Rare voorrem

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw allereerst zal ik mezelf even voorstellen ben van fleppenstein en in het gelukkig bezit van een 945 bj 1991 met alle denkbare optie's . Maar nu heb ik een zeer groot probleem over 5 weken gaan we weer naar ons 2e thuis land italie en met 1100km voor de boeg wou ik mj voor rem wel heel graag goed hebben. Er zit geen abs op die is inmiddel sla verwijderd rem slangen zijn vernieuwd en de remklauwen gereviseerd. nu doet zich echter nogsteeds het zelfde probleem voor nu +/- 40 km bij 80 km per uur gaat de linker voor rem vast lopen temprauur van de schijf is dan 160 graden en die van de rechter 50 meer dan 110 granden verschil dus schijven heb ik inmiddels ook vernieuwd. wat kan nog meer het probleem zijn. Ik hoor graag van jullie
Gebruikersavatar
FlyVolvo
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:57
Locatie: Raalte
Contacteer:

Immitatie remblokken?
Deze hebben wij ook al eens gemonteerd gehad.
Deze klemmen niet goed in de remklauw waardoor ze constant tegen de schijf aan hangen/drukken. Ik zou in iedergeval na het oplossen van het probleem ook even je remolie verversen, want dat zal ondertussen wel cola-ruin zijn en het komt de remeigenschappen niet ten goede.
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

He fly volvo,

Bedankt voor je snelle reactie maar de rem olie is ook al 2 maal ververst en er zit niks geen imitatie spul bij alles rechtstreeks bij Jacob Schaap vandaan vovlo dealer in emmeloord ( het kost wat maar dan heb je ook wat).

groet van Fleppenstein
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
Gebruikersavatar
FlyVolvo
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:57
Locatie: Raalte
Contacteer:

Precies, dan kan het daar niet aan liggen. In dit geval zijn de remblokken iets duuder, maar je hebt er geen gezeur mee.
Wat misschien nog zou kunnen is dat je een kromme voorpoot hebt.
Ergens hard tegenaan gezeten? En dan zijdelings.
Ik heb dat ook ooit eens gehad en dan kan je de remklauw niet recht monteren ten opzichte van de schijf. En dan blijft hij uiteraard aanlopen.
Ik zou niet zo 1,2,3 een snelle manier weten om dat te controleren, alleen alles loshalen en door met de hand de positie te kantelen proberen om de schijf vrij te laten lopen.

Groeten
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Misschien wiellager?
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Als dat zo is dan zou ik mijn kippetje eens even flink onder handen moeten nemen :pain10: Maar dat kan haast niet wat ik me nu wel zit te benken aan de hand van jou tip is dat het de hoofdrem cylinder niet kan zijn. Maaar wat natuurlijk wel kan is datd e klemmetjes die om de blokken zitten er mischien te strak omheen zitten dat gaan we morgen gelijk eens even checken. Als dat de oorzaak is laat ik het jullie gelijk even weten.

In iedergeval alvast bedankt voor de snelle reactie.

:wav:
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Wiellager hmm is mischien een mogelijk heid maar de temperatuur van mijn schijf is hoger dan die van de kern dus dat kan haast niet zou ik zo denken. en als ik de klauw eraf heb loopt het lager beslist niet aan. maar het kan natuurlijk zekers geen kwaad om er morgen effies nar te kieken.

:blob2:
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb je gereviseerde remklauwen gekocht bij de dealer of heb je ze zelf gereviseerd? Het kan zijn dat de zuiger alsnog niet helemaal gangbaar is. Toch nog even checken. Als je de klauw bij de dealer hebtgehaald heb je er wel garantie op natuurlijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Ik heb de klauwen zelf gereviseerd en kan je zeggen dat deze 100% zijn daar kan het echt niet aan liggen. Nee het enigste wat ik nog kan bedenken zijn echt die klemmetjes. maar heb inmiddels ookal watanders op het oog een 850 met alle opties 2,5l 170 PK uit 1996 voor 3500,00 euries is dat teveel of juist te weinig. Het zou me overigens wel aan het hard gaan als de grand dame weg zou gaan.
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

:crybaby: :crybaby: :crybaby:
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

zo probleem nog niet opgelost maar wel ander hoofdrem cylinder bestel dorderdag weten we meer
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Probleem opgelost het was dus wel de hoofdrem cylinder :smilecolros:
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Probleem opgelost het was dus wel de hoofdrem cylinder
gefeliciteerd man! Kun je weer veilig rijden!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Goed dat het is opgelost, maar verbaast me wel. In de hoofdremcilinder zit toch maar 1 plunjer voor alle remklauwen? Hoe kan het dan dat er 1 remklauw meer druk krijgt of blijft hangen? In mijn optiek zouden alle klauwen moeten aanlopen of geen één.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
van fleppenstein
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03.06.2007 - 12:06

Ja daar heb je helemaal gelijk in Maaar het is wel zo dat er vanuit die plunje gaatjes zitten naar de leiding van de remklauw Asl het nu zo is dat 1 van die leidingtjes nou niet helemaal lekker meer open is, dan zou het maarzo kunnen zijn dat de druk in de leiding niet geheel terug kan. Ik bedenk hier terplekke ook maar wat want heb er ook geen evrere verklaring voor. Ga de oude cylinder naar schaap brengen. en zien wat daar van komt. Voorlopig hebbe weer een goeie remso we are happy
Als we meer kennis vergaren, worden de dingen niet begrijpelijker,
maar mysterieuzer.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zo is het ook weer. Soms moet je niet willen weten waarom iets niet wil werken, maarja techneut hè.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”