als mijn pa met zijn s80 zijn stuur volledig naar links of volledig naar rechts draait dan gaat de auto vanvoor ongeveer een cm omhoog ! dit is ook buiten te zien als je naar de auto en de wielen kijkt (vooraan)
is dit bij andere s80's ook ?
hoe zou dit komen
velgen die erop staat:
Thor met band 225/45/17
auto is 3 cm verlaagt
s80 gaat een cm omhoog bij draaien
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
dus dan moet elke s80 dit hebben ?
mijn v50 heeft het echter niet(voor zover ik voel of zie) ... of toch niet in de mate zoals de s80 heft
mijn v50 heeft het echter niet(voor zover ik voel of zie) ... of toch niet in de mate zoals de s80 heft
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
kan eens iemand met een s80 dit ook proberen ? mvg pieter
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Dit komt door de KPI (King Pin Inclination) Dat is de hoek die de hartlijn door de fusse maakt tenopzichte van het loodlijn op het wegdek. KPI zorgt er namelijk voor dat bij rechtuit rijden het stuurwiel terugkeert in de middenstand. De stuurbekrachtiging zorgt daar NIET voor. Als je stuurt naar links of naar rechts komt inderdaad de voorkant wat meer omhoog om te zorgen dat als je zou "rijden" en een bocht maakt het stuurwiel weer kan terugkeren in de middenstand. Het is ook lang niet bij alle auto's te zien. Dit omdat KPI en Camber bij alle auto's verschillend is. De vering speelt ook rol hierin. Het is dus niets om je zorgen over te maken 

- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
komt omdat je tegen de eindnokken aanzit op de onderste draagarm en deze word dan naar beneden gedrukt waardoor de auto wat omhoog komt.Zou dit niet te veel doen is erg slecht voor je stuurbekrachteging kogels e.d ,omdat je als het waare nog even verder gaat dan het eindpunt, vandaar