w naast versnellings bak xC90
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
is tbv de winterstand, schakelt ie wat sneller over.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in de W stand vertrek je vanuit je 3e versnelling, daarna is alles zoals normaal (op een AWD feitelijk een overbodige voorziening)s80t6 schreef:is tbv de winterstand, schakelt ie wat sneller over.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Even verplaatst naar goede rubriek. Hoort niet in het navigatie topic
// MODERATOR
// MODERATOR
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je vader heeft een adaptieve automaat, veel effectiever dan een SportstandThom schreef:Helemaal mee eens, had liever een S-knop (Sport) ervoor in de plaats gehad!in de W stand vertrek je vanuit je 3e versnelling, daarna is alles zoals normaal (op een AWD feitelijk een overbodige voorziening)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als de "W" er zit dan moet hij werken, doet hij dat niet heb je een defecte bak.subvolvo schreef:Die W werkt op mijn 2.5T niet. Volgens mij is dit alleen voor de T6.
- subvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 20:40
Meerdere malen gekeken toen ik de W indrukte. Nergens zag ik een lampje gaan branden.
Ben net toch maar in de auto gestapt. En ja hoor........ ::oops: ::oops:
Het werkt wel degelijk. Ik dacht echt dat dit alleen voor de T6 was.
Thx Bart
Ben net toch maar in de auto gestapt. En ja hoor........ ::oops: ::oops:
Het werkt wel degelijk. Ik dacht echt dat dit alleen voor de T6 was.
Thx Bart
Hans
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24588
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
De T6 heeft een Geartronic bak en daardoor geen "W". Rij maar eens met de W erop, dat merk je ook wel met weg rijden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wij hebben in de 2.4T, T5 en nu in de D5 van de V70 en XC70 dan altijd een geartronic gehad. Daar hebben we gewoon een W stand.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Tevens werkt die winterstand ook goed in het terrein... Namelijk meer toeren dan normaal wat meer koppel betekent met een lagere snelheid. Ideaal om mee weg te rijden als je in het zand of op nat gras staat zonder meteen enorm te slippen.
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Oftewel hoge giering
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Geen enkele Volvo personenwagen kent een "lage gearing" c.q. "reductieversnelling", vanuit W wegtrekken betekend niets anders dan vanuit je 3e versnelling wegtrekken, behalve op ijs kan ik daar op een AWD in andere omstandigheden geen enkel nut bij bedenken zeker niet in terrein, in zijn 3 heb je absoluut een veel minimalere tractie.Aantje schreef:Nee Lage Gearing. Hoge is normaal 1:1 lage is 1: minder hoeveel durf ik niet precies te zeggen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
je rijd helemaal niet in z'n 3 weg, want met aanhanger zou je dan nieteens van z'n plaats komen. Het zit namelijk in de koppelvormer van de automaat. Deze kan doormiddel van wat drukregelingen zorgen dat de motor meer toeren maakt terwijl de wielen langzamer draaien. Puur een druk wijziging. Je rijd zeker niet in z'n 3 weg want hij schakelt daarna gewoon nog door. En als je een T6 een z'n 3 laat wegrijden komt hij echt niet van z'n plaats. Als je namelijk tijdens het rijden de W knop weer indrukt om hem uit te schakelen voel je duidelijk een schok in de aandrijflijn. Nee geen toeren wisseling en geen overschakelen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zal het iets groter schrijven voor je: JE RIJDT ZEKER WEL IN 3 WEG, je dicht de AWD automaat mogelijkheden toe die deze zeker niet heeft, de automaat voor de AWD is exact dezelfde als voor de niet AWD.Aantje schreef:je rijd helemaal niet in z'n 3 weg, want met aanhanger zou je dan nieteens van z'n plaats komen. Het zit namelijk in de koppelvormer van de automaat. Deze kan doormiddel van wat drukregelingen zorgen dat de motor meer toeren maakt terwijl de wielen langzamer draaien. Puur een druk wijziging. Je rijd zeker niet in z'n 3 weg want hij schakelt daarna gewoon nog door. En als je een T6 een z'n 3 laat wegrijden komt hij echt niet van z'n plaats. Als je namelijk tijdens het rijden de W knop weer indrukt om hem uit te schakelen voel je duidelijk een schok in de aandrijflijn. Nee geen toeren wisseling en geen overschakelen.
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
In het Noorden heb je daar niets aan, we hebben hier uitsluitend 2 baanwegen.JE RIJDT ZEKER WEL IN 3 WEG
Of begrijp ik het ook niet helemaal? :crazy:
Je rijdt absoluut in de 3 weg. De theorie van Aantje is mooi bedacht maar het is veel simpeler dan dat.