Goedenmiddag,
Twee weken geleden heb ik een V70R uit 2003 gekocht in duitsland met 50k op de teller. Een zeer complete auto met alle opties behalve de originele navigatie (maar gezien de km-stand is dat geen verrassing).
Het eerste weekend heb ik een kleine 600 km afgelegd. Tijdens deze ritten kwam naar voren dat de motor om de paar minuten iets inhoud als je met een constante snelheid rijdt (met of zonder cruise en/of airco maakt niet uit), dit wordt erger merkbaar naarmate je harder rijdt (160 op de cruise is niet fijn dan (dit mag natuurlijk niet, maar als proef wel eventjes toch??)). Tevens merk ik inhouden tijdens hard accelereren, een soort dal(-letje) in de vermogenskromme.
Vervolgens naar de volvo garage geweest, fout codes ECM-2120 en ECM-6805, daar hebben ze voor veel geld het turbo-regelventiel en het brandstof moduul vervangen.
Afgelopen weekend weer even geprobeerd, het inhouden op constante snelheid is minder geworden en in de sport-stand niet meer merkbaar, maar het inhouden bij snel accelereren is er alleen maar erger op geworden met als bijkomend effect dat naar mijn idee de druk compleet wegviel bij rond de 5000 toeren en er dus niet verder versneld werd.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, heeft de dealer de juiste ingreep gedaan (blijkbaar niet?!?) en wat kan men hieraan doen?
Tenslotte, is het nog verstandig de auto te chippen voor een mooiere loop? Hij is handgeschakeld dus de bak kan het waarschijnlijk wel aan.
Groeten!
Inhouden V70R
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Rijdt je op 98 octaan?
Volvo for life
- jvalukas
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 23:11
- Locatie: Dordrecht
Probeer eens vpower of ultimate.
kan zijn dat er veel vuil in de motor aanwezig is en zodra hij constatnt loopt er te weinig benzine kan verbranden.
Wij hadden dit met een gdi motor en andere benzine werkte wel
kan zijn dat er veel vuil in de motor aanwezig is en zodra hij constatnt loopt er te weinig benzine kan verbranden.
Wij hadden dit met een gdi motor en andere benzine werkte wel
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
V40 1.9D 102pk 2000
V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Het kan zijn dat de injectoren zijn vervuilt door eens slechte benzine gehad te hebben of omdat deze lang niet meer wat gedaan hebben. Bij een tank is dus ook injector cleaner te koop om je injectoren te reinigen.
De GDI motor is een direct ingespoten benzine motor. Deze heeft last van roetvorming door de directe injectie NIET VAN TOEPASSING op de V70. De V70 heeft Mpi.
Anders toch nog even de dealer raadplegen. en een keer tanken met V-Power of Euro 98.
De GDI motor is een direct ingespoten benzine motor. Deze heeft last van roetvorming door de directe injectie NIET VAN TOEPASSING op de V70. De V70 heeft Mpi.
Anders toch nog even de dealer raadplegen. en een keer tanken met V-Power of Euro 98.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 17:41
Aangezien ik het verleden van de auto niet ken en hem net heb, kan ik over het verleden weinig zeggen. Zelf tank ik altijd euro 98.
Kan zo'n motor binnen 50.000 km wel zo vervuild raken? Onderhoud is altijd ruim op tijd uitgevoerd (volgens de boekjes) dus of op km-stand of om het jaar.
Zou die injector cleaner helpen?
Kan zo'n motor binnen 50.000 km wel zo vervuild raken? Onderhoud is altijd ruim op tijd uitgevoerd (volgens de boekjes) dus of op km-stand of om het jaar.
Zou die injector cleaner helpen?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat ook heel goed kan is dat hij gechipt is, dit soort problemen herken ik namelijk wel.
Vraag anders deze vraag op www.swedemon.com
Johann heeft 1 V70R gehad en een S60R en weet alle problemen en oplossingen uit zijn hoofd.
Vraag anders deze vraag op www.swedemon.com
Johann heeft 1 V70R gehad en een S60R en weet alle problemen en oplossingen uit zijn hoofd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 17:41
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Sorry verkeerd getypt inderdaad.
Ik heb het even gevraagd en dit is wat ik te horen kreeg:
Probleem van die R kan vanalles zijn. Software update kan nodig zijn, brandstofmoduul weet ik niet wat ie daar mee bedoelt maar er zit op de inlaat/injector galerij een drukgever die wel eens problemen kan geven.
Vervangen van het drukregelventiel is heel misschien niet nodig maar kan zeker geen kwaad mits de dealer de boel weer goed aansluit en vast zet. Dingen kosten 55 euro en willen wel als ze ouder worden minder hun werk doen met onregelmatige loop tot gevolg.
Verder denk ik dat de luchtmeter wel eens nagekeken mag worden.
Ik heb het even gevraagd en dit is wat ik te horen kreeg:
Probleem van die R kan vanalles zijn. Software update kan nodig zijn, brandstofmoduul weet ik niet wat ie daar mee bedoelt maar er zit op de inlaat/injector galerij een drukgever die wel eens problemen kan geven.
Vervangen van het drukregelventiel is heel misschien niet nodig maar kan zeker geen kwaad mits de dealer de boel weer goed aansluit en vast zet. Dingen kosten 55 euro en willen wel als ze ouder worden minder hun werk doen met onregelmatige loop tot gevolg.
Verder denk ik dat de luchtmeter wel eens nagekeken mag worden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Van de vorige eigenaar van onze R heb ik begrepen dat vorig jaar het gasklephuis is vervangen ivm inhouden en onregelmatig lopen.
Onze vorige V70 2.4t had hetzelfde euvel, ook daar moest het gasklephuis van vervangen worden. Ook daar zochten ze het bij de turbo omdat het leek dat deze niet goed functioneerde. Op momenten kon je trappen wat je wilde maar de turbo werd niet 'wakker' daarbij hield hij in en stotterde.
Succes ermee.
Onze vorige V70 2.4t had hetzelfde euvel, ook daar moest het gasklephuis van vervangen worden. Ook daar zochten ze het bij de turbo omdat het leek dat deze niet goed functioneerde. Op momenten kon je trappen wat je wilde maar de turbo werd niet 'wakker' daarbij hield hij in en stotterde.
Succes ermee.