Ik had bij europeantuning de inleg K&N SPORTLUCHTFILTER gezien en daar stond
"De K&N vervangingsfilters laten tot 40% meer airflow dan een origineel luchtfilter en gemiddeld worden vermogenstoenames van 6 tot 8 pk gemeten"
Is dit te doen en heb je echt meer vermogen, en iemand ervaring mee??
Inleg K&N SPORTLUCHTFILTER
-
- 3rd Gear member
Er is alleen minimale vermogenswinst, de kans is zelfs erg groot dat je met een K&N filter vermogen verliest. Dit doordat er warme lucht wordt aangezogen etc etc, ik ben van menig dat alleen een inleg K&N filtermat ietwat effect heeft, mede doordat er niet veranderd wordt aan de luchtstroom zelf.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
Deze zouden beter moeten werken ja!!
ik kreeg het ook als tip om temonteren na het chiptunen
omdat ze dit wel kunnen gebruiken
ik kreeg het ook als tip om temonteren na het chiptunen
omdat ze dit wel kunnen gebruiken
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 5th Gear member
http://www.bsruk.co.uk/airfilters.asp?id=98glitz schreef:Er is alleen minimale vermogenswinst, de kans is zelfs erg groot dat je met een K&N filter vermogen verliest. Dit doordat er warme lucht wordt aangezogen etc etc, ik ben van menig dat alleen een inleg K&N filtermat ietwat effect heeft, mede doordat er niet veranderd wordt aan de luchtstroom zelf.
zoiets ?
- DeNNiS_
- 4th Gear member
jeps die leg je gewoon in je filter huis...
op de plek van je orginele filter
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3
-
- 5th Gear member
hoe makkelijk/moeilijk is onderhoud?DeNNiS_ schreef:jeps die leg je gewoon in je filter huis...
dacht dat als je het stom deed (qua olie aanbrengen)
dat je dan problemen kunt krijgen?
- DeNNiS_
- 4th Gear member
klopt omdat het een OPEN lucht filter is..
dus zou geen stof deeltjes tegen houden zit er een olie op gespoten...
dit houd het vuil vast... teweinig olie en hij filtert niet goed...
teveel en je lucht massa meter gaat kapot
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3
-
- 5th Gear member
kan je een dummy proof uitleg geven voor onderhoud?DeNNiS_ schreef:klopt omdat het een OPEN lucht filter is..
- DeNNiS_
- 4th Gear member
Afhankelijk van het soort luchtfilter en type auto kun je ongeveer 2 tot 5% vermogenswinst behalen. Sportfilters worden gemaakt van katoen.
Een standaard papieren luchtfilter neemt vocht op waardoor de weerstand toeneemt en de brandstof verbruik toeneemt en het vermogen daalt. Sportfilters zijn het best te gebruiken in combinatie met een sportuitlaat voor meer vermogenswinst. Sportfilters kun je uitwassen, daarna wel even weer inolien, dit hoeft pas na zo'n 60.000 km en ze gaan een autoleven mee.
Dit filter is qua vorm en filtrerend oppervlak ongeveer gelijk aan een papieren model. Het papier is vervangen door twee lagen fijnmazig gaas met daar tussen katoen. Dit katoen is geïmpregneerd met olie. De olie dient ervoor de vuildeeltjes beter aan het katoen te laten hechten. De olie verkleint de maaswijdte van het filter ook nog iets
Een standaard papieren luchtfilter neemt vocht op waardoor de weerstand toeneemt en de brandstof verbruik toeneemt en het vermogen daalt. Sportfilters zijn het best te gebruiken in combinatie met een sportuitlaat voor meer vermogenswinst. Sportfilters kun je uitwassen, daarna wel even weer inolien, dit hoeft pas na zo'n 60.000 km en ze gaan een autoleven mee.
Dit filter is qua vorm en filtrerend oppervlak ongeveer gelijk aan een papieren model. Het papier is vervangen door twee lagen fijnmazig gaas met daar tussen katoen. Dit katoen is geïmpregneerd met olie. De olie dient ervoor de vuildeeltjes beter aan het katoen te laten hechten. De olie verkleint de maaswijdte van het filter ook nog iets
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3
- timvandoorn
- 2nd Gear member
Bedankt voor de uitleg Dennis en de andere!! :razz:
Heb gelijk even bij european tuning een inleg sportfilter van K&N apart laten leggen zodat ze volgende week naast de sportuitlaat en andere dingetjes gelijk zo'n filter monteren
Heb gelijk even bij european tuning een inleg sportfilter van K&N apart laten leggen zodat ze volgende week naast de sportuitlaat en andere dingetjes gelijk zo'n filter monteren

Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 5th Gear member
nog veel verschil tussen de merken?
en ook nog te merken zonder sportuitlaat? (ik haat herriemakers :p, gas geven wel leuk)
en ook nog te merken zonder sportuitlaat? (ik haat herriemakers :p, gas geven wel leuk)
- DeNNiS_
- 4th Gear member
Tim een ferrita?? met downpipe???
en dan een K&N filter?? hmm dan ga je hem wel voelen trekken..
meer kracht onderin vooral
wat voor type???
en dan een K&N filter?? hmm dan ga je hem wel voelen trekken..
meer kracht onderin vooral
wat voor type???
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3
- timvandoorn
- 2nd Gear member
Ja, inderdaad een Ferrita, maar zonder downpipe volgens mij. Type is 1.8 16v bouwjaar 1997 (dus geen mitsubishi blok, gelukkig). Met dit type heeft downpipe toch ook niet zoveel zin, toch? Moet toch een turbo zijn dan?
Ik hoop inderdaad dat ik wel wat verschil ga voelen. Het gaat me eigenlijk niet om snelheid, maar beetje trekkracht onderin erbij voor het vlotte doorrijden zou wel leuk zijn en daardoor meer rijplezier!
En een beetje meer uitlaatgeluid vind ik altijd leuk, komen ook mooie booskijkers op. Meer foto's over een week bij http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14099
Ik hoop inderdaad dat ik wel wat verschil ga voelen. Het gaat me eigenlijk niet om snelheid, maar beetje trekkracht onderin erbij voor het vlotte doorrijden zou wel leuk zijn en daardoor meer rijplezier!
En een beetje meer uitlaatgeluid vind ik altijd leuk, komen ook mooie booskijkers op. Meer foto's over een week bij http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14099
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
downpipe heeft altijd winst...
pak een pijp.. van 3 mm ruimte in de midden pak je tuinslag
en pomp hierdoor water.. kraan vol open...
pak nu een dikkere pijp van 5 mm... en zie het resultaat...
er kom meer uit... (minder tegen druk) zeker als het katloos of iets dergelijks word... je hebt altijd winst... zeker bij een benzine
pak een pijp.. van 3 mm ruimte in de midden pak je tuinslag
en pomp hierdoor water.. kraan vol open...
pak nu een dikkere pijp van 5 mm... en zie het resultaat...
er kom meer uit... (minder tegen druk) zeker als het katloos of iets dergelijks word... je hebt altijd winst... zeker bij een benzine
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Volvo S60 T5 LPG-G3