volvo's uit duitsland

Geleverd vanaf 2003
eXite
4th Gear member

Je hebt inderdaad tegenwoordig deel 1a en 1b én het overschrijvingsbewijs.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Oceanracer
Geartronic member

Aantja, als je bericht er nou eens zo uitzag:
Aantje schreef:Nee, daarom wil de dealer ook altijd eerst hebben dat jij de auto betaalt voordat zij de auto op naam zetten. Anders zetten zij jouw auto op naam en jij belooft hen plechtig te betalen en rijdt de showroom uit. Vervolgens betaal jij NIET en kan je dealer fluiten naar z'n geld.

@Henk, bijna iedereen heeft het tegenwoordig nog over deel 3 en niet over het overschrijvings bewijs (althans de mensen die ik ken). Dus vandaar dat ik het daar ook over heb, maar je hebt wel gelijk dat het het overschrijvingsbewijs heet. Tevens dacht ik dat het deel 1 en deel 2 niet meer bestaat maar dat het 1a en 1b is geworden :P.
Een spelfoutje kan altijd, maar probeer er even om te denken dat 't niet de spuigaten uitloopt. Dat leest dan wel zo prettig. :P
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Aantje
4th Gear member

Sorry, zo beter. Nederlands is mijn goeiste vak en al helemaal om 6 minuten over 12 s'nachts.
houthakmeister
Starter

Nou, degene die het topic is gestart zal hem dan ook nu maar afsluiten. :wink:

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie ervaringen en meningen.
Heb inmiddels van de dealer gehoord dat het om 'eerlijke' auto's gaat.
Wat me wel dwarszit is dat hij bij verkoop minder waard zal zijn omdat het kenteken niet klopt. Eigenlijk dwingt me dat een beetje tot loyaliteit aan betreffende dealer. Maar aan de andere kant is de auto nu in aanschaf goedkoper dan een gelijkwaardige nederlandse variant. Dus dat compenseert het weer een beetje. Ik heb in ieder geval wat meer kennis nu over dit soort auto's en dat zou me kunnen helpen bij onderhandelingen, dus nogmaals bedankt! :)

Ik laat zeker nog een berichtje achter over wat het is geworden.

houthakmeister
hartev
1st Gear member

houthakmeister schreef:Nou, degene die het topic is gestart zal hem dan ook nu maar afsluiten. :wink:

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie ervaringen en meningen.
Heb inmiddels van de dealer gehoord dat het om 'eerlijke' auto's gaat.
Wat me wel dwarszit is dat hij bij verkoop minder waard zal zijn omdat het kenteken niet klopt. Eigenlijk dwingt me dat een beetje tot loyaliteit aan betreffende dealer. Maar aan de andere kant is de auto nu in aanschaf goedkoper dan een gelijkwaardige nederlandse variant. Dus dat compenseert het weer een beetje. Ik heb in ieder geval wat meer kennis nu over dit soort auto's en dat zou me kunnen helpen bij onderhandelingen, dus nogmaals bedankt! :)

Ik laat zeker nog een berichtje achter over wat het is geworden.

houthakmeister
Succes met je eventuele aankoop van je Duitse bolide. Ach je loyaal stellen ten opzichte van het merk Volvo of dealer lijkt mij nou niet echt een nadeel toch. Maar hier zullen ongetwijfeld de meningen ook weer verdeeld over zijn :P
C 30 T5
4th Gear member

Ikzelf zou geen import kopen bij een off dealer van D of B dan nog liever een Select Used Car met net geen 30.000 KM op de teller ( he toevallig de eerste grote beurt ) deze zijn altijd "netjes" bereden door " Volvo medewerkers " :wink:
sov75
Starter

Kijk eens op www.usedcarscentre.nl om een goede en eerlijke ex lease auto te kopen. Je krijgt hier geheel inzicht in het schade verleden en de complete onderhoudshisotrie. Dit van alle beurten en zelf als er een lamoje is vervangen. Op www.usedcarscentre.nl staan alle auto´s die worden verkocht en voor specifieke informatie kun je langs gaan in Breda.
Succes!
houthakmeister
Starter

Ik zou nog laten weten wat het is geworden. :)

Nou, ik ben toch voor die import-auto gegaan. Ik heb tijdens de proefrit zoveel mogelijk nagelopen en er was werkelijk geen enkel puntje op te merken. Ik heb wel meer proefritten gemaakt en er was dan altijd wel wat. De koppeling 'greep' ook lekker laag wat volgens mij aangeeft dat de vorige eigenaar er niet mee gerost heeft. (althans, niet met de koppeling) Weinig speling in de bak. Alleen de radio vind ik vergeleken met m'n vorige auto (Renault Laguna) echt slecht. Het is gewoon de standaard uitvoering, maar een proefrit met een andere auto met de High Performance Audio leerde me dat dat ook nou niet zo denderend is.
Heeft iemand ervaring met custom audio in de V50? :?:
Ik heb hier en daar gelezen dat er ook geen mogelijkheid is tot aansluiten van een externe bron (AUX). Klopt dat?

greetz, 8)
Houthakmeister
Rob2u
5th Gear member

houthakmeister schreef:Alleen de radio vind ik vergeleken met m'n vorige auto (Renault Laguna) echt slecht. Het is gewoon de standaard uitvoering, maar een proefrit met een andere auto met de High Performance Audio leerde me dat dat ook nou niet zo denderend is.
Houthakmeister
Dat verbaasd me...., ik heb zelf ook een Laguna gehad en vond de standaard Cabasse radio van Renault waardeloos; zowel de unit als de speakers. Heb toen alles vervangen en ook nog een actieve subwoofer ingebouwd. Toen was het geluid goed.
Maar nu heb ik Volvo's HU603 met Premium-speakers en moet zeggen: perfect! Naast een mooi hoog ook een goede diepe bas zonder dat het gaat dreunen. Ik had de subwoofer bewaard maar heb die inmiddels verkocht; helemaal niet nodig!

Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Lex
2nd Gear member

houthakmeister schreef: Heeft iemand ervaring met custom audio in de V50? :?:
greetz, 8)
Houthakmeister
Mee eens. Ook ik heb wat dat betreft een flinke stap terug gedaan. Wat een verbetering geeft is het ( laten ) plaatsen van hoge tonen speakertjes in alle deuren. Maar echt "hifi" wordt het nooit. Er is overigens nog een ander topic waarin staat beschreven hoe de standaard speakers vervangen kunnen worden ( ik meen door Pioneers ). Wellicht is dat nog wat voor je?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”