Dus nu heb ik 3 schakelbusjes liggen en ik wil ze zelf gaan monteren. Ik had al gelezen ergens hoe het moest maar toch is het mij niet helemaal duidelijk. Zou iemand het mij misschien nog kunnen uitleggen, wat voor materiaal heb ik nodig en wat moet ik losmaken ed.?! Ik zal na de reparatie foto's op het forum zetten zodat iedereen het hierna ook zou kunnen! Alvast bedankt!
Moet ik even nadenken wat ik ook al weer gebruikt had..:
Volgens mij een steek 10, ring 13 en een kruiskop, en wat remmenreiniger. Meer heb je niet nodig..
Om het nog even uit te leggen:
Volg je schakelpook tot onder aan de auto, waar hij aan een langere 'stang' zit. Deze loopt volledig door naar voren, om precies te zijn tot onder de versnellingsbak. Het kan zijn dat je het niet helemaal ziet, omdat er een afdekkapje overheen zit.
Over het aanhechtingspunt zit een rubberen hoes, die er voor zorgt dat er geen vuil in komt. Hoes rustig aan er af trekken, in de richting van de voorkant van de auto.
Hieronder verschijnt een bout + een moer. Bout (m10 dacht ik) even vasthouden, en de moer afdraaien. Hierna de bout eruit halen. Nu kan je het plastic geval + het schakelbusje er makkelijk utpakken. Even kijken hoe ze zaten, en de nieuwe terug stoppen maar. Bout er weer in, moer aandraaien, hoes eroverheen en het beschermkapje terugschroeven.
klaar is kees