Vrijdag even in Raalte geweest i.v.m. de garantieclaim m.b.t. mijn koelvin. Dit n.a.v. de mailing van Vovocars die o.a. dit type terug roept voor controle hiervan.
Het nr. op de vin correspondeerde om voor vervanging in aanmerking te komen.
Aangezien ik hem nu 1,5 jaar in mijn bezit heb en inmiddels 32.000 km verder ben, bleven storingen gelukkig uitgesloten.
Wie heeft daar andere ervaringen mee?
Dan de remblokken. Ik had gevraagd voor controle i.v.m. mijn vakantie binnenkort naar Italie.
Zowel de blokken als de schijven voor zijn vervangen en niet achter.
Begrijp wel dat het een voorwielaandrijver is en dat bij het remmen een behoorlijk gewicht aanwezig is om tot stilstand te komen, maar dan zouden ze achter toch ook vervangen moeten worden.
Ze vonden het nog knap van me dat ik op km stand 119.000 met deze blokken zover heb weten te komen.
Dat het zo lang geduurd heeft, heb ik kennelijk toch te danken aan mijn rechtervoet en de automaat die (eigenlijk) het meeste werk al voor me doet.
Bij wie ligt dat anders?...................en hoelang gaan remblokken eigenlijk mee?
Garantie koelvin en remblokken
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
levensduur remblokken en -schijven is totaal afhankelijk van je rijstijl.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
peterenjac
- 2nd Gear member
Vandaag ook mijn nieuwe vin laten monteren bij de dealer.
gr peter
-
T6
- Starter
Ik heb een T6 uit 1999, ook ik kreeg in juli een brief dat mijn koelvin voor
vervanging in aanmerking kwam,dat vind ik toch wel netjes.
Ik rijd vaak wat kortere stukken en als je de auto dan uitzet dan loopt die vin een behoorlijke tijd door en slijt dus.
Remblokken: logisch dat voorzijde eerder aan vervanging toe is aangezien ca.80% (afhankelijk van de belading) van de remdruk naar de voorwielen gaat.En ook ik heb een automaat en die remt (tenzij op de geartronic) niet op de motor af dus verslijt je veel meer remmen.
Schijven vervangen is een standaard verhaal van een dealer,het gebeurd nogaleens overbodig (uit voorzorg volgens hen :evil: ).Als ze niet trillen bij het remmen:niet vervangen is mijn ervaring.Zitten er groeven in dan zijn de schijven ook nog een keer te slijpen,dit kost echter zoveel tijd dat dat tegenwoordig economisch bij een dealer niet meer haalbaar is.
vervanging in aanmerking kwam,dat vind ik toch wel netjes.
Ik rijd vaak wat kortere stukken en als je de auto dan uitzet dan loopt die vin een behoorlijke tijd door en slijt dus.
Remblokken: logisch dat voorzijde eerder aan vervanging toe is aangezien ca.80% (afhankelijk van de belading) van de remdruk naar de voorwielen gaat.En ook ik heb een automaat en die remt (tenzij op de geartronic) niet op de motor af dus verslijt je veel meer remmen.
Schijven vervangen is een standaard verhaal van een dealer,het gebeurd nogaleens overbodig (uit voorzorg volgens hen :evil: ).Als ze niet trillen bij het remmen:niet vervangen is mijn ervaring.Zitten er groeven in dan zijn de schijven ook nog een keer te slijpen,dit kost echter zoveel tijd dat dat tegenwoordig economisch bij een dealer niet meer haalbaar is.
-
peterenjac
- 2nd Gear member
Heb nieuwe blokken in huis liggen.Kosten 54 euro en zijn er makkelijk zelf onder te zetten,dat gaat volgende week even gebeuren.
Wat rekent een dealer normaal daarvoor,weet iemand dat?
Wat rekent een dealer normaal daarvoor,weet iemand dat?
gr peter
- Frumpy
- 5th Gear member
Welke blokken, voor of achter?
Voor 54 Euro heb ik geen originele remblokken. En die imitatiedingen die kraken en knakken hoef ik nooit van mijn leven meer.
Was bij de dealer ooit eens iets van 120 Euro kwijt voor montage van originele voorblokken. Blokken zelf waren al zo'n 90 Euro.
Voor 54 Euro heb ik geen originele remblokken. En die imitatiedingen die kraken en knakken hoef ik nooit van mijn leven meer.
Was bij de dealer ooit eens iets van 120 Euro kwijt voor montage van originele voorblokken. Blokken zelf waren al zo'n 90 Euro.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
peterenjac
- 2nd Gear member
Het zijn 2 achterblokken bij de volvodealer vandaan(waar een kennis van me werkt)
gr peter
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
dan heeft die kennis recht op personeelskorting vandaar dat je ze zo goedkoop hebt.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.