verlagingsveren & schokdempers

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
timvandoorn
2nd Gear member

Ik laat volgende week mn v40 verlagen met 40 cm door intrax veren bij european tuning, maar nu hoorde ik van een vriend van mij en las ik op dit forum dat het het beste is dat te combineren met nieuwe schokdempers.

Nu heb ik al flink lopen zoeken op dit forum maar ik had nog een paar vragen:
- Wie heeft ook verlagingsveren gecombineerd met speciale schokdempers? Van welke merk? Ik vind namelijk die koni's die bij european tuning staan redelijk aan de prijs, die koni sport schokdempers voor en achter zouden me 760 euro kosten.
- Ik las hier en daar ook van merwede schokdempers maar zijn die te combineren met intrax -4cm en zo ja hoe duur zijn die en waar kun je die halen?
- Weten jullie of er ook merken (wel goede) zijn die voor een redelijke prijs verlagingsveren en schokdempers in een setprijs aanbieden?

Ik zie uit naar jullie antwoorden, want ik wil het volgende week wel goed doen dat verlagen, maar als het zo duur is weet ik niet of ik de schokdempers mee laat doen. Alle antwoorden, reacties en ervaringen over sport schokdempers en verlagingsveren zijn welkom!
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
NOS
7th Gear member

40 cm
Ja, dan heb je wel nieuwe schokdempers nodig :)
timvandoorn
2nd Gear member

nah laten we maar 40 mm doen inderdaad..
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
edraket
7th Gear member

Sommige combi's werken wel anderen weer niet. Het vervelende is dat iedereen zijn referentie anders is, en wat de één prima vindt vind de ander helemaal niks. Ik heb zelf mijn S60 al voor de tweede keer verlaagd, maar ben nog niet helemaal tevreden. In eerste instantie heb ik Weitec veren gebruikt. Tevens de schokbrekers vervangen voor niewe, maar wel originele. Ik wil namelijk nog wel enig comfort houden. Met Weitec was dat helemaal goed. De auto reageerde exact gelijk als met de originele veren, al kon je een kleine verandering in het veergedrag waarnemen. Zal door de progressieve veren achter komen. Het nadeel was echter dat de auto niet mooi laag stond aan de voorkant. Dus onieuw verlaagd met Eibach. Nu staat de auto wel mooi, alleen vind ik de veren niet goed bij de standaard dempers passen. Er rijden een aantal anderen hier op het forum met dezelfde combi, en die zijn wel erg tevreden, dus het is erg persoonlijk.
Wat je moet zien te vinden is een goede schokdemper/veer combinatie, of vraag aan mensen wat zij ervan vinden, maar probeer dan wel te achterhalen wat zij belangrijk vinden en of dat hetzelfde geld voor jezelf.

Ik weet dat de Intrax veren wel redelijk soepel zijn, maar of ze bij jouw standaard dempers passen.... Hoe oud is je auto, hoeveel km heeft hij gelopen, en zit er een sportonderstel onder?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
timvandoorn
2nd Gear member

Dank voor je reactie, ik rijd nu een v40 1.8 16v uit 1997.
Ik heb gisteren veel zitten lezen op het forum en waarschijnlijk doe ik nu intrax veren (40mm) met koni sport schokdempers (die gele). Ik heb al van een paar rijders gelezen die dat ook hadden. Ziet er netjes uit niet te laag en rijd goed. Maar heb ook gelezen van die alleen op de achterkant sport schokdempers doen en voor origineel houden. Maar dat lijkt me voor de wegligging wel een beetje belabberd :roll:
Nu nog even op zoek naar mooie velgen, maar daar heb ik er al redelijk wat van gezien op de forum.. :)
Daanh78
3rd Gear member

Zelf heb ik mijn V50 30mm verlaagd met H+R veren. Ik heb de originele dempers eronder gehouden en dat bevalt prima. Verlagingsveren plaatsen betekend namelijk niet dat er automatisch ook nieuwe dempers onder zouden moeten.

Je zou bijv. eerst kunnen kijken hoe alleen het plaatsen van de veren bevalt en daarna alsnog kunnen opteren om andere dempers te plaatsen. Zou hou je het financieel toch ook nog een beetje aantrekkelijk.
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
timvandoorn
2nd Gear member

Ja dat zou ik kunnen doen, maar een vriend van mij zei dat de auto dan flink kan gaan deinen als je op de snelweg flink doorrijd en dan in eens een flinke hobbel hebt. Hij had het erover dat die eerst een soort vrije val maakt en dan in eens op de veren klapt.
Daarnaast kost het wel ietsje meer, maar alles ligt er toch al onderuit dus qua montagekosten is het goedkoper te combineren.
De andere verhalen op dit forum zijn ook positief over koni sport schokdempers, dus ik laat het allebei doen. Aaanstaande vrijdag bij ET.
edraket
7th Gear member

Gelijk goed doen denk ik. Ik zou zeker niet alleen achter voorzien van nieuwe dempers. Dat rijd echt voor geen meter, ik denk zelfs op het gevaarlijke af.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member

Artikel gelezen over de nieuwe APK regels?
Met een beetje pech gaan ze dat ook verbieden.
Alles wat geen type goedkeuring heeft wordt afgekeurd,tenminste,dat is de opzet.
Vering,schokdempers,uitlaten,velgen,enz.
edraket
7th Gear member

Poe, dat zou niet best zijn. lijkt erg op het Belgische systeem, en ik hoor de Belgen er altijd over klagen. Het maakt onze hobby er niet leuker op.
Waar heb je dat gelezen Ramon?
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
timvandoorn
2nd Gear member

Ramon&Ramon schreef:Artikel gelezen over de nieuwe APK regels?
Met een beetje pech gaan ze dat ook verbieden.
Alles wat geen type goedkeuring heeft wordt afgekeurd,tenminste,dat is de opzet.
Vering,schokdempers,uitlaten,velgen,enz.
wat wordt er bedoeld met type goedkeuring, dat het originele onderdelen moeten zijn van volvo?

lijkt me sterk dat ze dat doorvoeren, dan krijgen ze heel wat mensen over zich heen.
Ramon&Ramon
7th Gear member

je hebt bepaalde toelatings eisen waar een fabrikant aan moet voldoen, voordat ze een auto mogen exporteren ,naar bijv Nederland en in veel landen zijn die eisen verschillend.
heeft niets te maken met orginele onderdelen..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”