Ruit bestuurdersportier opent vanzelf ?!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
mgo-cruiser
Starter

Wat een akelige ontdekking deze morgen: gisterenavond de auto voor de deur geparkeerd en het regende, dus alle ruiten waren sowieso dicht, kom ik deze morgen buiten en tot mijn grote verbazing staat de ruit van de bestuurdersdeur volledig open en natuurlijk het interieur aan die zijde kletsnat :shock: en alle deuren waren nog op slot.

Ik d8 eerst dat ik per ongeluk via de afstandsbediening de ruiten had geopend, maar dan moesten ze toch alle 4 open staan en de auto ontgrendeld zijn...

Weet iemand raad? of klinkt dit enigzins bekend? :?:
Zal dit toch in het oog moeten houden
S40 MY2004 2.0D
lancer
6th Gear member

Ai. Zou niet het eerste wazige in de auto software zijn. Met m'n eerste S40 ook wat inconsistent gedrag gehad van de ruiten (meestal verholpen door opnieuw te starten).

Ging 'ie wel normaal dicht? (om uit te sluiten dat de ruit van de lift ligt)
mgo-cruiser
Starter

na alles afgedroogd te hebben :cry: kon ik de ruit gewoon weer dichtdoen ja
S40 MY2004 2.0D
TaxiGilbert
2nd Gear member

Er is een campagne voor de connectors in de deuren en "problemen" met de kabelbomen in de deuren. Vraag es aan je dealer of die uitgevoerd is? En zo ja, moeten er 2 nieuwe kabelbomen in. In mijn geval (deuren niet meer open of dicht - automatisch sluiten bij wegrijden werkte niet meer - ruiten gingen niet naar beneden of naar boven -..) was dit alles opgelost met 2 nieuwe, in garantie welsiwaar. Dus ik weet niet in uw geval...?
JW71
2nd Gear member

Na de eerste 10.000 km moest de auto even terug voor een tussen beurt. Vanaf dat moment kon ik de ruiten niet meer openen op de afstandbediening. toen ik de garage vroeg wat er aan de hand was werd me verteld dat er een software update geladen was. 1 van de dingen die daarin geregeld waren was dat de ruiten niet meer op de afstandbediening geopend konden worden omdat er meldingen bij Volvo binnen waren gekomen dat mensen bij hun afgesloten auto terug kwamen met alle ramen open. (en die waren toch echt dicht) Misschien eens navragen bij de dealer? Ik kan nog steeds de ramen niet openen, maar goed da's altijd beter dan dat ze spontaan openen.
V60 D4 Kinetic
aggadomo
2nd Gear member

TaxiGilbert schreef:Er is een campagne voor de connectors in de deuren en "problemen" met de kabelbomen in de deuren. Vraag es aan je dealer of die uitgevoerd is? En zo ja, moeten er 2 nieuwe kabelbomen in. In mijn geval (deuren niet meer open of dicht - automatisch sluiten bij wegrijden werkte niet meer - ruiten gingen niet naar beneden of naar boven -..) was dit alles opgelost met 2 nieuwe, in garantie welsiwaar. Dus ik weet niet in uw geval...?
Ik heb net hetzelfde voorgehad...

Na een eerste nazicht (2000 km) werden de connectoren in de a-stijl 'ingevet' en daarna gingen plots de deuren aan de rechterzijde niet meer open of dicht, (noch met afstandsbediening, noch met klink vanbinnenuit of langsbuiten...) ook de ruiten gingen totaal niet meer, en ook de lampjes in de deuren werkten niet meer. Plots was dit 'probleemgedrag' weg, en kan de rechterachterdeur nu nog maar enkel geopend worden als de bestuurder eerst de deuren ontgrendelt. Ik heb nu ook soms dat de afstandsbediening van de deuren niet goed meer functioneert.

Na de garage hiervan op de hoogte te brengen wisten ze me daar te vertellen dat dit lag aan het invetten van die connectoren. En dat ze nieuwe gingen bestellen en me iets laten weten als die er waren. Ondertussen is dit toch al meer dan een maand geleden, ben nieuwsgierig wanneer ze gaan bellen... misschien bel ik beter zelf nog eens, wan anders gaat dit vergeten worden vrees ik.
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
aggadomo
2nd Gear member

Ondertussen langsgeweest bij dealer voor tussentijdse controle op 10000 km (boordcomputer gaf dit aan) - kosten voor die check-up: 22 €

aan het probleem met de deuren is niets gebeurd. Men beweerde zelfs dat ze der niets mochten aan doen van volvo uit, en dat er binnenkort een terugroepactie zou komen... ondertussen werken mijn deuren en afstandsbediening toch niet zoals het zou moeten... vind dit wel vervelend.
En toch wel een beetje schrik dat plots geen enkele deur meer van binnenuit te openen is... wat moet ik dan doen ?
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
lancer
6th Gear member

Lifehammer meenemen en zorgen dat je geen gelaagde zijruiten hebt
Lex
2nd Gear member

aggadomo schreef:En toch wel een beetje schrik dat plots geen enkele deur meer van binnenuit te openen is... wat moet ik dan doen ?
Heeft er nog iemand een serieus anwoord op deze, naar mijn mening zeer legitieme, vraag?
hvdmountain
4th Gear member

Is de regen niet tot één of andere connector doorgedrongen alwaar er vervolgens contact is gemaakt en het raam open is gegaan?
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
TaxiGilbert
2nd Gear member

Bij mij werden de connectoren ook eerst ingevet maar dit bracht geen oplossing, daarom besliste mijn dealer om direct de 2 kabelbomen in de dueren te vervangen en sedertdien heb ik geen probleem meer gehad...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”