Gevonden!!!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ramon&Ramon zitten in Utrecht
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Goed gedaan! Welkom bij de club.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Ik heb ook hiervoor een 460 gehad wel een uit 1994. Deze reed... uhhh... rijdt nog perfect (schoonouders). Alleen eens een kapotte dynamo gehad en daardoor een lege accu. Voor de rest standaard onderhoud. Voor 6-7 jaar vind ik dat weinig problemen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
dynamo samen met de waterpomp behoren ook tot de slijtende onderdelen die je iedere 160~170.000 km moet vervangen. Daar heeft ieder blok last van. De een wat eerder de ander wat later.
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
zo blijf ik dingen bij leren.
het duurt nog een tijdje, maar dan weet ik ook iets van volvo's...
nu rijd ik er nog heel nerveus in... heb hem net opgehaald. rete spannend man, dat eerste stukje echt doorrijden... (proefrit was maar kwartiertje oid) ik luister naar ALLES

nu rijd ik er nog heel nerveus in... heb hem net opgehaald. rete spannend man, dat eerste stukje echt doorrijden... (proefrit was maar kwartiertje oid) ik luister naar ALLES
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Heb zelf meerdere Renault modellen gehad met de 1.7 motor en met die blokken is ook gewoon 300.000 km te halen.Kanaleneiland_zuid schreef:bedankt Stefan! Hoe oud is jouw 440?
...
nog 2 vragen:
Hoeveel km kan zo'n Renault 1.7 motor normaal ongeveer lopen? (150.000 tot 200.000 las ik ergens...)
....
De carburateurvoet is ook bij Renault een gevoelig item, maar bij goed en regelmatig onderhoud zijn ze niet minder betrouwbaar dan elk ander blok.
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Tot je meer weet dan een gemiddelde volvo-monteur en de monteur verteld wat er moet gebeurenKanaleneiland_zuid schreef:zo blijf ik dingen bij leren.het duurt nog een tijdje, maar dan weet ik ook iets van volvo's...
nu rijd ik er nog heel nerveus in... heb hem net opgehaald. rete spannend man, dat eerste stukje echt doorrijden... (proefrit was maar kwartiertje oid) ik luister naar ALLES

Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
500 km
De eerste 500 km zitten erop. De accu is vervangen, die was gewoon op, dat had de verkoper wel even kunnen melden.... ei***. Verder lekte hij veel olie, maar dat lijkt vooralsnog slechts de carterplug geweest te zijn. Niet ernstigs dus.
Hij rijdt heerlijk, behalve als ik op de motor rem. Zeker in de 1e of 2e versnelling begint ie dan onder de 2500-2000 toeren flink te hikken, hakkelen en stoten... En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
Misschien koudwatervrees? Echt technisch ben ik nooit geweest en dit is mijn eerste auto... ik ben bang dat ik dingen verkeerd terugschroef en daarmee iets stuk maak.
Verder wil ik de banden vervangen voordat ik er in de zomer mee op vakantie ga, maar dat wist ik toen ik hem kocht. Al met al ben ik tot nu toe zeker niet ontevreden.
De eerste 500 km zitten erop. De accu is vervangen, die was gewoon op, dat had de verkoper wel even kunnen melden.... ei***. Verder lekte hij veel olie, maar dat lijkt vooralsnog slechts de carterplug geweest te zijn. Niet ernstigs dus.
Hij rijdt heerlijk, behalve als ik op de motor rem. Zeker in de 1e of 2e versnelling begint ie dan onder de 2500-2000 toeren flink te hikken, hakkelen en stoten... En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
Misschien koudwatervrees? Echt technisch ben ik nooit geweest en dit is mijn eerste auto... ik ben bang dat ik dingen verkeerd terugschroef en daarmee iets stuk maak.

Verder wil ik de banden vervangen voordat ik er in de zomer mee op vakantie ga, maar dat wist ik toen ik hem kocht. Al met al ben ik tot nu toe zeker niet ontevreden.
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
En hoe kom ik erachter wat er nu in zit? Tot 3 jaar geleden dealer onderhouden... daarna... joost mag het weten... (wel dezelfde eigenaar trouwens). En wat ga ik erin gooien? Synthetisch / half-synthetisch / mineraal?440GL schreef:Wanneer je grote stukken wilt rijden, ga dan voor een goede, dealer onderhouden volvo. waarom een dealer onderhouden volvo? tussen olie en olie zit een verschil, de dealer gebruikt topkwaliteit olie, en bij een dealeronderhouden auto heeft die topkwaliteit er altijd ingezeten. gooi je bij een auto waar een mindere kwaliteit olie in heeft gezeten topkwaliteit in, dan kunnen er serieuze problemen optreden.
dit geldt eigenlijk voor alle delen die een merkdealer gebruikt tov een niet-merkdealer.
Kijk ook eens bij de motorolie poll.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.Kanaleneiland_zuid schreef: En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
wat jouw probleem wellicht zou kunnen oplossen is het schoon (laten) maken van de carburateur.
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Vlotternaaldjes + vlotterkamers wil ook nog wel eens helpen...440GL schreef:jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.Kanaleneiland_zuid schreef: En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
wat jouw probleem wellicht zou kunnen oplossen is het schoon (laten) maken van de carburateur.
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
haha, ik snap er blijkbaar voorlopig nog helemaal niets van.440GL schreef: jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.

ik heb vanmiddag weer eens onder de kap gekeken en de motor begint een beetje te zweten... hij was gortdroog, maar nu begint ie op verschillende plekken bovenop wat te olie uit te zweten. ik zou blij zijn als er even iemand naar heeft gekeken die er echt verstand van heeft...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
zwetende blokken is normaal bij die leeftijd, als je een 2ehandsje koopt die helemaal schoon is. Kun je er donder op zijn dat er stront aan de knikker zit. Hoort nu eenmaal. Zolang er geen olie langs het blok op de grond drupt is alles prima.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Een gebruikte auto met een motorblok dat net schoon is gemaakt, wekt bij mij niet veel vertrouwen. Als de motor goed is, is het helemaal niet nodig om het schoon te maken.
En ja, ik weet ook dat er een verschil is tussen lekken en zweten.
En ja, ik weet ook dat er een verschil is tussen lekken en zweten.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl