Motor beschermplaat S60 T5

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Guestuser

Allo Allo,

Ik ben al geruime tijd in het bezit van een heerlijke S60 T5, en het is me onlangs pas opgevallen dat mijn T5 geen motor beschermplaat heeft.

Zijn ze die misschien vergeten in de fabriek of heeft dit een reden. Allerlei vuil, gesteente en pekel (winter) heeft nu vrij spel.

Ik sta open voor een reactie.

Koen
turbo
2nd Gear member

vergeten af-fabriek kan ik me niet voor stellen want die wagens worden van onder tot boven gecontroleerd alvorens uitgeleverd te worden.
olympus1
3rd Gear member

dit zal eigenaardig klinken, maar ik was bij één van mijn laatste bezoeken aan de garage ook mijn beschermplaat van onderkant kwijt !!!
Ze zeggen dat het er af zal gevallen zijn !! NO WAY dat zul je dan wel horen als je aan het rijden bent en zo'n grote plaat er afkomt !!
Maar, ze zeggen ook, bij auto's met turbo halen ze zelf de plaat eraf, dit zou voor een veel betere afkoeling zorgen in de motor compartiment en dus zéér goed voor al die gloeiende turbo onderdeeltjes!!
Guestuser

Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en ook nog eens contact gehad met Volvo zelf.
Als je een hoge performance car, S60 T5, in je assortiment hebt zorg er dan voor dat het ook klopt op de tekentafel, ik bedoel ze hadden ook extra luchtkoeling kunnen maken aan de voorkant of zijkant.
Ik blijf het vreemd vinden om dan maar te zeggen, dan halen we de motorbeschermplaat weg. Gewoon niet goed, klaar.
Koop ik een auto van ruim 48.650 euro en zit er #$%@* geen plaat onder, k*t gewoon.

Zelfs de nog duurdere R-serie heeft geen motorbeschermplaat.

Koen
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Ik kan je inmiddels uit ervaring vertellen dat die beschermplaten ook geen autoleven meegaan. Na ongeveer 10-15 jaar worden de gaten in je subframe te ruim voor de bouten die de plaat vasthouden. Gevolg is een aantal keer een rare tik onder de auto, bij voorkeur als je op de snelweg zit waarna je thuisgekomen kan constateren dat er boutjes verdwenen zijn. Ik heb de plaat onder m'n GLT er ook maar onderweg gehaald. Als ik hard genoeg over een steen heenros gaat die toch wel door de beschermplaat heen en verder ga ik er vanuit dat het blok wel wat kan hebben...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
fluz
3rd Gear member

Reitse schreef: Als ik hard genoeg over een steen heenros gaat die toch wel door de beschermplaat heen en verder ga ik er vanuit dat het blok wel wat kan hebben...
Reitse toch [-X ik dacht toch echt dat jij een Volvo rijder was.
Dit is GTI en geen GLT gedrag. :P :razz: :P
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

hehe, de mooie extra's van het platteland he ;) We gaan binnenkort weer los met de aardappel- en bietencampagnes en dan komt er wel het een en ander op de weg te liggen... en onze bermen sluiten vaak ook niet helemaal meer aan op de weg (die vaak iets meer dan een Volvo breed is dus met tegenliggers moet je er wel af). Niet voor niks dat ik mijn 850 niet wil verlagen :twisted:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Johan s60
6th Gear member

De plaat onder de motor zit alleen onder diesel's (geluid) en onder wagens met af-fabriek een trekhaak (betere koeling versn.bak)
Frumpy
5th Gear member

Johan s60 schreef:De plaat onder de motor zit alleen onder diesel's (geluid) en onder wagens met af-fabriek een trekhaak (betere koeling versn.bak)
Dat verhaal werd ook bij mijn vorige S80 verteld, 2,4 170 Pk.
Mijn huidige 2,5 Turbo is dus geen diesel, heeft geen trekhaak, maar wel een beschermplaat. Deze regel wordt dan zeker niet consequent nageleefd in de Volvo-fabriek. :?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Alleen de T5 en de R missen die onderplaat, dit om de warmte beter kwijt te raken
Volvo for life
Johan s60
6th Gear member

Het is mij ooit vertelt door een dealer, maar goed dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb de plaat er wel onder gezet alleen al voor het vuil e.d.
Ik kan mij zo voorstellen dat het bij een snelheid die hoog genoeg is een bepaalde luchtstroom veroorzaakt, maar bij een lage snelheid zal het de koeling weer niet ten goede komen denk ik?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gast

bart simpson schreef:Alleen de T5 en de R missen die onderplaat, dit om de warmte beter kwijt te raken
BiFuel dan ook!
Heb niet het idee dat deze er ooit onder heeft gezeten.
Ik ben nog wel opzoek naar één.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”