Hallo iedereen,
Sinds januari ben ik in het bezit van een S40 MJ2006 1.8 uit april 2006. Over het algemeen ben ik uitermate tevreden over de auto. Er is echter 1 probleem wat mij niet gunstig stemt. Als de auto wordt gestart heb je de volgende mogelijkheden:
1 .. start normaal
2 .. start niet en pas na (soms een aantal keren) herstarten (startmotor draaid wel trouwens)
3 .. Motor slaat aan maar meteen weer af
4 .. Auto start maar loopt op 3 cylinders (lijkt het tenminste op)
Het ligt niet aan de sleutels en het maakt niets uit warme of koude start airco an/uit tijdens het starten.
Komt overigens maar 1x in de 3 a 4 weken voor.
Ik heb de auto 2x uit laten lezen bij de dealer, maar er worden geen foutmeldingen opgeslagen.
Mijn vraag is dus: Wat zou de dealer kunnen doen in deze situatie op proefondervindelijk vast te stellen waar het probleem zit. Overigens zit de auto nog in de garantie.
Al vast bedankt voor jullie reacties.
S40-2006 : Wel startprobleem - geen foutcode
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Verplaatst naar de juiste rubriek
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Hoi Pena,
Ik verwacht van niet, maar wie weet.
Hij doet het ook wel eens bij een koude start. Zelfs in italie waar het 'snachts gewoon warm was en niet vochtig.
Overigens, als ie wel start voelt het vaak ook alsof de motor niet 'vlak'start maar een beetje 'kantelt' alvorens aan te slaan.
Ik verwacht van niet, maar wie weet.
Hij doet het ook wel eens bij een koude start. Zelfs in italie waar het 'snachts gewoon warm was en niet vochtig.
Overigens, als ie wel start voelt het vaak ook alsof de motor niet 'vlak'start maar een beetje 'kantelt' alvorens aan te slaan.
-
- 2nd Gear member
Is het misschien altijd na het wassen van de auto? Ik had iets soortgelijks bij mijn V40 1.8. welliswaar andere auto en motor maar wie weet. Als ik de auto na het wassen met de tuinslang had afgespoelt was de eerste keer daarna starten altijd een beetje een verrassing. Soms normaal, soms erg moeilijk en soms inderdaad liep de motor heel erg stoterig, een paar keer flink gas geven en het was dan weer over.
V60 D4 Kinetic
-
- Starter
Nou,
Na lang emmeren is de oorzaak gevonden.
Op 1 of andere manier zat er rommel in de verbrandingscompartimenten waardoor verklevingen optraden en de kleppen niet meer goed sloten.
Boel is uit elkaar gehaald en schoongemaakt. In elkaar gezet en de boel loopt weer als een nieuwe.
Ook duidelijk te merken aan motorvermogen en souplesse.
Gr. Naqua
Na lang emmeren is de oorzaak gevonden.
Op 1 of andere manier zat er rommel in de verbrandingscompartimenten waardoor verklevingen optraden en de kleppen niet meer goed sloten.
Boel is uit elkaar gehaald en schoongemaakt. In elkaar gezet en de boel loopt weer als een nieuwe.
Ook duidelijk te merken aan motorvermogen en souplesse.
Gr. Naqua
-
- Starter
Ja, dacht ik ook, overigens wat het probleem als aanwezig a 1 jaar oud. Heeft een jaar geduurd voor ze er achter waren.
Erger is nog dat ze de oorzaak van de vervuiling niet hebben kunnen vaststellen en ik dus niet weet of (en wanneer) ik weer een risico loopt dat dit terugkomt.
Verder weet ik ook niet wat de gevolgens zijn op langere termijn indien er op dezae manier een fout in je motor is geslopen en die helemaal uit elkaar is gehaald.
Hoe zou die rommel in de motor kunnen zijn gekomen ?? Iemand een id ?
Erger is nog dat ze de oorzaak van de vervuiling niet hebben kunnen vaststellen en ik dus niet weet of (en wanneer) ik weer een risico loopt dat dit terugkomt.
Verder weet ik ook niet wat de gevolgens zijn op langere termijn indien er op dezae manier een fout in je motor is geslopen en die helemaal uit elkaar is gehaald.
Hoe zou die rommel in de motor kunnen zijn gekomen ?? Iemand een id ?