Wanneer riem vervangen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Als ik het goed zie in mijn onderhoudshistorie, is mijn riem (tandriem, riemspanner) vervangen bij 150.000 km. Wanneer moet deze dan weer worden vervangen?
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
MichelV70
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
Locatie: Dalfsen

Hoi,

Riem, spanners en waterpomp vervangen elke 120.000 km!
Dat is in Nederland! Mijn auto komt uit Duitsland en daar is het advies: wisselen tussen iedere 100.000 en max. 110.000 km.

Overigens geldt dit voor de Tdi/2.5d, andere weet ik niet.

Groeten.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Oké. Ik heb inderdaad horen zeggen dat er verschil is per type motor.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

als je een 2.4 hebt (140 of 170 pk allebei 20v met electronisch gasklephuis) dus laatste serie classic is het geloof ik 160 k, de ouwe 2.5 en 2.5 20v wel elke 120. geen zorgen dus
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Ik heb inderdaad 2.4 20v laatste serie. Oké ieder 160.000 km is netjes. Dus hoeft pas weer bij ongeveer 3 ton :P
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

hvdmountain schreef:Ik heb inderdaad 2.4 20v laatste serie. Oké ieder 160.000 km is netjes. Dus hoeft pas weer bij ongeveer 3 ton :P
de multiriem moet wél bij 120.000km vervangen worden.
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

hmmz :-k Ik ga maar voor de zekerheid even naar mijn dealer
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”