Op zoek naar turbo voor V40 2.0T uit '98

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
robkuh30
Starter

Beste forummers,

Ik ben geheel nieuw hier maar sinds jaren een absolute volvo fan.

Nu heb ik sinds 1 jaar een V40 2.0T (1998), helaas heeft de volvo dealer geconstateerd dat de turbo vervangen moet worden (dit omdat de klep van de wastegate niet meer goed functioneert). Heeft iemand nog een goedwerkende turbo liggen voor een mooie prijs ? (type B4204T)

Verder vraag ik me af of het mogelijk is een andere turbo aan te sluiten, bijvoorbeeld een T4 turbo ?

Alvast bedankt :P

Rob
menjo
7th Gear member

Ik dacht dat de wastegate klep ook wel te repareren is? Daar zijn reparatiesets voor.
robkuh30
Starter

ok, das misschien een optie, ik ben al een x bij de volvo dealer geweest en die hebben toen ook een en ander gefreubeld aan de klep van de waistegate... ik denk dat nu toch eg de tijd is gekomen om de turbo te vervangen :shock: maar goed, ik ben op zoek naar 1. een turbo 2. een goed 'mannetje'die hem ik kan bouwen ? dus....... wie voelt zich geroepen, anyone ?! :roll:
pedro sr.
2nd Gear member
Contacteer:

Vaak is het turbinehuis gescheurd bij dit type waardoor hij lekt bij de wastegate, een gereviseerde kost 500-700 euro meen ik.
Inbouwen is niet zo heel lastig bij de T4, als je een brug tot je beschikking hebt prima te doen.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
robkuh30
Starter

helaas, ik heb niet de luxe van een brug in mijn garage :cry:

ik w8 maar ff of iemand op dit forum mij uit de brand kan helpen, pls!
HenriV40
1st Gear member

Wanneer die Wastegate kleppen niet meer goed functioneren, openbaart dat zich dat dan door lekkage??

Die van mij had ook wat lekkage maar na een bezoekje aan de dealer die hem heeft schoongemaakt is dat tot op heden (afkloppen) verleden tijd.
Volvo V40 1.9D 115pk Europa Sports Exclusive - Titanium Grey
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”