onregelmatige loop 960

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
ries00
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22.05.2007 - 22:06

Hoi,

FF een vraag voor de ervaren techneuten. Mijn 960 uit '94 met inmiddels 300K op de teller loopt al enige tijd af en toe onregelmatig. Van de verschillende fora heb ik geleerd dat dit vanalles kan zijn. Valse lucht heb ik al uitgesloten, dit is ook eenvoudig te testen.
Wat is jullie ervaring met deze blokken? Waar moet ik het eerst zoeken? Carterventilatie, ontsteking, injectors etc
Elders schrijft Jan: "Let er goed op dat de motor stationair volkomen stil loopt. Anders staat er een koprevisie voor de deur en die kost een paar duiten." Kan iemand me uitleggen wat er dan aan de hand is?

Groet, Richard
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

ries00 schreef:Hoi,

FF een vraag voor de ervaren techneuten. Mijn 960 uit '94 met inmiddels 300K op de teller loopt al enige tijd af en toe onregelmatig. Van de verschillende fora heb ik geleerd dat dit vanalles kan zijn. Valse lucht heb ik al uitgesloten, dit is ook eenvoudig te testen.
Wat is jullie ervaring met deze blokken? Waar moet ik het eerst zoeken? Carterventilatie, ontsteking, injectors etc
Elders schrijft Jan: "Let er goed op dat de motor stationair volkomen stil loopt. Anders staat er een koprevisie voor de deur en die kost een paar duiten." Kan iemand me uitleggen wat er dan aan de hand is?

Groet, Richard
Lijkt me wat voorbarig om gelijk van een revisie uit te gaan ;)

Loopt hij op benzine? Of LPG(G3)?

Bougies controleren (afstand, kleur, kabels goed vast?) is eerste stap lijkt me.
ries00
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22.05.2007 - 22:06

Hij loopt op Lpg.

Ontsteking was ook een kandidaat om te checken.
-Cis klep is schoongemaakt
-Olieverbruik was hoog door verstopte carterontluchting, na schoonmaken is het verbruik sterk gedaald.

Ik ben van plan om alles ff bij langs te lopen, ik hoopte alleen dat er iemand iets zou zeggen als "bij die blokken moet je eerst ff dat-en-dat controleren".

Voor wat betreft de carterontluchting; heeft er al iemand eens de kunstof "doos" vervangen die links voor onderaan het blok zit? (daar waar je niet bij kunt)

De afgelopen 100.000 km was het olieverbruik constant hoog (1:800 á 1000), zou het kunnen zijn dat ik last heb van koolaanslag? (net zoals bij je brommer vroeger) Hoe krijg ik dat eruit zonder de kop te lossen?

Genoeg vragen eerst weer.

Richard
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

kan je aanwijzingen geven wanneer het onregelmatige lopen voorkomt, na een stuk flinke belasting bijvoorbeeld of na een koude start of tijdens het rijden?

Hou oud zijn je bobine's, en zijn deze nog goed...
de rest van je onsteking nalopen.
Wat voor merk/type gas installatie heb je er in liggen?
injectoren checken.

Heb je het olie "probleem" al opgelost? Hoe zit je koelwater eruit, is je blok vettig van buiten(ook onder)


Heb je het ooit gemerkt/gehad op benzine....
Zou het misschien het moment kunnen zijn van overschakelen van benzine naar gas, wat af en toe even niet vlot loopt?
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”