Hoi ovlov-rijders,
heb even een vraagje. Ben bezig mn auto 'op te knappen' en nu zou ik graag de motortype-aanduiding, die lettertjes 1.8 achterop de klep eraf willen hebben. Heeft iemand een goede tip, hoe dat te doen?
Kan dat zonder overspuiten (beetje polijsten) of is dat moeilijk?
(Niet dat ik me schaam om 1.8 te rijden, maar vind het leuk om mede-weggebruikers onwetend te laten.)
verwijderen motortype letters
- timvandoorn
- 2nd Gear member
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ze zaten bij mij met dubbelzijdig tape vast, ik heb ze heel voorzichtig met een schroevendraaier naar voren geduwd, dan komen ze zo los.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik denk dat je ze er met deze temperaturen al vrij gemakkelijk met je nagel afpeutert
Volvo for life
- timvandoorn
- 2nd Gear member

Zo, het is gelukt met de nagels (bijna eraf) en de lijmresten netjes verwijderd, ziet er mooier uit vind ik, bedankt voor de tips!
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
- yerun
- 2nd Gear member
Vraag me of welke idioot er ooit op is gekomen de specs van de motor achterop de auto te vermelden..
Bijv. 16V... wat kan mij het ene flikker schelen hoeveel kleppen de motor heeft van de auto voor me??
Ok, neem dan het 'visje'.. nog zoiets. Kan je net zo goed de politieke partij van je keuze achterop je auto zetten...
Wat moeten we toch met die nutteloze info allemaal? Tis dat ik geen zin heb 't eraf te halen.. heb 't bij mn vorige auto wel gedaan, maar dat was een sticker, was er zo af
Bijv. 16V... wat kan mij het ene flikker schelen hoeveel kleppen de motor heeft van de auto voor me??

Ok, neem dan het 'visje'.. nog zoiets. Kan je net zo goed de politieke partij van je keuze achterop je auto zetten...
Wat moeten we toch met die nutteloze info allemaal? Tis dat ik geen zin heb 't eraf te halen.. heb 't bij mn vorige auto wel gedaan, maar dat was een sticker, was er zo af

Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
- J
- 3rd Gear member
dat van die kleppen, zal ooit wel begonnen zijn toen hetn nog bijzonder was.
maar het is net zo nuttig als in een auto advertentie zetten dat hij een in delen neerklapbare achtrebank heeft
maar het is net zo nuttig als in een auto advertentie zetten dat hij een in delen neerklapbare achtrebank heeft
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- bleuriders
- 2nd Gear member
@Topicstarter ==> maak nu je achterklep maar eens open en kijk eens schuin naar boven op de klep.
(je blijft je aandenken houden)
een andere mogelijkheid is om de 1.8 te vervangen voor een 1.4
(je blijft je aandenken houden)
een andere mogelijkheid is om de 1.8 te vervangen voor een 1.4