Volvo S80 1999 170.000 Km. ZB-PS-10
Ik moest het gasklephuis laten vervangen in Barcelona, (dat viel niet mee omdat ik geen spaans spreek), maar met de hulp van de ANWB steunpunt Barcelona is het toch goed gekomen.
De Rekening zag er als volgt uit,
TOTAL M.O. MECHANICA; € 221,30
8644347 CAJA MARIPOSA € 552,00
8636753 JUNTA € 2,10
9438290 ETM RECARGAR € 47,00
16 % BTW € 131,58
TOTAAL €953.98

Maar nu is hij weer goed.
Gast

Zo, die Spanjaarden weten ook van prijzen! :cry:
Een werkloon van 221 euro?
Als je geen turbo hebt, hebben ze dat in ± een kwartier verdient.

Kan de BTW wel lager zijn, maar hebben ze je toch een poot uitgetrokken.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Wat een Bandidos daar in Espana. :evil:

Heeft iemand op dit geweldige Forum misschien nog een zinnig antwoord op:
Frumpy schreef:Het gasklephuis bij een 2,5T is wat moeilijker toegankelijk dan bij de 2,4.

Iemand een beschrijving hoe deze het eenvoudigst te verwijderen is om te reinigen
?
Waar zijn alle experts als je ze nodig hebt? :wink:
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

De experts weten dat reinigen niet helpt en laten derhalve gelijk een nieuwe ETM plaatsen. ::lol:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

flink poot uitgedraaid dus.:)
Gast

Frumpy schreef:Wat een Bandidos daar in Espana. :evil:

Heeft iemand op dit geweldige Forum misschien nog een zinnig antwoord op:
Frumpy schreef:Het gasklephuis bij een 2,5T is wat moeilijker toegankelijk dan bij de 2,4.

Iemand een beschrijving hoe deze het eenvoudigst te verwijderen is om te reinigen?


Waar zijn alle experts als je ze nodig hebt? :wink:

Expert voor 2.5T? Nee!
Maar het wel al 2 x gedaan bij mijn oude ETM op een 2.4.
Heeft het geholpen? Nee!

Oke, de ETM zit vast met 4 schroeven, deze losdraaien. Zou het doen met een koude motor anders brand je geheit je Kl...wen. :P
Als de ETM er nog nooit af is geweest zal je zien dat de kabel achter (hoe bedenken ze het) de startmotor langs loopt.
De stekker kan er niet langs, dus even 2 bouten van de startmotor iets losdraaien zodat je wat ruimte krijgt.

Oja, je moet dan al wel even een spuitbus remmenreiniger gekocht hebben.
Hiermee spuit je dan in het gasklephuis, beweeg de gasklep niet te veel.
Alle zwarte drek moet er af (zeker van de gasklep). Je kan een klein kwastje gebruiken.

En vervolgens weer monteren. Koop wel even een nieuwe pakking (kosten ± € 1,50).
Vergeet niet alle vacuümslangetjes weer te monteren en controleer deze goed op scheurtjes.

Bij de turbo zit de ETM lager en dus moeilijker te demonteren, maar blijft feitelijk het zelfde. Meer kans op brandwonden. :lol:

Voldoende? :wink:

Succes
Ps: anders gewoon proberen en dan vervolgens hier je verhaal neerzetten. :P
Gast

Blijkbaar heb er al (lang geleden) eens wat over geschreven, toen nog reinigen aan het inlaatspruitstuk.

Afbeelding

Iets minder omdat je dan alle drek het inlaatspruitstuk inblaast.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1282
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Hey, ik zie hier dat er iemand is met een reparatie van ruim € 950,- Lange tijd was ik de koploper met ruim € 800,- voor alleen een ETM reparatie. Het kan dus nog gekker!
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Tja:)
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

AlexV70 schreef: Oke, de ETM zit vast met 4 schroeven, deze losdraaien. Zou het doen met een koude motor anders brand je geheit je Kl...wen. :P
Als de ETM er nog nooit af is geweest zal je zien dat de kabel achter (hoe bedenken ze het) de startmotor langs loopt.
De stekker kan er niet langs, dus even 2 bouten van de startmotor iets losdraaien zodat je wat ruimte krijgt.

Oja, je moet dan al wel even een spuitbus remmenreiniger gekocht hebben.
Hiermee spuit je dan in het gasklephuis, beweeg de gasklep niet te veel.
Alle zwarte drek moet er af (zeker van de gasklep). Je kan een klein kwastje gebruiken.

En vervolgens weer monteren. Koop wel even een nieuwe pakking (kosten ± € 1,50).
Vergeet niet alle vacuümslangetjes weer te monteren en controleer deze goed op scheurtjes.

Bij de turbo zit de ETM lager en dus moeilijker te demonteren, maar blijft feitelijk het zelfde. Meer kans op brandwonden. :lol:

Voldoende? :wink:

Succes
Ps: anders gewoon proberen en dan vervolgens hier je verhaal neerzetten. :P
Alex, bedankt voor de uitvoerige beschrijving, maar de ETM van een 2,4 heb ik ook al enige keren ge(de)monteerd.

Die van een 2,5T is ergens onder zo'n spruitstuk verborgen, je kunt hem nog niet eens zien zitten.
Ondanks dat ik nog geen storingen of slecht lopende motor heb, wil ik hem toch wel eens reinigen. Ik denk dat ik maar eens vanonderuit ga kijken of je er zo bij komt, of alle aanzuigbuizen en de hele rataplan uitbouwen.

P.s. Ik heb overigens wel goede ervaringen met het reinigen van de ETM.
hollander
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
Locatie: Breda

ook ik heb al een keer mn gasklephuis al een keer gereinigd en ook van de klachten af.
Dus gewoon eerst proberen vervangen kan dan altijd nog.
Grt Peter
Gast

Frumpy schreef: Alex, bedankt voor de uitvoerige beschrijving, maar de ETM van een 2,4 heb ik ook al enige keren ge(de)monteerd.

Die van een 2,5T is ergens onder zo'n spruitstuk verborgen, je kunt hem nog niet eens zien zitten.
Ondanks dat ik nog geen storingen of slecht lopende motor heb, wil ik hem toch wel eens reinigen. Ik denk dat ik maar eens vanonderuit ga kijken of je er zo bij komt, of alle aanzuigbuizen en de hele rataplan uitbouwen.

P.s. Ik heb overigens wel goede ervaringen met het reinigen van de ETM.
Dat kan heel goed, ik hoor daar wel meer verhalen over.
Ik hoor ook (is ook mijn ervaring) dat dit voor korte termijn is.
Tja, nee heb je en ja kan je krijgen en het scheelt behoorlijk in de portemonnee. :P

Ik ben heel benieuwd naar jouw verhaal en foto's, zijn al meerdere vragen over geweest.
Plaats reactie

Terug naar “S80”