bougies?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
rooky
1st Gear member

Ik rij een V40 bj 2003 , 2.0L Turbo ( benzine ) en wilde mijn bougies vervangen. Ga ik naar een automaterialenzaak en had NGK type R. Ga ik naar de dealer.....ook NGK. Maar die ik er in heb zitten staat Volvo op en hebben een spits puntje in het midden en zien er dus heel anders uit. Hij zal wel rijden op NGK maar waar kan ik dan die krijgen die er nu in zitten? Blijkbaar niet bij de dealer. Kan iemand me daaraan helpen?

Alvast bedankt voor je reactie !

Gr, Rob :cry:
Turbodesk
5th Gear member

Haal gewoon de bougies bij de dealer, betere zijn er niet (naar mijn mening). De prijs is ook bijna hetzelfde.

Het is wel de bedoeling dat je dan Volvo bougies meekrijgt, anders naar een andere dealer gaan.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Volvo bougies zijn toch van Champion?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

heb ooit een blauwe maandag bij Champion gewerkt en zag in de Engelse fabriek dat de Champion bougie aanvankelijk blanco is en aan het eind van de rit naast de Champion naam wordt voorzien van diverse andere merknaman waaronder ook Volvo; er is zonder twijfel een vergelijkbare NGK en dat is ook een uitstekende bougie
rooky
1st Gear member

Dank je wel voor jullie reatie maar hebben jullie deze bougies dan nooit gezien? Hij heeft veel weg natuurlijk van 'n b.v. NGK maar die van Volvo hebben i.p.v. een vlak rond puntje een spits puntje onder de kromming. En zo zijn ze origneel. Als jullie bougies vervangen welke gebruiken jullie dan? NGK type R toevallig?

Gr, Rob
v40pokemon
3rd Gear member

In principe maakt het allemaal niets uit welk merk je pakt. (nou ja geen foukie-wookie dan natuurlijk).Je dient de juiste warmtegraad te monteren. Kijk even in de hanleiding oid welke het moet zijn en bij de automaterialenzaak kunnen ze jou de juiste aanbieden.(zijn tabellen voor...) Zelf gebruik ik altijd Bosch. Goede ervaring mee, ook voor andere producten als olie-filter, ruitenwissers, etc etc
Znef
2nd Gear member
Contacteer:

Turbodesk schreef:Haal gewoon de bougies bij de dealer, betere zijn er niet (naar mijn mening). De prijs is ook bijna hetzelfde.

Het is wel de bedoeling dat je dan Volvo bougies meekrijgt, anders naar een andere dealer gaan.
Volvo bougies zijn idd van Champion. Betere zijn er niet? Hmmmmmmmmmmmmm, het is niet omdat er Volvo op staat dat er niet beter is :wink: Ik heb de mijne vorige zondag vervangen door bougies van Beru en nu draait de motor ineens weer stukken beter. Meteen ook de bougiekables vervangen door dikker geïsoleerde kabels van Beru.
En die bougies heb ik ook een pak minder betaald dan bij Volvo zelf, want die nemen daar nog is een mooie winstmarge op ook :wink:

Ik dacht trouwens dat Bosh zijn bougies door Beru laat maken.

Belangrijkste is gewoon dat uw warmtegraad en elektrodeafstand juist zijn. Ik ben nu bijvoorbeeld overgestapt van 3-punts naar 4-punts bougie, gaan gewoon langer mee.

Nog een tip: controleer regelmatig uw bougiekoppen, want mijn motor heeft een tijd te arm gedraaid (defecte lambdasonde) waardoor de koppen wit aangetast waren (zwart bij te rijk draaien) en ik reed dus al een tijdje op 3,5 cilinders rond :roll: Best is van regelmatig eens met een staalborsteltje de elektrodes te kuisen.
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
rooky
1st Gear member

bedankt voor je info !!

Gr, Rob
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”