Turbodesk schreef:Haal gewoon de bougies bij de dealer, betere zijn er niet (naar mijn mening). De prijs is ook bijna hetzelfde.
Het is wel de bedoeling dat je dan Volvo bougies meekrijgt, anders naar een andere dealer gaan.
Volvo bougies zijn idd van Champion. Betere zijn er niet? Hmmmmmmmmmmmmm, het is niet omdat er Volvo op staat dat er niet beter is

Ik heb de mijne vorige zondag vervangen door bougies van Beru en nu draait de motor ineens weer stukken beter. Meteen ook de bougiekables vervangen door dikker geïsoleerde kabels van Beru.
En die bougies heb ik ook een pak minder betaald dan bij Volvo zelf, want die nemen daar nog is een mooie winstmarge op ook
Ik dacht trouwens dat Bosh zijn bougies door Beru laat maken.
Belangrijkste is gewoon dat uw warmtegraad en elektrodeafstand juist zijn. Ik ben nu bijvoorbeeld overgestapt van 3-punts naar 4-punts bougie, gaan gewoon langer mee.
Nog een tip: controleer regelmatig uw bougiekoppen, want mijn motor heeft een tijd te arm gedraaid (defecte lambdasonde) waardoor de koppen wit aangetast waren (zwart bij te rijk draaien) en ik reed dus al een tijdje op 3,5 cilinders rond :roll: Best is van regelmatig eens met een staalborsteltje de elektrodes te kuisen.