Automatiek-Transmissie-Olie verversen.... VOMAC 2008 ????

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvo855
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:52
Locatie: Duisburg, Deutschland

Hoi mensen,
wat voor Automatiek-Transmissie-Olie hoev(?) ik voor mijn volvo 855 bij minus 30 graden onder nul in Umea (VOMAC 2008).....
dank u zeer!
Frank van Duisburg.... : :?:
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

een 12 á 14 liter heb je nodig om de bak goed te flushen.
een goeie olie?, zoek maar eens in google op Shell Donax TX.

wat je nog nodig hebt, en hoe je moet flushen staat hier op het volvo 850 forum beschreven.
rsvissers
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.05.2007 - 12:10
Locatie: Delft

ik ben sinds kort in het bezit van een volvo s70 tdi automaat. Volgens de volvo garage waar de auto alle 411 dkm in onderhoud is geweest hoeft de automatiek-transmissie-olie nooit vervangen te worden (wat ik erg opmerkelijk vond...)

Is het wel aan te raden of vinden jullie het zelfs noodzakelijk om die binnenkort maar eens te flushen?

alvast bedankt
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

ik ben bang dat diezelfde Volvo garage, je geen nieuwe bak eronder gaat schroeven op eigen verantwoordelijkheid als die het begeeft.
of toch?.
rsvissers
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.05.2007 - 12:10
Locatie: Delft

Volgens die volvo garage hoort het flushen van een automatische versnellingsbak niet tot het gebruikelijke periodieke onderhoud...?? Om de hoeveel kilometer raden jullie het aan of is het gebruikelijk deze automatenolie te vervangen? Misschien binnenkort toch maar eens doe dan...
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

volgens Volvo is het inderdaad niet nodig, tenzij je vaak een aanhanger moet trekken.
maar als je de olie eens bekijkt (via peilstok), en weet dat de kleur rood/lichtbruin moet zijn, zegt dat voldoende lijkt me.
de olie mag ook zéker niet verbrand ruiken.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”