Ik lees best veelproblemen met de X40`s vooral de phase 1!

Geproduceerd bij NedCar in Born
SE-40
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 29.10.2005 - 00:10
Locatie: Apeldoorn

Begin een topic over 'V70 best veel problemen' of welk willekeurig model/merk dan ook en je zal zien dat ook daar (veel) negatieve reacties op komen.

In de loop der jaren heb ik heel wat betrouwbaarheidsonderzoeken, pechstatistieken etc. gezien(van bv de Consumentenbond, ANWB, het Duitse TUV, Britse Warranty Direct) en kan dus rustig zeggen dat de s/v40 serie behoorlijk betrouwbare auto's zijn. Meestal stond (staat)-ie aan de goeie kant van de streep, soms zelfs in de top (bovengemiddeld) en vaak hoger dan bijvoorbeeld de Volvo V70. Aan een Japanner heeft-ie op dit gebied nog nooit kunnen tippen. Maar wie wel?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Slechte auto,s zijn er niet meer,ze hebben allemaal hun specifieke problemen!
De diesels van de S en V 40 zijn nu eenmaal van Franse makelij en daar gebeurt wel is iets mee!
Fredk
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 07.09.2006 - 10:10
Locatie: zoetermeer

Als ik wil maak ik elke auto kapot, in no time (of is dat niet knap?) ik heb iig wel eens een bmw 3 serie (antiek model) tijdens de marboro masters op de vangrail gezet
Ja zo snel krijg ik hem niet kapot met mijn hydraulische apparatuur. Maar ik kan er wel heel snel een leuke cabrio van maken met snelle instap portieren :P
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

LOL Fred to the resque!!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

t'ja eigenlijk komt het er op neer:
S/V40 goede betrouwbare auto indien niet voorzien van een "franse"motor :twisted:
klinkt eigenlijk bekend, :shock:
is net zoiets als: :roll:
"Frankrijk is een mooi land, maar er moesten geen fransen wonen" :lol: :lol:
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Hmm, die Mitsubishi GDi motor gaf toch juist veel problemen?

Vreemd genoeg geven Franse motoren in Franse auto's niet zoveel problemen :) Volgens mij geeft de PSA HDi in de nieuwe S40 ook weinig problemen right?

Tis dus soms niet per se merkgebonden, als wel merk- en combinatie gebonden.

Ik had een Audi een paar jaar terug, van een model/type waar ook rond de 200dkm van alles begon te lekken, maar was na het opnieuw dichtplakken van eea prima in staat nog een poos door te ploeteren. Zo heeft elke auto wel wat :)

Owjah en over dat sommige andere auto's/modellen zo lang mee lijken te gaan, dat zou ook nog met de gemiddelde bestuurder/bestuurster te maken kunnen hebben natuurlijk ;) Als je als merk gewoon de meest voorzichtig en langzaam rijdende doelgroep heeft is de kans dat je gewoon goede auto in ene bijzonder lang mee gaat toch? :P
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

@Henk, Yeahah give the man a sigar!!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
timvandoorn
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11

heb nu iets langer dan 2 jaar een v40 1.8 16v ui 1997 met 166000 op teller en inmiddels heb ik er al 42000 mee gereden en eigenlijk niks bijzonders gehad, altijd starten en lopen, gewoon eens per jaar een onderhoudsbeurtje bij volvo dealer

in de onderhoudsboekjes die ik erbij heb gekregen staan ook geen bijzondere dingen, maand terug zijn de remschijven voor vervangen en remblokjes maar dat ligt ook een beetje aan mij.. 8) remblokken heb ik aan de voorkant ook al laten vervangen toen ik 5 maanden later na aanschaf (maart '05 ) ze in de franse alpen (augustus '05) op zat te branden 8)

de auto bevalt me prima en is geheel probleemloos, ondanks mijn toch wel sportieve rijstijl, zowel bij vorige twee eigenaren als bij mij, alleen een beetje de slijtagedelen (zoals bijv. remblokken, remschijven, bandjes, lampjes)

mijn ovlov ga ik even mooi proberen richting die 400.000 km te stuwen, en dat worden goedkope kilometers!
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
Gebruikersavatar
Ron 123gt
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50

Ook ik kan bovenstaand verhaal bevestigen, heb de mijne gekocht met 145.000, staat nu op 221500.
Met (ik zal 't ff afkloppen) geen bijzondere kosten!
960 2.5 24v '97

(V60 T4 R Design '12 verkocht)

(123gt 1967 verkocht )

(V70 2.5 at '98 verkocht)

(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)

(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)

mini 1986

mini clubman 1972
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Nigel schreef:Als je als merk gewoon de meest voorzichtig en langzaam rijdende doelgroep heeft is de kans dat je gewoon goede auto in ene bijzonder lang mee gaat toch?
Met andere woorden: Alleen de oude DAF-rijders zijn in staat een Volvo heel te houden? ::wink:

Maar zoals wel vaker wordt 't hier op de man gespeeld, wanneer er wat kritische noten over het heilige merk vallen. Door de balk genomen zijn Japanners kwalitatief nou eenmaal beter dan Volvo. Qua uiterlijk zien de meeste Jappen er echter niet uit. Ze zijn in aanschaf wel weer voordeliger, maar leveren door een hoge afschrijving ook weer minder aan inruil op. Verder zijn de veiligheidsvoorzieningen bij Volvo veelal beter dan bij de Japanner. Het is dus belangrijk van te voren de juiste keuze te maken. Maak hiervoor een uitgebreide proefrit om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Verder kun je het met een pechwagen nou eenmaal "treffen". Helaas zijn onderhoud en onderdelen bij/van Volvo wat duurder dan gemiddeld.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Sven Buiteman
Hele nieuwe motor erin gezet en flink wat zuur verdiende euro's armer. Voor die prijs had er in totaal bijna een nieuwe s40 in gezeten.

Mag ik vragen hoe veel deze nieuwe motor heeft gekost?
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind deze titel wel heel grappig eigenlijk.

Vooral veel problemen met een Phase 1 model. Deze modellen zijn toch gewoon ouder en leven al wat langer en hier zijn toch gewoon duidelijk onderdelen aanvervanging toe omdat ze heel veel kilometers zijn mee gegaan en gewoon op een bepaalde leeftijd op zijn?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 3826
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

Mijn dochter had een Toyota Corolla van 18 jaar oud met slechts 60.000 Km op de teller. Ik zal je niet vermoeien met de reparaties / wegenwachtbezoeken die zij allemaal heeft gehad, maar de lijst was langer dan jij opsomt en dan reed ze er echt geen 200 km/u mee over het trottoir.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Guestuser

Klop Ergo Sorry, dat kwam door mij, ***





MOD-EDIT Tekst verwijderd
svenniegoal
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 23.02.2007 - 16:24
Locatie: Warmenhuizen, Noord Holland

Mag ik vragen hoe veel deze nieuwe motor heeft gekost?
Gr. Huub

Huub,
Dik 5000 Euro. Met name al die rommel erom heen die volgens mij niet stuk waren zoals een luchtslang gaan ook allemaal mee. Daarbij twee weken een leenauto (niet bij de prijs), tja moet toch richting werk. Daarvoor al bijna wekelijks bij de dealer omdat er een lampje ging branden. Daar wist men niet wat de oorzaak elke keer was, heb ik dus ook allemaal mogen betalen.
Was een lastige keuze weg auto of laten maken. Volvo liefde blijft bestaan.....

Gr.
Sven

nb. Ben geen stoeprandracer of autobahncoureur....
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dan hebben ze je flink aan je staart getrokken.:)
Oftewel,je moet misschien iets vaker op dit forum kijken.
Ik zou niet weten hoe ze aan zo,n bedrag komen,raadsel!
Kweep
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 01.04.2006 - 17:18
Locatie: Haaften

Nog maar even een positieve toevoeging. Heb in maart 2006 een S40 Phase1 1.9 D gekocht met 198.000 op de teller gekocht (voor 5.950 euro). Inmiddels staat ie bijna op 240.000. De enige bijzonderheid was kromme remschijven voor na een half jaartje en die werden onder garantie vervangen.
Klaas-Wouter
V60 1.6 D2 Summum Geartronic
V70 2.0d MY2008
Toyota Avensis Wagon T25 2.2D4D Executive MY2006
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi First Edition MY 2003
Volvo S60 D5 MY2003
Sealt Altea XL Stylance 1.9 Tdi MY2008
Volvo S40 1.9D Europa MY1999
Lancia Lybra 1.8 MY2000
Volkswagen Passat Variant 1.9Tdi MY2000
Peugeot 406 ST 1.8
Volkswagen Golf IV 1.9 Tdi
Peugeot 106 XS 1.4 MY1996
Peugeot 106 XS 1.4 MY1994
Peugeot 305 ST 1.6
Talbot Horizon 1.5
sibi
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.05.2005 - 18:32
Locatie: Zonhoven, Limburg, België
Contacteer:

De mijne heeft ondertussen +250k km op de teller.
't Is een 1.8 (niet 't Mitsu-blok, the real stuff dus :D ), en als ik zo voortdoe kan ik met gemak de 300k overschrijden. Het blok spint nog altijd als een naaimachientje en is op de weg nog altijd zeer gewillig als ik 't gaspedaal vloer. Versleten is 't motorcompartiment dus nog zéker niet, integendeel, ik heb de indruk dat 'ie nu los begint te komen: 35km/u in zijn 4 en dan relatief vlot naar 50+ rijden zou vroeger bijvoorbeeld niet waar geweest zijn (of 50 in zijn 5 zonder te voelen dat 'ie onder zijn toeren zit).

Buiten 't reguliere onderhoud, bandenwissels, distririemen vervangen, rubbertjes e.d. vervangen, ... heb ik maar een tweetal onverwachte kosten genoteerd. Eenmaal is de koppeling vervangen (bij 180k, dus niet zo geheel onverwacht), en ook is er heel wat aan de achteras moeten gebeuren omwille van vervelend rijgedrag en vreemd geklapper. Dat was wel een serieuze kost, maar 't lijkt geen uitzondering te zijn bij Phase I's.
Oh ja, de mijne is geproduceerd mei 1996, dus 'ie was bij de eerste die van de band gerold zijn. Als er kinderziektes waren, zou ik ze dus ook gehad moeten hebben.

Als je je wagen correct behandelt (warmrijden, verkeersdrempels op een normale manier nemen, onderhoudsintervallen respecteren, ...) dan zou je niet al te veel problemen moeten ondervinden, denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”