Ik heb een duidelijk windgeruis bij mijn rechter voorportier. Alle rubbers al nagelopen, deze zijn alle goed zonder scheuren of loszitten.
De dealer heeft er ook al naar gekeken. Zij hebben de buitenspiegel waar een holte inzit volgespoten met schuim, echter zonder resultaat. Tevens is het portier volgens hun goed opgehangen.
Verder ook de voorruit gecontroleerd of die soms rechtsboven niet meer vastgelijmd zit. Ook dit is ook OK.
De dichtingen van het raam zijn ook in orde. Je kan het raam zichtbaar een klein stukje laten zakken zonder dat het windgeruis toeneemt. Dus ook dit geelimineerd.
De auto heeft verder nooit schade gehad, waardoor een onnauwkeurigheid in de passing zou kunnen ontstaan.
Wie heeft er verder nog een idee of liever nog ervaring hiermee?
:?
Fluz
Windgeruis bij rechter voorportier S60 2001
- fluz
- 3rd Gear member
Probleem opgelost!! \:D/
Bij de rechter buitenspiegel was er een zeer kleine tussenruimte tussen het harde driehoeksvlak, waarop de spiegel gemonteerd zit en het plaatwerk. Met name aan de voorzijde was het kunststof t.o.v. het plaatwerk te bewegen. Deze opening was minder dan een mm., maar toch ruim voldoende om een zeer irritant geruis te veroorzaken.
Ik heb de kieren afgedicht met zwarte kit (van de rol) die ook voor het inplakken van ramen gebruikt wordt. Deze kit is erg makkelijk te verwerken. Kit met de hand iets oprekken en een dun sliertje in de openingen leggen.
Natuurlijk wel de spiegel eerst losdraaien. Dit kan vanuit de binnenzijde. Achter het driehoekige klepje zit de spiegel met slechts 1 moer vast.
Bij mij was het nodig om aan beide zijden van het aanwezige dichtingsrubber, tussen spiegel en portier, kit te plaatsen.
Hopelijk kan dit ook andere mensen helpen aangezien ik niet de enige was met dit probleem en kunnen we boven de 100 weer normaal met elkaar praten. :agrue:
Succes
Fluz
Bij de rechter buitenspiegel was er een zeer kleine tussenruimte tussen het harde driehoeksvlak, waarop de spiegel gemonteerd zit en het plaatwerk. Met name aan de voorzijde was het kunststof t.o.v. het plaatwerk te bewegen. Deze opening was minder dan een mm., maar toch ruim voldoende om een zeer irritant geruis te veroorzaken.
Ik heb de kieren afgedicht met zwarte kit (van de rol) die ook voor het inplakken van ramen gebruikt wordt. Deze kit is erg makkelijk te verwerken. Kit met de hand iets oprekken en een dun sliertje in de openingen leggen.
Natuurlijk wel de spiegel eerst losdraaien. Dit kan vanuit de binnenzijde. Achter het driehoekige klepje zit de spiegel met slechts 1 moer vast.
Bij mij was het nodig om aan beide zijden van het aanwezige dichtingsrubber, tussen spiegel en portier, kit te plaatsen.
Hopelijk kan dit ook andere mensen helpen aangezien ik niet de enige was met dit probleem en kunnen we boven de 100 weer normaal met elkaar praten. :agrue:
Succes
Fluz
Ik hoor boven de 100 een hele lichte fluittoon bij de spiegels vandaan komen ( S80). Ik heb wel eens een eindje met de spiegels ingeklapt gereden en toen hoorde ik het niet. Misschien is dit wel hetzelfde probleem als wat jij had. Ik zal er eens naar kijken.
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Mijn bijrijder klaagde over windgeruis bij het rechter portier. Had het zelf toen ik een ander een keer in mijn auto liet rijden ook eens opgemerkt.
Ik heb de rechterspiegel losgedraaid zoals hierboven geschreven. Er een stukje tochtband rondom tussen gedaan en weer vastgedraaid.
Windgeruis is verdwenen!!!
Ik heb de rechterspiegel losgedraaid zoals hierboven geschreven. Er een stukje tochtband rondom tussen gedaan en weer vastgedraaid.
Windgeruis is verdwenen!!!

Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]