Hallo,
Mijn 460 maakt bij het wegrijden met koude motor ongeveer 10 sec. een tikkend geluid. In eerste instantie dacht ik dat ik misschien ff de kleppen zou moeten stellen maar na even goed te luisteren zit het tikkende geluid niet in het blok.
Alleen bij het wegrijden met een koud blok komt het tikken weer naar voren, dit duurt dan ongeveer 10 sec. daarna is het weg.
De koppeling is goed, blok is goed dus ik denk ergens aan een versnellingsbak / vliegwiel. Weet iemand wat het zou kunnen zijn en of het direkt gemaakt moet worden?
Tikkend geluid bij wegrijden koude motor
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Je moet wel wat specifieker zijn, wat voor motor en bak heb je?
welke richting komt het geluid? Heb je een airco?
welke richting komt het geluid? Heb je een airco?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Zijn de homokneet (aandrijfas overbrenging) hoezen nog heel. Als ze kapot zijn kan het zijn dat er één droog gevallen is en de lagers dus tikken. Ik zou het in die richting zoeken.
Als er iets in de bak kapot is zou het meer kraken of ratelen.
Het druklager singt meestal als deze kapot is en de drukgroep merk je meteen, lichter ontkoppelen slecht vrij komen en als de veren kapot zijn schokt hij bij overschakelen.
Als er iets in de bak kapot is zou het meer kraken of ratelen.
Het druklager singt meestal als deze kapot is en de drukgroep merk je meteen, lichter ontkoppelen slecht vrij komen en als de veren kapot zijn schokt hij bij overschakelen.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
weet je zeker dat het een monopoint is met airco???
een B18U dus?
of is het een B18FP?
een B18U dus?
of is het een B18FP?
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
er zitten aan bijde kanten van een as een rubber hoes. je kan ze redelijk zien als je met een zaklamp achter de motor naar beneden kijkt.
hier een fototje van een stel assen die redelijk op die van een 440 lijken.

Ja kan hier zie om welke hoezen het gaat.
Vaak scheuren ze open wat vaak ook een hoop vet rond de hoes geeft.
hier een fototje van een stel assen die redelijk op die van een 440 lijken.

Ja kan hier zie om welke hoezen het gaat.
Vaak scheuren ze open wat vaak ook een hoop vet rond de hoes geeft.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Het is maar een suggestie natuurlijk.
Ik weet dat die dingen kunnen tikken als ze droog zijn. en het is van metaal dus zet uit bij warmte en dan valt de speling weg.
Ik weet dat die dingen kunnen tikken als ze droog zijn. en het is van metaal dus zet uit bij warmte en dan valt de speling weg.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik zelf verdenk het schokbrekertje rechts voorin bij het distributie deksel,dat is een onderdeel van de motorsteun, een aandrijfas tikt wel of hij tikt niet,heeft niets met temperatuur te maken.
Succes..
Succes..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Hmmm.....nou ik kan niets vinden aan die aandrijf spektakels hoor, zou et niet kunnen dat het wat lagers in de versnellingsbak / aandrijflijn zijn die ik de eerste sec hoor bij een koud blok?
Weet je wat nou zo vervelend is, als ik naar de garage ga is mijn blok natuurlijk warmer, dan hoor je het niet meer. Ik moet dus echt mijn auto daar parkeren en s'ochtends erheen fietsen etc etc... maarja ik denk dat het onvermijdelijk is.
Weet je wat nou zo vervelend is, als ik naar de garage ga is mijn blok natuurlijk warmer, dan hoor je het niet meer. Ik moet dus echt mijn auto daar parkeren en s'ochtends erheen fietsen etc etc... maarja ik denk dat het onvermijdelijk is.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Bij de 89 versie lag het aan de steunn van de dampafschijder voor de benzine.
Maar dit was een carb versie
Wim
Maar dit was een carb versie
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
ik heb hier al vaker over gehoort.
en mijn 440 heeft hetzelfde euvel.
Al sinds ik de auto heb met koude start
heb ik een maffe soort van diesel roffel en dat tot ik de straat uit ben ofzo.
echt maar heel even en dan is het over.
Ik heb hier al 20 duizend km mee gereden
de auto (ook het blok) heeft er nu bijna 290.000 op zitten.
Dus ik denk dat je je eigen weinig zorgen hoeft te maken.
Mischien komt het omdat je dichtheid van je benzine iets hoger is als het erg koud is... en de motor ook koud is. Zoat je heel ff een beetje gepingel hebt ofzo
en mijn 440 heeft hetzelfde euvel.
Al sinds ik de auto heb met koude start
heb ik een maffe soort van diesel roffel en dat tot ik de straat uit ben ofzo.
echt maar heel even en dan is het over.
Ik heb hier al 20 duizend km mee gereden
de auto (ook het blok) heeft er nu bijna 290.000 op zitten.
Dus ik denk dat je je eigen weinig zorgen hoeft te maken.
Mischien komt het omdat je dichtheid van je benzine iets hoger is als het erg koud is... en de motor ook koud is. Zoat je heel ff een beetje gepingel hebt ofzo
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Rij een keer langs bij iemand die er verstand van heeft,je kunt het hier nog wel tig keer vragen,maar een geluid opsporen via een pc dat gaat niet lukken vrees ik!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
ojee, eerste stuk koud en daarna niet meer, diesel geluid
www.pistonslap.com
alleen heb ik niet nog nooit bij een volvo 440 gehoord.
Wim
www.pistonslap.com
alleen heb ik niet nog nooit bij een volvo 440 gehoord.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
op zich zou dit kunnen.
ik doe nog al eens wat in zundapp en dan koemn dat soort dingen nog wel eens voor
Maar wat krijg je voor bij verschijnselen?
-olie verbuik
-merkbaar vermogen verlies
-hoge motor temperaturen
nou zou dat bij mij best kunnen
maar ik heb geen last van olie verbruik
motortje presteert nog prima
en echt hoge temperaturen of rare verschijnselen heeft volvootje ook geen last van.
Onze forum maat Glitz heeft er echter nog maar 75k op zitten
dus dit lijkt mij niet het geval
ik doe nog al eens wat in zundapp en dan koemn dat soort dingen nog wel eens voor

Maar wat krijg je voor bij verschijnselen?
-olie verbuik
-merkbaar vermogen verlies
-hoge motor temperaturen
nou zou dat bij mij best kunnen

maar ik heb geen last van olie verbruik
motortje presteert nog prima
en echt hoge temperaturen of rare verschijnselen heeft volvootje ook geen last van.
Onze forum maat Glitz heeft er echter nog maar 75k op zitten

dus dit lijkt mij niet het geval