Ja ik heb gezocht op het forum...
Ik wil dus speakers in de achterdeuren monteren, maar geen draden. Alleen die van de CV kunnen traceren. Heb wel de draden bij de radio kunnen vinden.
Wie kan mij vertellen waar ik de uiteinden van de bedrading kan vinden, alvorens ik de hele (toch al zwakke) plastickappen/bekleding ga verwijderen.
Bedrading achterdeur speakers
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- FlyVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:57
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Helaas,
je zult geen bedrading aantreffen.
Voor zover ik weet zit dit niet standaard in de auto.
Jezult de bekleding dus los moeten halen.
De draden bij mij in de auto lopen langs de draden van de portiervergrendeling/verlichting in de deur.
En als deze dus aan wezig zouden zijn zou je ze moeten kunnen zien zitten op het moment dat je de deur open hebt en naar de bedrading kijkt.
Zijn de gaten in je achterpaneel al wel open voor speakers?
Of heb je de kapjes er nog niet afgehad?
Let op!! er zijn 2 verschillende uitvoeringen van die kapjes.
* 1 door het schuiven van de kapjes naar de voorzijde van de auto(latere modellen)
* 2 door ze recht van de deur af te trekken.
Succes
je zult geen bedrading aantreffen.
Voor zover ik weet zit dit niet standaard in de auto.
Jezult de bekleding dus los moeten halen.
De draden bij mij in de auto lopen langs de draden van de portiervergrendeling/verlichting in de deur.
En als deze dus aan wezig zouden zijn zou je ze moeten kunnen zien zitten op het moment dat je de deur open hebt en naar de bedrading kijkt.
Zijn de gaten in je achterpaneel al wel open voor speakers?
Of heb je de kapjes er nog niet afgehad?
Let op!! er zijn 2 verschillende uitvoeringen van die kapjes.
* 1 door het schuiven van de kapjes naar de voorzijde van de auto(latere modellen)
* 2 door ze recht van de deur af te trekken.
Succes
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb dus het deurpaneel los gehad en alleen de twee draden voor de CV gevonden.
Waar in de auto vind ik de rest, naast de gordels of dorpel?
Er zitten gaten voor de speakers en er passen net pioneers 13 cm 80watts in. Ze raken net de deur zelf niet
Waar in de auto vind ik de rest, naast de gordels of dorpel?
Er zitten gaten voor de speakers en er passen net pioneers 13 cm 80watts in. Ze raken net de deur zelf niet

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- FlyVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:57
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
Die ligt er niet, dat zul je vanaf de radio zelf neer moeten leggen.
De auto's zijn niet standaard voor bedraad.
De auto's zijn niet standaard voor bedraad.
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar hoe verklaar ik de rear-speaker bedrading met stekker achter mijn radio dan? Die zal toch ergens heen moeten gaan...toch?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- FlyVolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:57
- Locatie: Raalte
- Contacteer:
ok,
zo had ik hem nog niet helemaal begrepen.
Sorry,
ik was er meer van uit gegaan dat je achteruit de radio de draden wel had maar verder in de auto niks meer, vandaar.
Ik moet het van de week toch nog even loshalen, dus zal ik gelijk even voor je kijken.
Misschien hoor je in de tussentijd nog wat, dan is dat mooi meegenomen.
Groeten.
zo had ik hem nog niet helemaal begrepen.
Sorry,
ik was er meer van uit gegaan dat je achteruit de radio de draden wel had maar verder in de auto niks meer, vandaar.
Ik moet het van de week toch nog even loshalen, dus zal ik gelijk even voor je kijken.
Misschien hoor je in de tussentijd nog wat, dan is dat mooi meegenomen.
Groeten.
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Bij mij zit er achter de radio ook een rear speaker kabel bosje met originele Volvo stekker, maar de bedrading de deur is zelf gedaan.
Ik heb geen idee van hoe of wat precies, het zat er namelijk al in toen ik de auto kocht.
Dat de draden naderhand zijn getrokken en niet dezelfde zijn als die aan de stekker zitten is vrij duidelijk. Het is een rood zwart combo recht, en een grijze draad links, aan de stekker zitten blauwe en grijze draden geloof ik.
De kabel bundel loopt wel vanaf de achterportieren gelijk weg met de kabel bundel van de CV.
Ik heb geen idee van hoe of wat precies, het zat er namelijk al in toen ik de auto kocht.
Dat de draden naderhand zijn getrokken en niet dezelfde zijn als die aan de stekker zitten is vrij duidelijk. Het is een rood zwart combo recht, en een grijze draad links, aan de stekker zitten blauwe en grijze draden geloof ik.
De kabel bundel loopt wel vanaf de achterportieren gelijk weg met de kabel bundel van de CV.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Vandaag toch maar eens de tijd genomen om de bedrading te bestuderen.
Deur paneel er weer af. Hemaal niks, alleen twee draden voor de CV en twee voor het rode deurlampje.
Dan maar alle kappen rond de deur stylen en dorpels verwijderd. Kom ik ineens heel vreemde (lees die niet tot een auto behoren) draden tegen, oa: een massieve aardkabel en twee normalen snoeren (220 draad). Die maar eens na gelopen en blijken niks te doen en naar de aanhanger stekker doos te geen, heel vreemd aangesloten. Eén via de dynamo met relais en de ander op mijn pedaal sensor aangesloten :shock: :roll:
Volgende keer dat ook maar eens recht zetten, anders de trekhaak er afschoppen (die heeft mijn schenen nu wel genoeg gezien :evil:
zie foto's

In de dorpel

en weer een kilo minder :razz:
Ook ben ik er achter dat mijn mislampen voor alleen nog glaasjes zijn (reflector weg) de bedrading was ook grof af geknikt. Dus maar zoeken naar nieuwe lampunits met bedrading. En dat mijn asbak en aansteker voor naar mijn idee ooit verlicht gehad moet hebben (klopt dit)
Verder is de bedrading in onder de bestuurders stoel ook weg (vandaar dus geen verwarming en gordel verklikker) Ga dus maar eens opzoek naar mooi nieuw matriaal.
Maar nu ben ik er nog steeds niet uit waar de draden die achter de radio beginnen eindigen. Nog steeds niemand die dit probleem kent en opgelost heeft. Ik wil namelijk alles zo orgineel mogelijk houden.
PS; heb op een sloop een 760 gevonden met electrische ramen
nog een fototje van twee heerlijke auto's

Deur paneel er weer af. Hemaal niks, alleen twee draden voor de CV en twee voor het rode deurlampje.
Dan maar alle kappen rond de deur stylen en dorpels verwijderd. Kom ik ineens heel vreemde (lees die niet tot een auto behoren) draden tegen, oa: een massieve aardkabel en twee normalen snoeren (220 draad). Die maar eens na gelopen en blijken niks te doen en naar de aanhanger stekker doos te geen, heel vreemd aangesloten. Eén via de dynamo met relais en de ander op mijn pedaal sensor aangesloten :shock: :roll:
Volgende keer dat ook maar eens recht zetten, anders de trekhaak er afschoppen (die heeft mijn schenen nu wel genoeg gezien :evil:
zie foto's

In de dorpel

en weer een kilo minder :razz:
Ook ben ik er achter dat mijn mislampen voor alleen nog glaasjes zijn (reflector weg) de bedrading was ook grof af geknikt. Dus maar zoeken naar nieuwe lampunits met bedrading. En dat mijn asbak en aansteker voor naar mijn idee ooit verlicht gehad moet hebben (klopt dit)
Verder is de bedrading in onder de bestuurders stoel ook weg (vandaar dus geen verwarming en gordel verklikker) Ga dus maar eens opzoek naar mooi nieuw matriaal.
Maar nu ben ik er nog steeds niet uit waar de draden die achter de radio beginnen eindigen. Nog steeds niemand die dit probleem kent en opgelost heeft. Ik wil namelijk alles zo orgineel mogelijk houden.
PS; heb op een sloop een 760 gevonden met electrische ramen

nog een fototje van twee heerlijke auto's

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik ben er uit!
De draden eindigen in een zelfde soort stekker onder het stuurkolom.
Blijkbaar moet daar een draadbundel op aan gesloten worden. Waarschijnlijk zit dat bij de electriescheramen draadbundel in begrepen.
Ik heb de stekker netjes laten zitten en daar mijn nieuwe draden maar op aangesloten. Ik heb nu mega sound in de auto
Op naar het volgende project; gauge meters! :razz:
De draden eindigen in een zelfde soort stekker onder het stuurkolom.
Blijkbaar moet daar een draadbundel op aan gesloten worden. Waarschijnlijk zit dat bij de electriescheramen draadbundel in begrepen.
Ik heb de stekker netjes laten zitten en daar mijn nieuwe draden maar op aangesloten. Ik heb nu mega sound in de auto

Op naar het volgende project; gauge meters! :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
gefeliciteerd, een beloning voor jouw doorzettingsvermogen... :big13:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste