carterplug en hulp

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
dolun
Starter

Ik wilde zelf eens de olie gaan verversen. Helaas niet verder gekomen dan het kopen van de olie en het filter. Ik kreeg de carterplug niet los. Weet iemand waar ik dat ding los mee kan maken. Het is een vierkant en een 3/8 ratel is te groot en 1/4 te klein.
Wie kan me verer helpen?

Is er iemand die verstand heeft van sleutelen en die mij kan helpen zodat ik wat bijleer en wat meer klusjes zelf kan doen?
V40 TD 1998
T5Fred
3rd Gear member

Zo'n verloopstuk kan je bij iedere automaterialenhandel kopen, kost zeker niet meer dan EUR 15,- Olie kan je dan verder prima zelf verversen. Wellicht moet je ook gelijk een oliefiltertang kopen zodat je die ook gelijk kan vervangen.
Petert
2nd Gear member

Als je zelf wil klussen kun je ook beginnen met het kopen van een Haynes werkplaats handboek. Ik heb de mijne hier besteld:
http://www.tmbbooks.be/nl/list_autorep.html
rooky
1st Gear member

Ik rij een bezine 2.0 T ( bj2003 ) en weet niet of dit hetzelfde is aan de onderkant maar mijn oliefilter kreeg ik niet los met de hand ( helaas moet je de behuizing behouden ) anders sla ik er een schroevendraaier door en kon er niet bij met een oliefitlertang en heb een dop besteld die er overheen past en koste €9,- bij een automaterialenzaak. Die verdien je makkelijk terug.
:!: Koop ook een fatsoenlijke momentsleutel want die kunststof oliefilter draai je dadelijk misschien wel kapot. ( aantrekken 25NM ).

succes! Rob
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”