Openen portier gaat niet altijd v50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
RubyRedV50
1st Gear member

Hello

Al een tijdje problemen met het openen van het portier van mijn V50-bj2006. Na het trekken van de hendel namelijk opent het portier niet meer, en neen hij staat niet op slot... :wink:
Het slot is tijdens een van de (reeds veel te veel) garagebezoeken een paar maanden terug reeds vervangen onder garantie.

Nu meende ik ooit ergens op deze site, een oplossing omtrent dit probleem gelezen te hebben, want het lag ergens aan de kabels van het ontgrendelingsmechanisme?
Iemand die dit ook voor heeft gehad, en een oplossing heeft?

Groeten
Bakboord1
4th Gear member

Kun je iets specifieker zijn en aangeven of 1 portier niet meer opent of dat de portieren aan 1 kant niet meer openen. Staat de deurstift wel omhoog of open je de auto door middel van de cv en opent je auto slechts 1 kant?
Dit laatste heb ik namelijk.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
RubyRedV50
1st Gear member

Hai,

het treedt enkel op aan de bestuurdesrkant en bij het openen van het portier van binnenuit, deurstift staat inderdaad naar boven (anti carjacking is niet actief).

Groet
Pulseke
2nd Gear member

Best naar de garage gaan. Het ligt wss aan de rubberen stang die de hendel en het effectieve slot verbindt.

Nadat ik mijn deurpanelen losgemaakt had om de speakers te vervangen, ging de achterdeur langs binnen ook niet meer open.

Deurpaneel verwijderen en alles goed in elkaar zetten... Probleem opgelost.
cve
1st Gear member

Ik heb het probleem ook met mijn V50. De garage heeft een nieuwe kabelboom in bestelling. Schijnt een bekend probleem te zijn. Vervelend is dat het euvel niet altijd optreedt.

Co
TaxiGilbert
2nd Gear member

Er zit een campagne op de connector naar de deur, heb die al gehad maar het probleem bij mij is niet opgelost. Garage heeft 2 nieuwe kabelbomen voor de voordeuren besteld. Hopelijk lost dit het probleem op...
cve
1st Gear member

Behalve het portier valt bij mij nu ook de electrische raambediening uit. Wacht al meer dan een maand op de kabelboom.

Co
TaxiGilbert
2nd Gear member

Kabelboom gestoken en alle problemen zijn opgeslost...
grtjs
Bakboord1
4th Gear member

Gefeliciteerd, een kabelboom verder is het bij mij nog steeds niet definitief weg.

Ik ben nu toch al halverwege de leasetermijn dus wacht geduldig af.

Je zou het niet zeggen maar het leven van een leaserijder gaat niet altijd over rozen. Menig particulier had zijn auto allang ingeruild.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
WebIndo
1st Gear member

Bakboord1 schreef:Gefeliciteerd, een kabelboom verder is het bij mij nog steeds niet definitief weg.

Ik ben nu toch al halverwege de leasetermijn dus wacht geduldig af.

Je zou het niet zeggen maar het leven van een leaserijder gaat niet altijd over rozen. Menig particulier had zijn auto allang ingeruild.
Joh wie weet zeggen ze straks....we kunnen het niet vinden en u krijgt een nieuwe V50 model 2008 :lol: :lol:
Volvo V50 1.6D Edition I - Black Sapphire Metallic - Off Black Dala/T-Tec -16"; Cygnus - High Performance Audio - Aluminium pakket - Family Pack - Sunscreens (5x) - Sony Ericsson HCB-300 - Brodit Clip
Lex
2nd Gear member

Ik heb mijn V50, bouwjaar 01-2006, nu bijna twee weken en ik heb het probleem van het niet openen van de deur, aan de bestuurderszijde, inmiddels twee keer gehad. Exact hetzelfde als de starter van de topic. Eerste poging doet de deur niets, tweede keer gaat hij probleemloos open. Het is alleen van binnenuit. De afstandsbediening geeft geen problemen. Hoe het met de andere deuren is gesteld, weet ik (nog) niet omdat ik meestal alleen in de auto zit.

Kan de starter van het topic (en eventueel anderen met hetzelfde probleem) aangeven óf, en zo ja hoe, het probleem is verholpen.
RubyRedV50
1st Gear member

Hallo Lex en anderen,

auto is ondertussen binnengegaan bij dealer om probleem na te gaan, er zijn na aansluiten op diagnose enkele foutmeldingen gevonden, er zijn nieuwe deursloten besteld (ondertussen al zo’n 3 weken terug) maar nog niet binnen bij dealer, dus nog steeds wachtende...

Wanneer het probleem verholpen is laat ik het zeker weten,

Groet,
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”