Normale slijtage V70 ??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je kunt toch ook gewoon alleen de voorwielen uitlijnen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Donald,

Misschien is afstellen van alleen de sporing ook voldoende. Kost slechts € 25,00. Wat is er de reden van?
Vind je dat de auto buitensporig naar links of rechts trekt?
Of slijten de banden scheef af?
Of moet de wagen volgens de dealer worden uitgelijnd, na montage van de nieuwe rubbers. Dat klopt dan ten dele, want deze kosten moeten dan bij die € 350,00 zijn inbegrepen en dus niet afzonderlijk worden gefactureerd. Die stuuruitslagrubbers kunnen ze ook heel erg makkelijk tegelijkertijd vervangen en mag dus ook alleen het onderdeel in rekening worden gebracht. Het is ronduit belachelijk dat ze voor alles opnieuw arbeidsloon vragen.
Verder wordt hierboven gesproken over een specialist. Wil je die vooral niet verwarren met de door jouw genoemde KwikFit! Ga naar een echte specialist of een Focwa schaderhersteller!
Met die zogenaamde veerisolatierubbers kan ik niets...Echt geen idee wat dat zijn.
Oja, ondankt het vele gezeur wat ik al heb gehad met mijn V70 (na 235.000 km) zitten nog wel de originele draagarmrubbers gemonteerd. Bij de laatste beurt kreeg ik wel de opmerking dat deze waren ingescheurd, maar dus nog niet doorgescheurd. Gewoon blijven rijden dus!

Ik zou toch nog even opheldering vragen bij de dealer over de noodzaak van de vervanging en een totaalprijs eisen voor het geheel. Ze doen alles ook in 1 klus, dus hoeft ook niet alles als zijnde afzonderlijke reparaties in rekening te worden gebracht.

Succes! Erwin.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Veerisolatierubbers zijn de veerpootrubbers welke bovenaan de veer zitten. Hierin zit het bovenste veerpootlager.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14821
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

edraket schreef:Je kunt toch ook gewoon alleen de voorwielen uitlijnen?
dAG eD, Natuurlijk kun je alleen de voorwielen uitlijnen....
Moet je wel zeker zijn dat achter in orde is.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Waarom zou achter moeten worden uitgelijnd als je voor de draagarmrubbers hebt vervangen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
ICEFOX
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
Locatie: Wijhe

Oceanracer schreef:Waarom zou achter moeten worden uitgelijnd als je voor de draagarmrubbers hebt vervangen?
Je wiel kan met een nieuwe draagarm natuurlijk iets meer naar buiten of naar binnen staan. En het is natuurlijk wel handig dat je voorwielen sporen ten opzichte van je achterwielen.

Bij mijn dealer (Raalte) koste het uilijnen (4 punts) ook maar 65 euro incl. Bij het bandencentrum (deventer) kost het 54 euro.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”